"Tanrı aşkına, amca!" Komet'in sesi geniş toplantı odasında yankı yapıyordu. Etrafında onu izleyen toernaları yok sayıp devam etti. "Biraz daha zeki olmanı beklerdim. Bunlar sadece masal."Amcasının kasılan çenesi karşısında dik duruşunu bozmadı. Amcası Logon ise öfkesinden çıldırmak üzereydi.
"Komet!!"
Adamın gür sesi Komet hariç herkesi titretti.
"Asterism'den çıkışını yasaklıyorum!"Komet şok olmuş bir halde amcasına baktı. "Bunu yapamazsın. Hayır, yapamazsın."
Yalnızca kütüphanelerde yukarısı hakkında bilgi veren birkaç kitap aramıştı, bu cezayı hak etmiyordu.
"Seni yasaklar konusunda defalarca uyardım. Şimdi çık dışarı!"
Logon'un âdeta kükreyerek kurduğu cümleyle sadece toplantı odası değil, bütün bina sessizleşmişti. Karşısında kimse tek kelime edemezdi.
Sinirden gözleri dolan Komet cam kapıyı çarparak odadan çıktı. Ne yapacağını bilemez bir halde koridorlarda yürüdü. Amcasının peşine taktığı muhafız ise onu takip ediyordu.
"Lanet olsun!" Komet'in çığlığıyla koridorun karşı tarafından gelen birkaç toerna yollarını değiştirdi.
Delirdiğini düşünmeye başlayan Komet beton duvarların üzerindeki cam panoları sökerek yerlere fırlattı. Öfkesinden gözü hiçbir şey görmüyorken cam merdivenlerin başındaki gümüş süsün merdiven boşluğundan sekiz kat aşağıya düşmesini izledi. Gümüşün yere çarpıp parçalara ayrılmasından hemen sonra çıkan gürültü nedeniyle büyük binada çığlık sesleri yükseldi ve yankı hâlinde daha büyük bir gürültü oluşturdu.
Amcasının öfkeden delirdiğine eminken cam binadan çıktı ve Asterism Karanlık Şehri'nin batısına uzanan tüp geçitlere girdi. Toerana Yer Altı Gezegeni tüp geçitlerle birbirine bağlanan şehirlerden oluşuyordu. Asterism Toerana Gezegeni'nin en büyük yeraltı tünellerine sahip olan önemli bölgelerinden sadece biriydi.
Geçitte ilerledikçe sensörlü lambalar teker teker yanıyor ve Komet'i boğucu karanlıkta bırakmıyordu. Tırnakları avucunda ince ve derin izler açarken bağlantılı tüp geçitlerin içerisinden geçerek yer altında ilerledi.
Sinirden gözleri kömüre dönmüştü ki, yanıyorlardı resmen. Yanından kimse ilerlemiyor, onu gören herkes yanındakiyle fışıldaşarak yön değiştiriyordu.
561 nolu geçitte ilerledi. Bu geçit özel odaların bulunduğu geçitlerden biriydi.
Kendisini odaya atar atmaz yeni bir sinir krizine girdi. Boğulduğunu hissediyordu. Toprak altında boğuluyordu! Öfkeyle bağırarak karanlık odasını savaş alanına çevirdi. Kırılmadık eşya bırakmamıştı.
"Efendim, biraz sakin-"
"Kes sesini!" Genç kız o kadar öfkeliydi ki, odaya giren muhafızı tek bir bakışıyla dâhi susturabilirdi.
Yüzünü buruşturarak devam etti.
"Şu iğrenç kelimeyi söylemekten vazgeç!"Muhafız korkuyla kafasını salladı. Kocaman gözleri beyaza dönmüştü. Bu onların korkunca verdiği bir tepkiydi.
Komet muhafızın odadan çıkışını izledikten sonra elini siyaha dönen saçlarından geçirdi.
"Lanet olası varlık!"
Sesi tüp geçitlerin içerisinde yankı yaparak tekrar kendisine döndüğünde havasız odanın zeminine çöktü. Buradan kurtulması lazımdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Saklı Evren: Toerana
FantasíaBenim hikayem, aslında sadece bir masalla başladı. Yaşlı ve çirkin bir kadının uydurduğu lanetli bir masalla. Bundan çok, çok uzun zaman önceye dönelim. Başlangıca. Benim başlangıcıma. Zaman bir film şeridi gibi aksın gözünüzün önünden. Hızla geçe...