Epilog

358 36 3
                                    


   2 bulan telah berlalu. BTS dan Seo Rin membawa diri ke Pulau Jeju. Mereka memulakan hidup baharu di sana. Hidup mereka berubah 95 peratus. Lagi 5? Sabo.

    Banyak perubahan dah berlaku. Kisah Jong Suk yang dijatuhkan penjara seumur hidup telah mereka ketahui. Walaupon Seo Rin tak boleh terima, tetapi dia terpaksa menerima hakikat yang Jong Suk takkan bersama dengan dia lagi.

    Kerana ingin memulakan hidup baharu, Seo Rin membuka satu restoran. Yang paling suka mesti lah Jin. Dia jadi ketua chef kat situ.

    Malam itu, seseorang datang ke restoran dorang semasa dorang mahu kemas restoran tu.

   Dengan sopannya Namjoon kata. "Maaf encik kami nak tutup. Lagipun dah tengah malam ni"

   "Kalau aku nak jumpa korang tak kan tak boleh?", Eunwoo senyum sinis.

    Namjoon terkejut

  
    Jungkook meletakkan segelas jus oren di hadapan Eunwoo.

    "Wow ade kemajuan jugak restoran korang eh", ujar Eunwoo sambil melihat sekeliling.

    Mereka ber7 diam.

    "Asal korang diam? Takut aku tangkap korang ke?", Eunwoo keluarkan pistolnya dan diletakkan atas meja.

   Mereka mengundur setapak ke belakang.

    "Please,dorang dah berubah", ujar Seo Rin

   "Aku bukan nak tangkap korang le. Lagipon pihak atasan suruh tutup kes korang. Lagipun, lepas korang 'lari' tak ada kekecohan kau buat. Tapi..."

    "Pihak polis akan awasi korang walaupun kes tutup. Korang je yang tak sedar", kata Eunwoo lagi.

    "Tak payah nak awasi kitaorang. Kitaorang tak akan buat masalah lagi", balas Suga.

   "Aku pegang kata kata kau Suga. Tapi kalau ade kes melibatkan korang, aku takkan teragak agak buru korang", Eunwoo terus berlalu pergi.

    Mereka menghembus nafas lega.

   "Polis zaman sekarang suka merapu meraban eh?", kata Jhope yang dari tadi jadi pemerhati je

    "Dorang dah takde kerja.. Tu je yang pandai", Jin ketawa.

    
   
  

     Seo Rin duduk di pesisiran pantai. Langit malam yang dipenuhi bintang dan bulan dinikmatinya. Taehyung duduk disebelahnya.

    "Kenapa duduk sini?", soal Taehyung

    "Saje. Tenang", balas Seo Rin sepatah sepatah

   Taehyung hanya tersenyum. Dia bangun lalu menghulurkan tangan menyuruh Seo Rin bangun. Seo Rin akur.

   Taehyung melutut. Seo Rin terkejut. Dia melihat sekeliling takut takut orang nampak. Tapi memang betul. Ade manusia manusia yang makan popcorn tengok dorang. Sape lagi kalau bukan BTS.

    "Seo Rin. Awak tak jawab lagi soalan saya 5 tahun lepas", ujar Taehyung sambil memegang tangan Seo Rin.

    "Soalan ape?", soal Seo Rin.

   Taehyung terdiam. Dia pon lupa sebab benda tu dah lama kan? Dah lapuk.

    "Saya lupa", Taehyung tersengih malu.

    "Seo Rin do u love me?"

     Seo Rin hanya mengangguk perlahan.

    "Will u marry me?", Taehyung mengeluarkan cincin dari poket seluarnya.

    "Cakap YES!!!!!", jerit yang lain

    "Cakap NO!!", jerit Suga sambil ketawa.

    "Bro tak lawak lah", sedas Namjoon

     Suga menunduk.

    "So?", Taehyung menunggu jawapan Seo Rin.

    "Yes!"

    Taehyung memeluk Seo Rin erat. Yang lain sorak gembira. Taehyung ingin menyarungkan cincin pada jari Seo Rin tapi yang lain berlari ke arahnya dan peluk Taehyung erat erat. Cincin tu terlepas masuk ke dalam air.

    Taehyung menolak dorang.

    "Woi bodoh! Cincin tu hilang !!!", jerit Taehyung geram.

     Muka mereka merah ketakutan. Seo Rin ketawa.

    "Jaga korang!!!"

                 





                                       
T
A
M
A
T





They live happily ever after...

 Mafia Boys [°bts°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now