1

1.8K 119 8
                                    


"Kali ni kita ade perang besar", Rapmon berkata dengan nada serius.
"Kump mane yg cari pasal plak kali ni?",Jin masuk ke dlm markas diikuti V.
"Ni bukan sbb cari pasal. Tapi rebut kawasan",Suga senyum sinis.
V meletakkan peta perbincangan di atas meja.
"So,ape plan kita sekarang ni?", V memandang Rapmon.
Rapmon memerhatikan kawasan yg dirancangnya dengan V. Dia mengetuk meja.
"Aku nak Jin stanby kat atas bangunan blok D. Jimin, aku nk kau pastikan semua kawasan dh dilengkapkan dengan bom masa. V ngan Jungkook, aku nak korang umpan dorang supaya pergi ke arah ni. Pastikan dorang masuk perangkap",Rapmon memberi arahan dengan panjang lebar.
"Nak guna 'anjing' kita tak?',Jin memberi cadangan.
Rapmon geleng. "Tak payah. Kita berenam dah cukup",kata Rapmon dengan tegas.
"Dah tu aku nak buat ape?",Suga mula bersuara.
"Kau duduk je sini. Kalau kita berjaya, aku nak kau buat kerja kau",Rapmon senyum sinis.
"Ok aku fhm maksud kau",Suga terus berlalu pergi dari situ.
"Aku ngan kau nak buat ape?", kata Jhope ingin tahu.
"Aku ngan kau akan buat serang hendap dekat dua kawasan yang V ngan Jungkook pergi. Jungkook akan pergi ke arah kau dan V akan ke arah aku. Ingat jangan GAGAL. Kalau kita berjaya, kita dpt kongker 1 tempat ni.",Rapmon menerangkan dengan panjang lebar.
"Satu tempat tu bernilai 3.7 juta kan? Am i right?", Jimin membulatkan matanya.
"Yep. Banyak kump lain nak kongker tempat tu tapi fail. Aku dengar tempat tu Got7 yg pegang. Btol ke?", Jin mula bersuara.
"Itu lah sbbnya kita kene amik kawasan tu. Tu sbbnya aku dah plan awal awal ngan V. Harap kita tak fail",Rapmon berkata dengan serius.
"Bila nak start ni?",Jungkook tidak sabar sabar.
"Malam ni. So korang boleh get ready skarang",Rapmon mengingatkan mereka.

Skip

Malam..11:30

Di tempat pertempuran antara BTS dan GOT7...

"Woi keluar la! Korang takut ke?",sindir Jackson.
V dan Jungkook keluar dari bangunan yang serba ngeri. Mereka menghadap GOT7 yg diikuti 30 orang pengikut. Ramai kan?
"Hahaha..mane ketua korang? Takut nak hadap kitaorng ke?!",sindir Bambam.
"Takut?? Dia mane tau ape maksudnya takut",V senyum sinis.
Jungkook perhatikan setiap senjata yg dihurung musuhnya. Kali ni, dorang bkn skit,tapi ramai.
"Korang get ready. Tunggu sampai aku bagi arahan",pesan Rapmon melalui earphone yg dah ade kat telinga memasing.
(Korang mesti taukan earphone mcm tu. Author lupe la ape nama dia)

Di atas bangunan blok D...

"Bapak ah. Macam rombongan sekolah je aku tengok dorang ni. Cari maut btol.Mati lah korang lepas ni",Jin bermonolog sensorang.
Jin mencari sasarannya yg pertama. Sasaran pertama dia, Jackson. Dia menunggu masa utk bertindak.

"Jimin,kau dah siap?",Rapmon berkata dengan nada serius.
"Dah lama dah siap,tunggu masa nak letup je ni",Jimin menunjuk thumbs up pada Rapmon yg jauh darinya.

"V... Kook SKARANG!!"

