3. Klovn

73 8 1
                                    

Sommeren er alt langt forbi, og skolestart var godt i gang. Overgangen fra eldst på skolen til yngst var litt uvant men jeg tenkte meg dette skulle gå over. For vi følte oss ganske så små når vi så tredje klassingene som hadde gått i tiende når vi var nye på ungdomsskolen.
De hadde blitt alle så forandret! Og jeg tenkte mye på endringene vi kom til å få fra første til tiende. Det var jo noe som kom til å skje naturlig, men så å si alle førtis-jentene prøvde alt for å få et ligg med russeguttene. For meg var det altfor kleint, i og med at broren min kjente absolutt alle på Raven, men helt ærlig så guttene fra Oxen veldig bra ut. De kom jo fra rike familier, og det var desverre få av de på Raven Videregåned. Liksom, det skjønner jeg da. Oxen til Raven? Det er mye å tape!

Første skoledag var overraskende grei, og endelig gjennomført. Sola tittet en rask tur opp over Raven, og kvelden ble mildere. Jeg hadde raskt spist opp middag mens mamma og pappa gransket fælt med noe lignende avhør om hvordan første skoledag var.
Jeg så på klokken og ventet på at Phoebe og Chelsea skulle ringe på gruppechatten. I mens jeg ventet sto jeg og trakk ut et par klesplagg fra skapet til morgen dagen, for i morgen startet vi til vanlig tid igjen, 08:30. I det jeg skulle prøve en lilla, hippiebukse jeg fikk av tante Olga, ringte det på pc'en min. Chelsea ringte på gruppa, og Phoebe svarte med en gang. Jeg sprang til pc'en min og svarte med den lilla buksa slepende på rumpa.

«MOTEKATASTROFE!» skrek Chelsea i latter og gjorde narr av meg.

«Chelseaaaa!» sa jeg leende mens jeg viste henne fingeren.

«Pass på madam, eller så ber jeg bestemor be for deg, HOLY WATER!» sa Chelsea og mimet at hun kastet hellig vann på meg.

«Nei! Den buksa var drit kul!» skrek Phoebe som kom tilbake med en vaniljeiskrem.

«Takk» sa jeg i en flørtende tone og kysset kamera for Phoebe.

«Er det så dårlig internett forbindelse at du ikke ser hva hun har på seg?» lo Chelsea og ertet meg.

«Neida, hva gjør dere?» Spurte Chelsea og skrev ned noe.

«suger iskrem» svarte Phoebe og så beundrende på isen sin.

«Ehm» kremtet jeg og lo av henne.

«Fantaserer du om Kennedy eller?» Spurte Chelsea og strekte ut tunga si mot Phoebe.

«Ha-Ha, Du vet det bare var kødd, Kennedy og meg? Skjer ikke» svarte hun og brakk seg på kødd.

«Jada» sa Chelsea og lo en kort, tørr latter.

«MEN, kan vi pliis diskutere klærne til Serena i dag eller?» sa jeg og sukket lavt mens jeg skiftet bukse.

«Herregud ja, skulle trudd hun viste seg på feil sted» svarte Phoebe og kastet ispinnen bak seg.

«Tror jeg må låne bestemors hellige vann allikavel!» sa Chelsea og himlet med øynene. Jeg og Phoebe lo kort og ristet på hode.

«Men, jeg fikk ikke helt med meg hvem de guttene som var sammen med Charles i dag tidligere var» sa jeg med hode på skakke, som i et spørsmål og ventet på svar.

«Bortsett fra Kennedy, var det Everet og Cameron, sikkert to andre douchbags. Men jeg går i klasse med Cameron» svarte Chelsea raskt.

«Oja, hvilke skole kom de fra?» spurte Phoebe.

«Hollaway tror jeg, men er ikke helt sikker. Men dere kjenner til Micheal i 3. Klasse? Det er storebroren til Cam» Svarte Chelsea og sperret opp øynene.

«Olala, liker du Micheal?» spurte Phoebe og blunket mot Chelsea.

«Ehh, innrømmer kun at han er kjekk! Men foreldrene mine kjenner moren hans godt»

#TOMROMМесто, где живут истории. Откройте их для себя