Deel 8: Zoo

180 12 0
                                    

Tinne had het idee om samen naar de zoo te gaan. Ze stond vroeger op en maakte al eten klaar. Daarna maakte ze haar klaar. Tegen negen uur stonden Mila en Niels ook beneden. "Wat denken jullie ervan dat we vandaag een dagje naar de zoo gaan?" vroeg Tinne. "Ja!" werden Niels en Mila enthousiast. Ze aten snel hun eten op. "Lucas, kom je mee naar de zoo?" vroeg Tinne. "Nee, ik ga thuis blijven." antwoordde hij. "Oké, dan gaan we er een dagje onder ons drietjes maken." zei Tinne. Ze ruimde de spullen van Niels en Mila op en deed teken dat ze al naar boven moesten gaan. Dat deden ze ook meteen. Niels sprong op zijn bed en begon een spelletje te spelen. Mila nam een paar spulletjes die ze absoluut wou meenemen. Tinne kwam boven. "Zijn jullie nog niet klaar?" vroeg Tinne. Niels en Mila lachen. "Ik ben wel klaar." zei Mila en toonde haar rugzakje. "Wat neem je allemaal mee?" vroeg Tinne. Ze gingen samen naar Mila's kamer en Tinne haalde alles uit haar rugzakje. "Meid, ik denk niet dat je al die spulletjes nodig hebt om naar de dierentuin te gaan." zei Tinne. "Jawel." zei Mila. "Nee, Mila. Je mag wel je knuffel meenemen, maar je laat hem in de auto. Wat als je hem verliest?" polste Tinne. "Nee, ik wil hem niet verliezen." zei Mila en nam haar knuffel harder in een knuffel. "Laat hem dan thuis." zei Tinne. Ze nam kleren uit haar kast en kleedde haar aan. "Nu zijn we klaar." zei Tinne. "Ga maar al naar beneden. Ik ga eens bij Niels kijken en dan vertrekken we." Mila liep haar kamer uit en ging naar beneden.

Tinne ging bij Niels kijken. "Awel, moeten we ons niet klaarmaken?" vroeg Tinne lachend. Niels ging van zijn bed en nam een T- shirt en een broek uit zijn kast. "Dat past toch niet samen." merkte Tinne op. Ze nam een T- shirt die er wel bij paste. "Wat is dit hier?" vroeg Tinne en haalde een T- shirt uit zijn kast. "Dat is van papa. Ik doe die T-shirt aan als ik niet kan slapen." zei Niels. "Dat helpt goed." "Weet papa dat?" polste Tinne. Niels knikte. "Hij heeft het aan mij gegeven. En hij heeft gezegd dat we het kunnen proberen." Tinne nam Niels in haar armen. "Als je niet kan slapen, kan je ook altijd naar mij komen hoor." zei Niels. "Maar ik wou dat eens doen en Lucas stuurde me weg." reageerde Niels. "Kom, we gaan stilaan vertrekken. Als je klaar bent, mag je naar de auto komen." zei Tinne. Tinne ging naar beneden en liet Mila schrikken die even in de zetel zat voor de televisie. "Kom, we gaan al naar de auto." zei Tinne. Mila knikte en volgde haar. Tinne zette haar dochter vast in de auto. Ze ging dichter bij Mila en fluisterde in haar oor: "Als je braaf bent, krijg je iets van mij uit de winkel." "Ja." zei Mila enthousiast. Niels kwam buiten en ging ook in de auto zitten. Ze vertrokken ze naar de dierentuin.

Juan stond op en nam iets om te eten. Zonder de kinderen was het daar wel stil. Dan bleef hij alleen over. Hij nam zijn gitaar en begon er een beetje op te spelen. Hij speelde de volgende akkoorden A, D, A, D, A, D, A, D, A, D, E, A. Dat waren de akkoorden van het begin van Billy. Hij stond versteld van dat hij na vijf jaar het liedje nog kon spelen. Sinds de scheiding van hem en Tinne hadden de Ghost Rockers besloten om geen optredens of meet and greets meer te geven. Tinne vond het pijnlijk. Dus speelden ze de liedjes niet meer. Na de korte opwarming begon hij terug aan zijn eigen composities. Hij probeerde om af en toe aan eigen liedjes te werken, maar zo gemakkelijk was het niet. Juan was heel geconcentreerd bezig met zijn muziek. Hij hoorde niet dat hij een berichtje kreeg. Na een tijdje nam hij zijn gsm en begon het berichtje te lezen.

Hey Juan,

Ik heb een vraagje. Zou jij soms samen met mij naar papa kunnen gaan? Het zou hem plezier doen. X Lisa.

Snel antwoordde Juan erop dat hij het goed vond. Hij nam zijn gitaar weer bij de hand en begon even een van zijn liedjes helemaal klaar te maken. -Straks ga ik het filmen en bewerken. Dan kan ik het morgen online zetten. Het is heel lang geleden dat ik nog iets online heb gezet.- dacht Juan. Hij begon aanpassingen te maken op zijn partituren en maakte veel aantekeningen. Opeens werd hij weer eens uit zijn concentratie gehaald. Deze keer niet door een sms, maar door de bel. Hij ging naar zijn deur en deed open. "Hey Juan." zei Elindo. "Hey, alles goed?" vroeg hij. "Ja, natuurlijk. Kom maar binnen." antwoordde Juan. "Hoe gaat het hier?" informeerde Elindo hem. "Dat gaat. Was juist even bezig met mijn liedje te verbeteren." reageerde Juan. "Mag ik eens kijken?" polste hij. "Ja, het ligt daar." zei Juan. "Ik zal iets om te drinken brengen."Juan kwam terug met twee glazen. "Het ziet er echt goed uit. Ga je hier iets mee doen?" vroeg Elindo. "Ja, ik ga het morgen op Youtube zetten en eens zien. Want ik heb er nu al een aantal die al online staan." ging Juan op hem in. "Wat doe jij nog?" "Ik mag meedoen in een nieuwe productie in Nederland." antwoordde Elindo. "Dan ben je weer een tijdje daar." zei Juan. Elindo knikte. "Ik heb iets kleins voor Niels zijn Pasen." zei Elindo en overhandigde hem een klein cadeautje. "Ik zal het hem geven, als ik Tinne nog eens zie of als hij bij mij is." zei Juan. "Ja, dat is goed. Is het hier niet stil als Niels en Mila hier niet zijn?" polste Elindo. "Ja, heel stil." reageerde Juan. Ze bleven nog een hele tijd praten. Daarna ging Elindo door. Hij moest nog iets gaan doen. Juan nam zijn gitaar weer en begon weer zijn liedje te perfectioneren. -Om twee uur vertrek ik naar papa. Dan ben ik er rond twee uur dertig.- dacht Juan.

JINNE: Een Andere WendingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu