Martinuksen nk:
Menin varovasti alakertaan. Suuntasin suoraan eteiseen että huomaisin kuka oli lähtenyt.
Katselin hetken kenkiä kunnes huomasin kuitenkin että Marcuksen kengät puuttuivat."Mitä..?"kysyn hiljaa itseltäni.
Menin takaisin ylös suuntana Marcuksen huone.
Avasin oven hiljaa ja kurkistin huoneeseen. Marcuksen sänky oli pedattu siististi ja sen päällä oli pieni lappu.
Menin Marcuksen sängyn luokse."Menen mieluummin kauas kuin lähelle." Luin lapusta.
Sitten tajusin että Marcus lähti kauas. Eli hän lähti pois Trofosista. Sitten hän on voinut mennä vaikka Osloon asti.
Lähden pois Marcuksen huoneesta ja juoksen äidin ja isän huoneeseen."Äiti! Isä!" Huudan huoneeseen saavuttua.
"Martinus...mene takaisin nukkumaan..."äiti mutisee.
"En! Marcus on lähtenyt!" Huudan noille.
Molemmat nousevat istumaan. Isä nousee ylös ja lähtee yläkertaan. Äiti jää kanssani heidän huoneeseen. Pysymme vain hiljaa.
Hetken kuluttua yksinäinen kyynel valuu poskelleni. Jonkun ajan päästå toinen."Martinus kulta pieni.."äiti sanoo ja ottaa minut halaukseen.
"Se on mun vika et...et Marcus lähti." Sanon tuolle kyynelten valuessa poskilleni.
"Sshhh..ei ollut. Se ei todellakaan ollut sinun vikasi.."äiti kertoo lempeästi ja silittää selkääni rauhoittavasti.
"O...olipas..minä en uskonut häntä ja...ja h...huusin Marcukselle.."kerron hiljaa.
"Se ei ollut syytäsi..kyllä Marcus tulee takaisin..hänen tarvitsee vain saada olla hetki ylös.."äiti selittää.
"Entä jos ei tulekkaan.."mutisen.
"Kyllä Marcus tulee." Äiti sanoo.
Marcuksen nk:
Olen päättänyt yhden asian. En enään IKINÄ palaa takaisin Troforsiin. Tai no ehkä joskus mutta en hetkeen.
Olen tällä hetkellä bussissa matkalla Osloon.Skip siihen että bussi on Oslossa:
Nousen bussista ja suuntaan seuraavaan bussiin joka vie minut lentokentälle. Aikoisin lentää seuraavalla koneella mikä lähtisi niin jonnekkin.
Pian olenkin jo lentokentällä ja suuntaan suoraan sisälle.
"Hei. Ottaisin seuraavan lennon johonkin." Kerron kun saavun tiskille.
"Selvä. Norjan ulkopuolelta vai?" Nainen kysyy ystävällisesti.
"Juu Norjan ulkopuolelta." Kerron.
"Selvä. Seuraava lento mihin ehtisit olisi Suomeen. Käykö se?" Nainen kysyy.
"Käy. Käy oikein hyvin." Sanon hymyillen.
"Selvä. Se olisi 1 803,42 kr." Nainen kertoo.
"Tuossa ole hyvä." Sanon ja annan rahani tuolle.
"Kiitos. Tässä lippusi. Olkaa hyvä." Nainen sanoo ja ojentaa lipun.
"Kiitos." Sanon ja otan lipun.
"Hyväö matkaa!" Tuo vielä sanoo minulle ennen kuin lähden.
"Kiitos!" Sanon ja lähden.
Lentoni lähtee klo 5.00 ja kello näyttää vasta neljää. Menen turvatarkastusten luokse.
Lasken reppuni ja puhelimeni alustalle. Odotan hetken ja menen läpi.
Minulla ei piipannut joten otin tavarani ja lähdin etsimään oikeaa porttia mistä koneeni lähtisi.//En tiiä tuleeko huomenna lukuu mut uskon et tulee. Jos ei tuu niin sit tulee varmaan sunnuntaina. Mut sit jos silloinkaan ei tuu lukuu niin sit varmaan masnantain. Mut jos maanantainakaan ei...joo ehkä lopetan. Eipä mulla muuta. Moikka!!
Sanoja:427