Jungkook dan V berlari ke arah berlainan utk mengelirukan Got7.
"SERANG!!!",JB menjerit lantang. Mereka berpecah.
"Jin get ready dengan 'baby' kau tu",Rapmon mengingatkan Jin.
"Aku dah lama ready",Jin menembak satu persatu 'anjing' Got7.
"Bye bye Jackson",Jin kata dengan nada sinis. Dia memastikan sasarannya tepat. Dia menarik nafas dan .....BANG!!
"Jackson! Kurang ajar..Arghhh!",Yugyeom menembak satu bangunan itu. Mana tau kene org tu.
"Argh!!",satu tembakan terkene V. Dia menahan sakit dan terus berlari ke tempat yg dirancang.
"Jhope, sedia. Jungkook dah hampir ngan tempat kau",Rapmon memerhati dari jauh.
"Im always ready", Jhope kata dengan yakinnya.

V bersembunyi di belakang tempat kereta terpakai. Rapmon berlari ke arahnya.
"Kau ok tak?"
"Aku ok",V kata dengan lemahnya.

"Jimin dah ke blom",Rapmon memerhatikan Jimin dari jauh.

Hana...dul...set!!

Jimin menekan butang merah pada satu remote. Secara serentak, bunyi letupan memecah suasana pergaduhan malam itu. Satu persatu bom diletupkan.

30 minit kemudian...

"Yey menang!",sorak Jhope walaupon penat sbb baru lepas gaduh.

"Rapmon kau ok?", Jimin melihat Rapmon terbaring. Baju dia penuh dengan darah orang yang dia bunuh tadi.

"Ok ah. Penat je. Panggil backup", arah Rapmon.

"Ay ay kapten", Jimin tabik.

"Mane V?", Jungkook tercari cari V.

"Tu..kat belakang kereta terpakai. Dia kene tembak tadi", kata Rapmon.

"Tidak!! Alien ku", Jungkook lari ke arah tempat yang dikatakan Rapmon.

"V bangun!! Jangan tinggalkan aku", Jungkook menangis.

"Aku tak mati lagi la setan", V menendang perut Jungkook perlahan.

"Aku risau je",Jungkook mengesat air matanya.

"Eee malu lah..mafia menangis",Jimin datang dari belakang.

"Wow dah panggil backup?",Jin menepuk bahu Jimin.

"WOI MAK KAU HIJAU NENEK KAU PINK!", Jimin melatah.

"Teruknye",Jhope menggeleng kepalanya.

"Dah panggil dah.. jap lagi dorang sampai",Jimin mengurut dadanya.

5 minit kemudian...

5 buah lori dan 2 buah kereta berwarna hitam memasuki kawasan bangunan lama itu. Dua orang lelaki berkot hitam keluar dari sebuah kereta.

"Bersihkan tempat ni. Jangan tinggalkan satu kesan pon", arah Rapmon kepada dua orang lelaki itu.

"Baik tuan", kata dua orang lelaki itu.

Sorang dari padanya pergi memanggil orang dari dalam lori untuk membantu.

"Macam biasa. Asingkan ketua dengan 'anjing-anjing'. Senang skit aku nak wat kerja",arah Rapmon lagi.

"Oh saya faham maksud tuan",lelaki itu tunduk dan terus membuat kerja yang telah diberi.

"Rapmon! Jom balik markas lu", jerit Jin dari dalam kereta.

"Woi! Agak agak la.. takkan nak tinggalkan aku sensorang kat sini", jerit V.

"Jungkook mane?", Rapmon melihat sekeliling.

"Kat sini", Jungkook melambai tangannya dari dalam kereta.

"Tadi bukan kemain lagi sedih bagai. Skarang kau tinggal kan aku?", V merajuk.

"Dah la.. buat malu je", marah Jimin.

Kereta mereka meninggalkan tempat itu dan orang orang mereka membuat kerja.

Continue...

 Mafia Boys [°bts°] COMPLETEDWhere stories live. Discover now