Kapitel 5

27 6 2
                                    

De hade gått 2 veckor sedan kyssen och Jessica och Elias hade knappt pratat med varandra. Jessica ångrade allt, de var bara vänner. Inget mer...men vad tyckte Elias? Jessica tog upp sin mobil och kollade om hon hade fått något sms. Det var ett från Tilde, hennes gamla vän. Jessica la ner mobilen besviket. Hon vill att det ska vara från Elias. Att han ville att de ska vara vänner igen. Då skulle Jessica kunna säga att det inte var meningen.

_______________________

Elias var påväg till Jonas. Han gick ut till cykeln och cyklade iväg. Han åkte förbi Jessicas hus, de hade inte pratat med varandra på 2 veckor. Men han ville vara med Jonas nu för att han är hemma från Göteborg. Han hade väl delvist försökt vara så långt bort från henne som möjligt. Han vågade inte prata om kyssen.

~Ytterligare en vecka går~

Elias satt nere vid bryggan, han kastade några stenar i vattnet. En efter en. Han kände sig avlägsen. Han saknade något.

-Kan jag komma?

Han kände igen rösten, Jessica.

-Visst, svarade han och svalde.

Jessica satt sig bredvid honom.

Det såg ut som hon hade gråtit.

-Vad är det? frågade han och kollade på hennes sorgsna gröna ögon.

Hon började gråta. Elias lutade sig fram och kramade henne. Han var orolig, hade någon gjort henne illa?

______________________

Jessica var trygg i hans armar. Han luktade gräs och tvättmedel. Han luktade Elias. Hon hade saknat honom så mycket. Det var någonting med honom som fick henne att känna sig hemma. Han liknade någon, hennes pappa.

Jessica kunde inte hålla sig mer och började gråta riktigt mycket. Tårarna flög. Han kommer säkert tycka jag är galen, trodde hon. Men han släppte inte, han höll hårdare. Jessica svalde, rättade till sig och andades in luften.

-Jag tror jag måste berätta om min...p-pappa, sa hon och kollade ut över sjön.

Elias nickade.

-Vad hände?

Orden ekade inne i hennes huvud.

-Han är borta, skrek hon förtvivlat.

Hon började slå omkring med armarna, skrika. Men Ellis satt bara där.

-Kan du berätta vart han är? frågade han och kollade medlidande på henne.

Jessica var arg. Ingen skulle tycka synd om henne.

______________________

Det var som om något började brinna i hennes ögon.

-Han är död, vad är det du inte fattar? skrek hon och hoppade av bryggan och började ta av sig sina kläder. Elias förstod inte vad hon höll på med, han trodde hela tiden att hennes föräldrar var skilda.

-Vad gör du? frågade Elias försiktigt.

-Jag ska dränka mig själv, eller är det enklare att strypa sig?

~inte så långt men tack för alla som har läst och kommenterat💕~

Din enda vänOnde histórias criam vida. Descubra agora