8

802 59 0
                                    


Seo Rin menunggu oppanya di bas stop. Hampir 10 kali dia menelefon oppanya tetapi tidak diangkat. Dia mengambil keputusan untuk jalan kaki pulang ke rumah.

 

*skip*

Rumah Seo Rin..

  "Oppa!", Seo Rin masuk ke dalam dan menjerit memanggil oppanya.

  "Wae?", Jong Suk keluar dari dapur dengan membawa segelas air.

"Kenape tak amik adik kat mall tadi? Dekat 10 kali call tapi tak angkat kenape?", Seo Rin merengek.

"La ye ke. Opss phone oppa abis bateri", Jong Suk menunjuk phonenya yg mati kehabisan bateri.

"Oppa baru balik ke?", Seo Rin melihat Jong Suk yang masih memakai baju kerjanya.

"Aah. Kenape tak call je driver oppa?", tanya Jong Suk.

"Lupe. Oppa memang selalu pakai kemeja hitam eh bile pergi keje?", kata Seo Rin.

  "Aa..aah", Jong Suk mula gugup.

  "Oppa keluar jap. Ade kerja lagi", Jong Suk mengambil jaketnya.

  "Kerja lagi?", soal Seo Rin.

  "Orang bussiness biasa la. Nanti suh bibik masak kalau lapar. Oppa tak jangka pergi kejap ke lama. Bye", kata Jong Suk sambil mengusap kepala Seo Rin.

  "Ok. Take care tau", jerit Seo Rin.

  Jong Suk meng'iye'kan.

Seo Rin terus mendaki tangga menuju ke biliknya. Dia melintasi bilik Jong Suk yg tidak berkunci. Dia meninjau melihat dalam bilik oppanya.
   Walaupon dorang rapat dari kecil even dorang bukan adik beradik kandung, tak pernah sekali pon dia masuk ke dalam bilik oppanya.
  Dia masuk ke dalam tanpa berpikir dua kali. Bilik oppanya bersepah macam 10 tahun tak kemas
   Biliknya semua berwarna hitam. Almari, katil, dinding semua lah warna hitam. Seo Rin menyepak baju yang berterabur di atas lantai.

  'Malas nya oppa aku ni. Patut la tak kahwin lagi, diri sendiri pon tak pandai urus', kata Seo Rin dalam hati.

Sesuatu telah mencuri perhatiannya. Dia pergi ke arah satu bingkai gambar yang tergantung di sisi katil Jong Suk.
  Gambar oppanya dan ibubapa angkatnya. Mereka kelihatan bahagia di dalam gambar itu. Seo Rin tersenyum sendiri. Ibubapanya melayannya dengan baik walaupon dia sekadar anak angkat. Rasa rindu semakin kuat dirasanya.
   Seo Rin dapati ade satu pintu di sebelah almari Jong Suk. Dia menggantung balik bingkai itu dan terus pergi ke arah pintu yang dimaksudkan.
   "Sejak bila ade pintu plak ni?", Seo Rin bermonolog sendiri.
   Dia memulas tombol pintu itu. Kawasan di dalam gelap. Dia tercari cari suis. Suis di'on'kan.
   Seo Rin tergamam.
Sebuah bilik kecil yang mempunyai sebuah meja yang di penuhi dengan gambar gambar orang yang dipangkah.
   Dia mula rasa tidak sedap hati.
Terdapat sebuah peta yang diconteng yang tidak dapat dia tafsirkan.
   Seo Rin membelek kertas di atas meja itu.
  Dia menekup mulutnya supaya tidak menjerit.
  Satu buku diari berwarna biru menarik perhatiannya. Baru saja dia ingin melihat isi kandungan nya, bunyi hon kerete Jong Suk mengejutkannya. Dia keluar dari bilik oppanya dengan perasaan takut.
   Sempat Seo Rin mematikan lampu dan masuk ke biliknya.

  'Ape maksud semua ni? Oppa ade hide something dari aku ke? Ape maksud gambar kat dalam bilik rahsia dia tu?',fikiran Seo Rin berselirat.

  Seo Rin membelek diari yang dia ambil sebentar tadi.

Tok tok!

  Seo Rin cepat cepat menyembunyikan diari itu di bawah bantal.

  "Seo Rin dah makan?", tanya Jong Suk.

"Ah blom. Kenape tetiba balik ni?", kata Seo Rin sedikit menggeletar.

"Oh oppa nak amik barang kejap", kata Jong Suk.

  Seo Rin meng'ok'kan sahaja.

  "Bye. Oppa gi dulu. Love u", kata Jong Suk.

  "Bye. Syg oppa gak", balas Seo Rin.

Jong Suk menutup pintu. Seo Rin menghembuskan nafas lega. Dia terus mengunci pintu biliknya.

  'Nasib aku sempat sorok kan.. baik aku mandi dulu baru aku tengok isi buku tu', bisik hati Seo Rin.

  Baru sahaja dia ingin melangkah ke bilik air, phonenya berbunyi.

  "Hello"-Seo Rin

  "Hello wei. Sory aku lupa nak jumpa kau. Kau tunggu aku lagi ke?"-Ji Ace

  "Tak. Aku kat rumah. Kau tau tak aku tunggu kau hampir sejam. Sabar je aku tau time tu"-Seo Rin

  "Ala..sory la. Janji tak buat lagi"- Ji Ace.

  "Dah la aku hampir kene..."-Seo Rin

  "Kene ape? Cakap la"-Ji Ace

  "Takde pape lah.. Esok lah aku cerita."-Seo Rin

  "Hm ok. Bye take care.."-Ji Ace

  "K bye. Kau pon"-Seo Rin

End Call

   Seo Rin mengecas phonenya dan melangkah masuk ke bilik air.






 

 Mafia Boys [°bts°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now