-Och då kom min pappa, han liksom sa att jag skulle sjunga inför Anders Bagge och se om jag hade stjärnkvalitet, babblade Lotta på.
-Men man måste väl kunna sjunga för det? sa Annie snopet och kastade med håret. Efter en lång tystad började alla skratta. Förutom Lotta och Jessica.
Jessica visste redan hur dom var. Olle var den typiska 'klassens snygging' som alla tjejer var kär i. Tom var lång och snygg, han var också bra på att dölja att han egentligen var en dryg snobb. Annie var också snobbig, men trevlig.
Lisa hängde på Annie som en liten råtta. Allt som 'An' gör gör hon. Lotta var trevlig, lite annorlunda och skrattade åt allt. Fast hon skulle jämt skryta om sin pappa som tydligen äger flera delar av byn och har en massa pengar.
-På fredag är det fest, skrek Lisa och höjde händerna mot luften. Det syntes tydligt att hon hade en alldeles för stor BH för kuporna åkte nästan upp till hakan. Hon försökte räta till de så snabbt som möjligt så att ingen skulle se men Jessica såg och hon himlade med ögonen. Lisa såg det och rodnade.
-Öl? frågade Tom snabbt och flinade.
-Jag kan skaffa, sa Annie och log.
-Dricker du? frågade Olle.
-Nej, de är idiotiskt, svarade Jessica rakt av. De andra kollade förvånat på henne.
-Och du är ifrån storstan? sa Tom chockat.
-Bara för det behöver jag inte dricka i den här åldern.
De andra himlade med ögonen.
-Jag trodde att du skulle vara rolig, sa Annie och putade med läpparna.
-Fan, ni är idioter, sa Jessica och gick iväg till Elias.
______________________
Elias kollade på tavlan, ingen verkade bry sig om att Pär-Erik gick igenom vad de skulle göra den här terminen.
Plötslig kom Jessica upprörd och satte sig mittemot Elias. I klassrummet fanns det olika bord och Jessica satte sig vid töntarnas. Vem kunde tro det?
-De är idioter, viskade Jessica.
-Tog ett tag för dig att förstå det, viskade Elias tillbaka.
-Får jag hänga med er? frågade Jessica alla. Alla kollade häpnat på henne.
Klas kollade upp från matteboken, Johan slutade att spela och Alex slutade att leka med gamla dammtussar.
-Hehe, flinade Alex.
Klas nickade och Johan tittade på Elias och de sa: Ja samtidigt.
Elias visste att de var ovana med att nya elever satte sig vid dom.
-Så vilka är ni? Har ni några hobbys? frågade Jessica nyfiket.
-Eh, ja jag heter Klas, jag gillar att räkna, sa den blonda killen med runda glasögon.
-Tja, namnet är Alex, att åka skateboard, sa killen som satt bredvid Klas
___________________
Helgen kom, Jessica hade envisats om att göra något roligt. Så de cyklade iväg till sjön för att bada. Alex, Elias, Johan, Jessica och Klas. Det var ganska kallt. Det glittrade i sjön av solen som redan börjat gå ner.
De stannade vid bryggan och hoppade av cyklarna. Jessica slängde av sig klänningen, under hade hon en blå bikini. Elias tyckte att hon var vacker. Håret blåste i vinden och hon hade former. Hon var inte platt. Han brukade inte tänka på sånt men nu så gjorde han det, han rodnade en aning.
Klas satt på bryggan med en tjocktröja och frös. Alex hade redan dragit av sig jeans och tröja. Johan och Elias drog försiktigt av sig sina tröjor men frös en aning.
-Kycklingar, kom så badar vi! ropade Jessica och hoppade omkring otåligt.
-Äh vi struntar i dom, de fryser ändå, sa Alex och halvsprang ut till henne. Elias blev en aning irriterad när han såg vart Alex hade blicken, på brösten. Även om Elias kanske hade kollat lite, var han inte som Alex.
De hoppade i med ett plask och simmade iväg längs stranden.
____________________
-Det är ju iskallt, tjöt Jessica.
-Haha. det är ju du som skulle bada, flinade Axel. Jessica log. Under veckan hade han vart så snäll och rolig. Mogen, visst var Elias också mogen men ändå inte.
-Ska vi till mitt specialställe? viskade Axel. Han flåsade lite. Det var ju så kallt, kanske 15 grader.
Hon nickade och fnissade till lite. De simmade in till några granar. Det var som en liten pool där det var mycket varmare.
-Mysigt, sa hon och flinade. Han flinade. Håret var blöt och hängde nerför hans bruna ögon. Jessica tyckte att han var ganska snygg,
''Mm...'' sa hon och la sin ena hand på hennes lår. Det kittlades till men hon sa inget. Hon var förvånad. Men hon sa inget. Hon lät honom börja leka med hennes hår. Låta händerna leka sig neråt. Låta läppar mötas.
___________________
-Men vart är dom? Elias var orolig. Jessica och Axel har vart borta i flera minuter och man kunde inte se dom.
-Men, de simmar väl omkring, varför är du så orolig? frågade Klas och huttrade till.
-Äh jag hoppar i och letar efter dom.
Han hoppade i men ångrade sig, det var iskallt. Han tvingade sig själv att fortsätta. Han simmade längs strandkanten. Han var några meter ifrån grytan, som det kallas då han hörde ljud. Han smög sig sakta dit och såg det värsta han kunde se.
Jessicas läppar mot Axels. Axel som gör apimitationer och skrattar när nån rapar och sen Jessica, hans bästa (tjej) kompis och kanske var han kär i henne...kanske. Men det var något inom honom som brast. Några tårar föll och han simmade tillbaka till bryggan och cyklade hem. Lät inget komma i vägen för honom.