"... kalau mummy awak tak sayang awak, dah lama awak tak dilahirkan dekat atas dunia ni...""... tapi satu permintaan dia hari ini, awak tak dapat tunaikan sampai mengamuk dan tolak dia..."
"... awak tak minta pun dilahirkan ke dunia ni kan? Tapi dia bagi awak lahir atas dunia ni... itu tidak adil..."
Jungkook mengeluh kesal sambil memandang kosong ke arah kolam renang dibelakang rumah Adam ini. Kolam renang dimana Wafa menasihatinya semalam. Setiap bait-bait pertuturan gadis itu membuatkan dia tidak boleh tidur satu malam. Sekali sekala, wajah Wafa juga turut terbayang membuatkan wajahnya merona kemerahan.
"Jungkook..." Jungkook mendongak ke arah Aisyah yang baru muncul. Terus Jungkook bangun untuk menolong Aisyah duduk.
"Kenapa mummy turun? Mummy tak sihat lagi." Aisyah tertawa kecil apabila Jungkook risau padanya.
Berbeza dengan semalam. Mungkin semalam syaitan rasuk dia kot. Tu yang mengamuk tak tentu pasal. Di sudut hati Aisyah, dia yakin yang anaknya masih sayangkan dia walaupun dia sudah buat macam-macam. Lagipun, Jungkook hanya ada Aisyah sebagai keluarga.
"I'm okay. Mummy rindu nak berbual dengan Jungkook." Balas Aisyah lambat-lambat.
Setelah mendudukkan Aisyah, Jungkook turut duduk disamping wanita itu. Tangan wanita itu diraih dan dikucup beberapa kali. Rasa bersalah dengan apa yang telah dia lakukan semalam.
"I'm sorry about yesterday. I can't control myself mum."
"Takpe Jungkook, takpe. Mummy dah lama maafkan Kook. Mummy tau mummy salah selama ni. Jungkook boleh marah mummy, anytime you like. I deserve your punishment."
Jungkook menunduk sambil menekupkan mulutnya. Sebak, air matanya cuba ditahan. Walaupun dia dah sakitkan hati Aisyah, Aisyah tetap juga maafkan dia sebelum dia dahulu yang meminta kemaafan dari ibunya itu. Betul kata Wafa, dia yang tak tahu malu.
"Kook minta maaf, betul-betul minta maaf." Jungkook terus melutut dihadapan Aisyah. Kaki Aisyah dipeluknya erat.
Aisyah mengusap kepala Jungkook lembut dan penuh kasih sayang. Air mata perlahan jatuh membasahi pipinya.
"Kook akan dengar cakap mummy lepas ni. Mummy suruh jelah Kook buat apa pun, Kook akan buat. Kook akan buat untuk mummy."
"Jungkook..." Panggil Aisyah lembut. Jungkook terus mendongak.
Perlahan Aisyah menekup kedua belah pipi Jungkook. Ciumannya didaratkan pada dahi Jungkook sebelum Aisyah tersenyum manis.
"Mummy dah taknak paksa Kook nak buat apa pun. Kook taknak convert, taknak kahwin, terpulang. Betul cakap Kook, mummy cuma menyibuk je. Dulu tak pernah amik tahu, sekarang sibuk-sibuk.
"Tak mummy, tak! Kook tak kisah, serius. Kook setuju nak buat semua yang mummy suruh. Asalkan mummy maafkan Kook, jangan tinggalkan Kook lagi, ada dengan Kook, Kook akan ok." Jawab Jungkook sebelum memeluk ibunya.
"Yang dah lepas sudah Jungkook. Tutup buku lama, buka buku baru. Ok sayang?" Jungkook sekadar mengangguk saja.
Lalu pelukan mereka terlerai. Perlahan tangan Jungkook mengesat air mata Aisyah sebelum tertawa kecil. Aisyah sekali lagi mendaratkan ciumannya pada dahi Jungkook. Ciuman itu beralih pula pada kedua belah pipi Jungkook, ciuman yang begitu hangat dan penuh kasih sayang.
YOU ARE READING
[√] Suami dari Neraka ° jjk
Fanfictie"Aku terima nikahnya Wafa Nur Zara Binti Abdul Malik dengan mas kahwin RM250 tunai." -Taufiq Danial Jeon ••• - Islamic Fanfiction Malay - Cover by @_bunnyeon | B100 Graphic Shop ♥ Cerita ini mempunyai unsur-unsur k...