Sunny's P.O.V.
"J-jongens?... I-ik geloof d-dat ik Jules heb gevonden... "
Ik slik wanneer ik het levenloze lichaam voor mij zie. Gruwelijk verminkt. Tranen springen in mijn ogen. Ondanks alle verminkingen kan ik Jules nog wel herkennen.
"J-jules!!!"
Ik val op mijn knieen en barst in snikken uit. Wolf kom meteen aanrennen, de rest volgt hem op de hielen. Voordat Wolf naar Jules kijkt draait hij me om, zodat ik Jules' lichaam niet meer zie. Ik voel een schok door zijn lichaam heengaan wanneer jmhij naar Jules kijkt.
"W-wat is er gebeurd?!?"
Anna komt naast hem staan en begint meteen te kokhalzen. Ook Drake en Natalie wenden hun blik snel af. Youri kan alleen maar staren, volledig bevroren door de schok.
"Wie heeft dit gedaan..."
Anna heeft zich ondertussen hersteld en staat met een bleek gezicht ver van het lijk vandaan.
"Ja wie... Of WAT..."
Verbaasd kijk ik op.
"Hoezo wat?"
Anna komt naast me zitten.
"Ken je de legende van deze haven?"
Ik schud mijn hoofd.
"Ik woon hier pas een maand, jet enige wat ik heb gehoord is dat er iemand vermist is geraakt."
Nu komt ook Wolf erbij zitten.
"Dan zal ik je nu alles vertellen."
Ik schud mijn hoofd.
"Nee! Eerst moeten we hier weg! We moeten Jules' lichaam naar zijn ouders brengen! Uitleggen wat er is gebeurd! Zorgen dat we hier wegkomen!"
Anna knikt.
"Sunny heeft gelijk. We moeten maken dat we wegkomen!"
Wolf kijkt ongemakkelijk naar Youri die nog steeds bij Jules' lichaam staat.
"En hoe nemen we Jules mee?"
Iedereen blijft stil. Ik snap het wel. Niemand wil natuurlijk met een lijk gaan rondzeulen... Drake komt nu ons gesprek binnengewandeld.
"We moeten hem achterlaten."
"WAT?!?"
Ik, Wolf en Anna schreeuwen in koor. Wolf is de eerste die hardop protesteert.
"We kunnen hem niet gewoon achterlaten!!!"
Anna stemt in.
"Absoluut niet!!!"
Ook ik schud hevig mijn hoofd. Ik kan Jules niet achterlaten...
"Wat denk je wel niet? Hij is onze vriend!!!"
Natalie daarintegen stemt in met Drake.
"We kunnen hem niet meenemen. We moeten vluchten voor ons leven!!! Ik weet niet of je het doorhebt, maar Jules is VERMOORD oke?!? VERMOORD!!!"
Opnieuw springen er tranen in mijn ogen wanneer ik realiseer dat ze gelijk heeft. Jules is al dood. We moeten ervoor zorgen dat wij in leven blijven. Ik weet niet wat er in deze haven is gebeurd en wat er hier allemaal aan de hand is... Maar het is hier niet veilig.
"Natalie en Drake hebben gelijk..."
Anna en Wolf kijken me beide met grote ogen aan.
"Sunny? Hoe kun je dat nou zeggen?!? Het is wel Jules waar we het hier over hebben!!!"
Mijn stem slaat over van verdriet.
"WE MOETEN ZELF IN LEVEN BLIJVEN OKE?!? Als wij allemaal vermoord worden omdat we zijn lijk meeslepen gaat Jules zich heus niet beter voelen..."
"We moeten hem hier laten..."
JE LEEST
In veilige haven
HorrorWanneer een vriendengroep gezellig gaat kamperen, gaat het niet zoals gepland. Natalie, Drake en Youri gaan naar de vervloekte haven. Wolf, Jules, Anna en Sunny gaan ze achterna om ze te redden. Maar zijn ze op tijd? En wat is er nou werkelijk gebeu...