5 bulan kemudian.....Ace masih lagi tidak dijumpai. JiHyo dan JongKook tidak putus putus mencari Ace.
Jihoon memasuki ke dalam gudang lama. Bungkusan makanan diletakkan di atas meja.
"Awak... Ouh awak", panggilnya.
" Wae?",sahut Ace.
Ace tidak boleh bergerak kerana badannya masih berbalut akibat terkena api semasa kemalangan.
Jihoon sempat mengupah seorang doktor untuk menyelamatkan nyawa Ace dari letupan kereta masa itu.
Ace baru sahaja sedar 2 minggu lepas. Dia tidak tau apa yang telah terjadi pada omma dan appanya. Juga hidupnya yang sekarang.
"Saya ada beli makanan ni",ujar Jihoon."Aku taknak. Jangan ganggu aku!!! Arhh", Ace cuba memegang mukanya tapi sakit kerana luka nya masih belum sembuh.
"Awak jangan banyak gerak", Jihoon menenangkan Ace.
Tok! Tok!
Jihoon membuka pintu. Doktor yang diupahnya tercegat di depan pintu.
"Weh masuk lah. Boleh pulak kau tercegat kat luar", ujar Jihoon.
"Dah kau lambat bukak. Cam mane aku nak masuk. Dia dah bangun ke?", ujar doktor bernama Chani.
"Dah. Dia tak nak makan la", ujar Jihoon serba salah.
"Biar aku cakap ngan dia kejap",pinta Chani.
"Ouh kk", Jihoon terus menutup pintu lalu menunggu di luar kerana tidak mahu pasang telinga.
Ace melihat doktor yang merawatnya. Dia tidak mampu bergerak kerana terlalu sakit.
"Ace awak ade amik ubat awak?", tanya doktor Chani kerana ubat ditepi katil Ace seperti tidak disentuh.
"Tak"
"Jihoon tak bagi ke?"
"Aku taknak makan. Kau faham tak?", ujar Ace bengang.
"At least boleh kurangkan sakit awak tu", ujar Doktor Chani.
Ace hanya diam. Dia ingin minta sesuatu tetapi susah baginya untuk bercakap lama dan menguatkan suara. Semasa marah tadi dia terpaksa menahan sakit.
"Doktor", panggil Ace sayu.
Chani keluar dari gudang itu. Jihoon memandangnya kosong.
" Lamanya korang cakap. Penat aku tunggu kt luar", Jihoon mengeluh.
"Sory le"
"Korang cakap ape tadi?", tanya Jihoon ingin tahu.
Chani terus menceritakan apa yang Ace minta tadi. Jihoon sekadar dengar dengan teliti.
"So kau boleh tolong ke?", soal Jihoon.
" Aku cuba lah. Aku takleh janji",ujar Chani.
"Aarghh!!!!", Ji Sung menyelerakkan segala benda dalam rumahnya.
Encik Yoon menuruni tangga dibantu Eun Woo.
"Kamu dah kenape? Dah gila?!", tengking Encik Yoon.
"Ye Ji Sung gila!!! Perempuan sial tu kacau bussiness Ji ..."
PAK!!!
Satu penampar dari Encik Yoon membuatkan Ji Sung terdiam.
"Jangan sekali kali panggil adik kamu perempuan sial!", marah Encik Yoon.
Eun Woo sekadar tunduk kerana tidak ingin campur dengan keluarga orang.
"Selagi dia tak mati, Ji Sung takkan berhenti buat kerja ni", Ji Sung terus menghempas pintu dan keluar dari rumahnya.
"Ahjusshi!!", jerit Eun Woo apabila Encik Yoon rebah.
Nafasnya tersekat sekat.
"Encik Ji Sung!!", jerit Eun Woo.
Ji Sung tidak mengendahkan panggilan Eun Woo. Dia terus pergi dari situ.
'Sial betul',gumam Eun Wooitu
Eun Woo pergi mendapatkan Encik Yoon. Dikejutkan orang tua itu berkali kali tapi tidak bangun.
"Ahjusshi.. Ahjusshi bangun la", kejut Eun Woo tetapi Encik Yoon tetap dalam posisi yang sama.
"To...long...se...lamat...kan ...anak ...ahjusshi", kata kata terakhir Encik Yoon diingati Eun Woo.
Encik Yoon tidak bernafas lagi. Dia dah pergi buat selama lamanya
Mendiang Encik Yoon dipandang Ji Sung lama. Eun Woo yang jarak beberapa langkah darinya hanya memerhati.
'Tak sempat aku nak mintak maaf, appa dah pergi',gumam Ji Sung.
Dia menghampiri Eun Woo. Eun Woo memandangnya sekilas.
" Aku dah tak perlukan khimat kau lagi. Kau boleh berambus. Nah", Ji Sung melemparkan duit duitnya kepada Eun Woo.
Eun Woo hanya tersenyum sinis. Duit duit itu hanya dilihatnya.
Ji Sung berlalu pergi meninggalkan Eun Woo keseorangan di situ.
Seorang lelaki berkot dengan membawa beg bimbit memasuki ke dalam kawasan rumah Ji Sung.
Ji Sung menjemputnya masuk.
"Encik bawak semua dokumen² yang saya nak tu?", tanya Ji Sung.
"Ada. Tapi boleh saya tahu anak Encik Yoon ada?", ujar peguam itu.
"Saya lah anak dia", ujar Ji Sung.
"Ouh yeke? Tak silap saya anak Encik Yoon ialah perempuan. Saya tak tahu pula dia ada anak lelaki", kata peguam itu.
"Apa?", Ji Sung tidak berapa faham.
"Saya terangkan dulu", ujar peguam itu setelah dijemput duduk.
"Mengikut maklumat yang saya simpan,Encik Yoon dan isteri hanya ada seorang anak perempuan dan anak angkat. Dan mengikut pewarisan harta, hanya dimiliki oleh anak kandung sahaja. Seo Rin", ujar peguam itu
Ji Sung tergamam.
"Jadi anak angkat dia , lelaki?", soal Ji Sung.
"Ye.Dia ialah anak buah Encik Yoon dan sedara Seo Rin. Encik Yoon menjaganya selepas kematian ayah kandungnya.
"Jadi harta ni dapat diwarisi oleh Seo Rin sahaja?",soal Ji Sung lagi.
"Harta ini dapat diberikan kepada ahli keluarga yang lain jika, pewaris membenarkannya", ujar peguam itu.
" Maksud encik?"
"Maksud saya, Cik Seo Rin perlu menandatangani surat pembahagian harta sebagai bukti. Jika dia tidak berbuat demikian, harta ini tetap menjadi miliknya", terang peguam itu.
"Ouh"
"Boleh saya berjumpa dengan dia untuk tandatangani pewarisan harta?", soal peguam itu.
"Ouh.. Buat masa sekarang ni dia takde kat sini. Dia di luar negara", tipu Ji Sung.
"Kalau macam tu, jika dia sudah balik kesini, cepat cepat telefon saya", ujar peguam itu.
" baik encik. Terima kasih",ucap Ji Sung.
"Hello kau nak ape?"- Seong Woo
"Tangkap Seo Rin"-Ji Sung
" Beres"-Seong Woo
Bersambung....
YOU ARE READING
Mafia Boys [°bts°] COMPLETED
FanficSebuah kumpulan mafia yang digeruni ramai. Identiti sebenar tidak diketahui dan kegiatan mereka yang sukar untuk polis mengesan. Atas perjanjian arwah appa Rapmonster dan appa Jong Suk, mereka perlu menggabungkan dua kumpulan mereka bersama. Per...