"Korang satu taman ke?", Jihoon memandang cermin sisi."Tak ah satu rumah", jawab Ace sambil memandang luar.
"Ace tak baik la cakap macam tu", nasihat Seo Rin.
"Biar lah",balas Ace.
"Garang jugak awak ni", kata Daniel.
"Kalau aku garang skali pon, takde kene mengena dengan kau", sedas Ace.
"Ah lupe. Korang duduk taman mane?", soal Jihoon kepada Ace n Seo Rin.
"Saya tinggal dekat Taman Krystal. Ace tinggal kat Taman Daisy. Baik awak hantar Ace dulu sebab dah tak jauh dah taman tu", arah Seo Rin
"Oh okay. Boleh tunjuk arah?", tanya Jihoon lagi.
Seo Rin menunjukkan jalan ke rumah Ace. Dia pernah datang rumah Ace tuk study, tu sebab Seo Rin tau selok belok kat Taman Daisy tu. Ace memasamkan muka. Menyampah dengan Daniel ngan Jihoon yang terlebih 'baik'.
Sampai di depan rumah Ace..
"Thanks sebab tumpangkan. Or should i said 'really really thank you'", Ace keluar dari kereta dan menghempas pintu kereta.
"Sorry. Dia memang macam tu", Seo Rin meminta maaf bagi pihak Ace.
"Takpe kitaorng faham", Jihoon lemparkan senyuman.
"Sekrang ni, rumah awak plak kat mane?", tanya Daniel.
"Kat taman sebelah ni je", kata Seo Rin.
Jihoon meng'ok'kan..
Dalam rumah Ace..
"Omma Ace dah balik", Ace baring di atas sofa.
"Sape hantar?", Ji Hyo keluar dari dapur.
"Kawan Seo Rin. Ace naik atas dulu", Ace bangun dan terus cium pipi Ji Hyo.
Dia mendaki tangga menuju ke biliknya.
Langkahnya terhenti apabila ommanya mengangkat panggilan dari seseorang.
"Hello? Ye ye. Saya gerak skarang. Lagi 5 minit saya sampai", kata Ji Hyo.
Dia menyimpan phonenya dan terus mendapatkan jaket kerjanya.
"Ace! Omma keluar kejap. Ade kes", jerit Ji Hyo.
"Hmm ok. Take care", kata Ace.
"U too. Bye", Ji Hyo menutup pintu dan terus memandu kereta keluar dari perkarangan rumah. Keretanya hilang dari pandangan.
'Sibuk nya dorang. Sabar je la', kata Ace dalam hati.
"Thanks hantar saya balik", ucap Seo Rin.
"No problem", jawab Jihoon.
"Bye Rin. Esok kalau ade jodoh kita jumpa kat kolej", sakat Daniel.
"K bye", Seo Rin tertawa kecil dan keluar dari perut kereta.
Seo Rin masuk ke dalam rumahnya. Kereta Jihoon masih tak berganjak."Dah tau rumah dia kat mane. Settle satu kerja", Jihoon memandang Daniel.
"Kene rapat ngan dia lagi. Nanti banyak benda kita boleh korek", kata Daniel.
"Yep. Inform kat ketua sekarang", arah Jihoon.
"Jap le",Daniel mendengus kasar.
Di rumah Seo Rin n Jong Suk...
"Sape yang hantar Rin tadi?", tanya Jong Suk yang tengah main phone.
"Bile oppa balik?", tanya Seo Rin.
"Baru je. Jawab lah. Sape hantar tadi", Jong Suk sedikit serius.
"K..kawan. satu kolej", jawab Seo Rin gugup.
"Dah gi mandi. Malam ni makan sensama", Jong Suk peringatkan Seo Rin.
Seo Rin menganggul dan terus menaiki tangga menuju ke biliknya.
*skip
"Seo Rin!", jerit Jong Suk.
"Ok jap", jawab Seo Rin yang faham maksud Jong Suk.
Seo Rin menuruni tangga menuju ke meja makan.
Sepanjang dorang makan, sorang pon tak bercakap. Macam mulut tu kene gam. Kalau mulut tu kene gam, macam mane makanan boleh masuk mulut erk? Author gurau jo.
"Kenape diam? Selalu mulut tu tak berhenti cakap", sakat Jong Suk.
"Seo Rin nak tanye..oppa buat bussiness ape erk? Sampai sibuk macam ni", tanya Seo Rin.
"Ade lah..nanti one day oppa cerita", kata Jong Suk.
No Not Today~~
"Hello? Kenape"
"........"
"Macam mane korang buat kerja?"
"......"
"Kejap lagi aku sampai"
End Call
Seo Rin melihat Jong Suk yg seperti menahan amarahnya. Malas dia nak tanya kang tak pasal pasal dia plak yang kene marah.
"Oppa keluar jap. Ade hal kat tempat kerja", Jong Suk mengambil kunci keretanya dan terus hilang dari pandangan.
Seo Rin lari ke arah tingkap. Dia menyelak langsir sedikit. Kereta Jong Suk hilang dari pandangan. Ianya peluang keemasan baginya.
"Seo Rin. Tak nak makan lagi ke?", tanya bibik.
"Takpe la. Rin dah kenyang. Rin naik atas dulu", Seo Rin meminta diri.
Continue...
YOU ARE READING
Mafia Boys [°bts°] COMPLETED
FanficSebuah kumpulan mafia yang digeruni ramai. Identiti sebenar tidak diketahui dan kegiatan mereka yang sukar untuk polis mengesan. Atas perjanjian arwah appa Rapmonster dan appa Jong Suk, mereka perlu menggabungkan dua kumpulan mereka bersama. Per...