Det var en klar og varm sommerkveld og jeg hadde akkurat kommet hjem fra Gran Canaria med Mamma, Lucas, tante Olga og den teite fetteren min Claudius. Han var like gammel som Lucas, 19 år men oppførte seg som en innpåsliten tolvåring. Han så også ut som en og ødela egentlig alle sommerbildene mamma tok av oss. Jeg hadde på meg en simpel hvit bikini med gule annanas på, mens Lucas hadde på seg en helt basic svart badebukse. Også hadde vi Claudius da, som sto 2 meter foran oss med de dustete, knæsj grønne badebuksene og to baderinger på hver siltynne arm. Det så ut som om de ikke passet og falt stadig av han. Ikke nok med det, så hadde han badebukse skille og var solbrent langs den slanke kroppen og prøvde å smøre inn masse solkrem som ikke var jevnt smurt ut engang. Og på toppen av det hele, hadde han plassert en rød badehette som så vidt passet han og store, stramme, oransje snorkelbriller som hang på nesa hans. Og sist men ikke minst gule svømmeføtter som fikk han til å se ut som en gal and. Lucas derimot holdt ut med han og pleide å leke med han da de var små.
Tante Olga var storesøstra til pappa, og var kjempe morsom. Hun var en av de rare tantene som hadde bodd på Mallorca i fire år og gikk i fargerike hippie klær og dusin morsomme fletter som hadde krøllet seg sammen til en stor ball. Spørsmålet var egentlig bare hva som skjedde med henne de fire åra etter hun og onkel Mons hadde skilt seg fra 20 års ekteskap. De var begge like rare og så ut som de hadde vært med i svampebob firkant serien. Perfect match spør du meg.
Nå som sommeren var over og det var kun en dag igjen til vi skulle begynne på Raven, trengte jeg å se Phoebe og Chelsea før helvete brakte løs. Vi hadde nemlig ikke sett hverandre i hele sommer, for Phoebe og de sprø tantene hennes Gerda og Louise hadde vært på sommerhuset dems i Praha, mens Chelsea hadde vært i Afrika og besøkt slekta si. Og jeg hadde vært stuck i Gran Canaria med den barnsligste fetteren min Claudius.
Jeg undret ofte på hvordan Raven videregåned skulle bli. For nå skiltes de fleste og klassen som før var 10C skulle deles inn i nye klasser og nye skoler. Den forrige klassen min var aboslutt best. Jeg gikk i samme klasse som Chelsea, mens Phoebe gikk i B klassen. Vi ble skilt fra hverandre etter barneskolen, men det var ikke så kjipt som vi trudde, fordi vi ofte så hverandre i frimenuttene. Jeg hadde også andre venner som Raza, Ollie, Wanja og Casper som jeg haddd gått med siden første klasse, men de skulle begynne på Holloway og Svendrick Videregåned og jeg skulle dermed ikke se dem igjen til høsten.
Jeg syklet opp den tunge bakken mot Phoebes hus i en sort sommershorts, og en slitt, gammel, hvit Katy Perry Fireworks t-skjorte som jeg hadde brukt på leirskolen i 7. Klasse. Jeg orket heller ikke fikse på håret og satt det ombre blonde, slitte håret mitt opp i en rotete hestehale. Jeg hadde også på meg noen røde crocs med, svarte tusjmerker på.
Huset til Phoebe var stort, gammelt og grønt med søte rosa vinduskarmer. I vinduene kunne man skimte all slags rare dekorasjoner og farger som ikke passet sammen. Og i den stusselige og store hagen var det masse blomstrer i alle fasonger og forskjellige leker som Phoebe lekte med da hun var liten.
Til tross for at Phoebe bodde sammens med sine to tanter, hadde foreldrene til Phoebe sporløst forsvunnet da hun bare var 7 år gammel, og vokste for det meste opp i barndomshuset som tantene hadde tatt over. De var utrolig søte og snille, men veldig tullete også. Phoebe var heldig som hadde Gerda og Louise som passet på henne.Jeg gikk raskt mot døra og banket rolig to ganger på den gedigre, svarte døra før jeg rev opp håndtaket og gikk inn.
«Oh, see that girl, watch the that scene, Dig in the dancing queen!» sang Gerda og Louise full hals i kor med hver sin slikkepott som liksom skulle være mikrofoner. Gerda hadde på seg slengbukser og en oransj singelt over den stramme, solbrente hudfargen. Hun hadde mørkebrunt hår og lilla, solsikker briller.
Mens Louise hadde på seg grønne strømper og et svart skjørt med bunadmønstre på og en ABBA t-skjorte som de var blod fan av. Og hun hadde rødt krusete hår som hun hadde farget sammen med Phoebe.
YOU ARE READING
#TOMROM
Teen FictionBarndommen er forbi og Ariel og venninene Chelsea og Phoebe skal begynne på Raven videregåned skole til Høsten. Men det de ikke vet er at Raven ikke er noe å måle seg med ungomsskolen. Hvem er nå dine ekte venner? Og hvem viste seg for å være falske...