FourOne ; accident or destiny

11.5K 1.2K 1K
                                    


"Aku nikahkan dikau Taufiq Danial Jeon, dengan Eva Binti Abdullah dengan mas kahwin RM50 tunai."

"Aku terima nikahnya Eva Binti Abdullah dengan mas kahwin RM50 tunai."

Itulah lafaz yang diungkapkan Jungkook dua hari lepas. Hampir seminggu juga Wafa meninggalkannya. Membuatkan dia lebih banyak berdiam diri sehingga membuatkan Eva mengamuk semalam.

Namun dia peduli apa? Eva nak mati sekali pun, dia belun tentu akan kisah.

Yang dia kisah sekarang ini hanya Wafa.

Perlahan Jungkook memarkingkan kereta di garaj. Sejak kahwin dengan Eva, dia banyak menghabiskan masa di luar. Balik malam Eva sudah pun tertidur dan dia akan tidur di ruang tamu. Bilik? Semestinya bilik lain yang dijadikan bilik tidur Eva. Dia tidak sanggup untuk melihat Eva menjejakkan kaki di biliknya bersama Wafa. Kalau dapat tahu Eva berdegil, memang Jungkook akan mengamuk.

"Assalamualaikum..." Nada suara Jungkook perlahan saja memberi salam.

Badannya yang terasa sengal diregang-regangkan sebelum matanya tertancap pada sepucuk surat di atas meja makan. Jungkook mengerutkan dahinya. Surat yang berada di atas meja itu diambilnya dan di baca laju.

Hidup dengan kau bosan.
Aku keluar. Jangan cari aku, nanti aku balik.

- EVA -


"Dia tak cari you ke? Mesti dia tau you dekat sini."

"I don't care. Baru dua hari kahwin, tapi I dah rasa semak dengan dia!" Jawab Eva geram pada scandal barunya. Yang penting, lelaki itu lebih pandai melayannya dari Jungkook.

Perlahan Eva bangun dari duduknya. Punggungnya dilabuhkan di atas paha lelaki itu sebelum mereka berdua mula bercumbu tanpa sedikit pun rasa bersalah. Jungkook?

Pergi mampus. itu saja yang difikirkannya saat ini.

Inilah dinamakan tak dapat, sibuk mengejar. Dah dapat, tak reti bersyukur.

•••

Wafa menarik nafasnya sedalam mungkin sebelum melirik ke arah jam di telefonnya. Sudah pukul 9 malam. Dah seminggu dia menetap di hotel sementara waktu sehinggalah selesai Eva dan Jungkook dihijabkabulkan (?) , barulah Wafa mengambil keputusan untuk membawa diri ke Terengganu.

Nampaknya, memang tertulis Jungkook akan menjadi milik Eva juga. Wafa redha. Perlahan dia menguntumkan senyuman di balik kain niqabnya. Namun senyumannya terus mati saat kepalanya terasa sakit yang amat secara tiba-tiba. Mulutnya ditekupkan apabila terasa ingin memuntahkan ke semua isi perutnya.

Pening dan mual itu datang lagi.

"Wafa ok?" Pertanyaan seseorang membuatkan Wafa perlahan-lahan mendongakkan wajahnya.

Berkerut-kerut dahi Wafa cuba melihat si dia dengan jelas. Peningnya kembali reda sedikit demi sedikit. Wafa mula mengambil masa untuk melihat wajah itu dengan berbekalkan lampu dari bus stop ini.

"Amir?" Dahi Wafa dikerutkan kembali namun kali ini kerutan itu adalah disebabkan pelik dengan kehadiran Amir yang tiba-tiba. Amir tersenyum nipis.

[√] Suami dari Neraka ° jjk Where stories live. Discover now