Tinne kwam thuis. Ze had echt bang dat Lucas ging uitvliegen. De laatste tijd deed hij dat wel meer. Ze ging binnen. Lucas kwam al naar haar toe gestapt. "Awel, kan je niet meer klok lezen?" vroeg hij. "Jawel, maar ik mag me toch amuseren er vriendinnen?" reageerde Tinne. "Maar als ik zeg dat je om drie uur thuis moet komen, wilt dat niet zeggen dat je om vier uur twaalf moet thuiskomen." zei hij boos. "Lucas, ik heb ook een eigen leven. Ik mag dingen doen die ik wil doen." ging Tinne boos op hem in. Lucas sloeg Tinne in het gezicht. "Waarvoor was dat goed voor?" vroeg ze terwijl ze haar hand op haar gezicht legde. De klap deed wel pijn. "Omdat jij moet gehoorzamen aan mij." antwoordde hij. "Nee, dat ga ik nu niet doen. Jij leeft nog in de prehistorie of zo. Daar was het zo, maar nu niet meer. Vrouwen hebben ook recht op vanalles en onafhankelijkheid van de man hoort daar ook bij." reageerde ze gefrustreerd.
Tinne wou naar boven gaan, maar dat hield Lucas niet toe hij nam haar stevig bij de pols en trok haar terug. "Jij gaat luisteren of er vliegt wat. En niet alleen op jou. Maar op die mooie kindjes van jou als ze hier zijn." dreigde hij. "Jij blijft van mijn kinderen af. Jij hebt het recht niet om ze slaan." riep Tinne. "Je bent hier nog altijd bij mij thuis. Dus ik bepaal hier de regels." zei hij. "Als het zo is, ben ik hier weg." reageerde ze. "Dat ben je niet. Je blijft hier. Nu moet je niet terug kruipen." werd Lucas echt boos. Tinne kreeg er schrik van. "Mag ik niet eens naar mijn moeder gaan?" vroeg ze. "Ja, natuurlijk, maar je gaat daar toch heen om te wenen." reageerde hij als een klein kindje. "Dat is niet waar. Ik ga niet zo wenen bij mijn moeder. Ik ga gewoon om te praten. Ze heeft mijn hulp nodig." zei Tinne boos. Lucas had al een hele tijd een snijplank in de hand. Die gebruikte hij nu op om op Tinne haar dijen te slaan. "Stop!" riep Tinne uit. Dat deed natuurlijk veel pijn. "Waarom sla je mij nu opeens?" polste Tinne. "Omdat je dat verdient wegens ongehoorzaamheid." antwoordde hij.
De volgende morgen zat Juan bezig aan het ontbijt voor de kinderen. Hij had speciaal voor vandaag een eitje gebakken voor iedereen. Ondertussen keek hij naar het weerbericht op zijn gsm. Het ging mooi weer worden. Dat bracht hem op een ideetje om vandaag te doen. Mila kwam beneden. "Goedemorgen." zei Juan. Mila gaf hem een kleine glimlach. "Is Niels nog boven?" vroeg Juan. Mila knikte. Even later kwam Niels ook tevoorschijn op de gelijkvloers. Ze gingen aan de tafel zitten en begonnen te eten. "Wat denken jullie om nu in de tuin in het zwembad te duiken. Het wordt mooi weer." stelde Juan voor. Sinds een Mila drie jaar was heeft Juan een groot zwembad gekocht. Elke zomer zaten ze er in. "Ja, dat is een leuk idee." reageerde Niels. "Mag mama ook komen?" vroeg Mila. "Ik zal het haar vragen, maar je moet niet te veel ervan verwachten. Mama kan misschien niet." antwoordde Juan. "Mag ik bellen?" polste Mila. "Het is goed. Maar neem dan de vast telefoon." reageerde hij. Niels maakte hem klaar. Mila begon met Tinne te bellen.
Tinne maakte haar klaar. Ze ging naar de winkel. Ze was nog maar pas wakker en Lucas beval het al. Dus had ze haar maar meteen klaar gemaakt en doorgegaan. In de winkel kreeg ze opeens telefoon ze keek op haar gsm en nam op. "Dag mama." zei Mila. "Dag kleine meid." reageerde ze. "Mama, wil je samen met Niels, papa en ik komen spelen in het zwembad?" vroeg Mila. "Ik maak de boodschappen af en zal het vragen aan Lucas of het mag en dan kom ik af. Als het mag." reageerde ze. "Ja, oké. Maar ik hoop dat het mag. Het is leuker dan zonder jou." zei Mila. "Ik doe alles wat ik kan om te komen. Maar Lucas is de laatste tijd een beetje lastig." zei Tinne. Ze legde af en deed snel voor. Hoe sneller ze klaar was, hoe sneller ze naar haar dochter gaan. Tijdens de boodschappen zocht Tinne een leugentje. Als ze gaat zeggen dat ze naar Juan gaat, zou dat zeker niet mogen. Opeens kwam ze op een goed leugentje. Ze zette de boodschappen in de auto en reed naar huis. Ze zette alle boodschappen thuis snel weg. "Lucas, ik heb Juan aan de lijn gehad en hij moet vandaag even weg. En heeft gevraagd of ik de namiddag op de kinderen wil passen, maar zij willen in het zwembad spelen. Dus dat betekent dat ik naar daar moet." zei Tinne. "Je doet maar." reageerde hij. Tinne lachte in haarzelf. Ze mocht gewoon.
JE LEEST
JINNE: Een Andere Wending
FanfictionDit is een verhaal over Juan Gerlo en Tinne Oltmans. Lees best eerst: Jinne: One Big Love ❤ Dit is namelijk het vervolg erop. Een beschrijving van het verhaal vind je in de inleiding. Begonnen: 7 oktober 2019 Geëindigd: 14 februari 2020