١٠

234 41 25
                                    

🎶 I want you to breathe me, let me be your air. Let me roam your body freely, no inhibition, no fear. How deep is your love 🎶

____________________________

** شيرين **

عدى اول اسبوع في الدراسة تمام ، قربت من روڤان وكنزي والتوأم اكتر وبقوا صحابي جداا ، طارق معايا في كل كلاس ما عدا العربي والبيولوجي ، دة غير طبعا الأنشطة زي ال P.E والموسيقى والمسرح كان معايا فيهم بردو ..

مازن بقى مبقتش اشوفه غير بالصدف ، كل يوم بيخرج مع العيال صحابه دول .. اما لو بابا شافهم !! دة واحد منهم خارم ودنه ولابس حلق !!

النهاردة كنا الجمعة ، مدرستنا بما انها مصرية ، بتدينا الجمعة والسبت اجازة ، هادي هيرجع من لندن ومعاه ايلين اللي حكالي عنها دي ، انا كنت متحمسة اشوفها بس بردو خايفة ، خايفة احسن تاخده مني ومنبقاش قريبين من بعض تاني.

قعدت قدام البيانو بعزف اغنية لعبد الوهاب ، ماما كانت مع طنط نيكولا ، او زي ما قالتلنا نندهلها .. نِكي ؛ كانت عزماهم عندنا على الغدا ..

- ممكن تعلميني اعزف؟

بصيت جنبي لقيته بودي ابنها ، ابتسمت واتاخرت وقعدته جنبي ..

"هات ايدك"

مسكت ايده وخليته يكمل عزف اغنية يا مسافر وحدك ، ابتسم لما سمع الصوت بيطلع .. سيبت ايده وبقيت اقوله يضغط على ايه ..

"اضغط على دة ، ايوة شاطر !!"

بودي "ايدي وجعتني يا شيري ، اعزفي وغنيلي انتِ"

ابتسمت وافتكرت ان طارق قالي نفس الكلام دة بردو ؛ بدأت اعزف تاني ..

"على نار الشوق انا هستنى ، وهصبر قلبي واتمنى ، على نار الشوق انا هستنى ، وهصبر قلبي واتمنى ، على بال ما تجيني ، على بال ما تجيني واتهنى ، بس انت اياك تبقى فاكرني ، بس انت اياك تبقى فاكرني ، يا مسافر وحدك ، وفايتني ليه تبعد عني ، ليه تبعد عني وتشغلني"

بصيت على بودي لقيته مبتسم وانا كملت غُنى ..

"خايف للغُربة تحلالك ، والبُعد يغير احوالك ، خايف للغُربة تحلالك ؛ والبُعد يغير احوالك ، خليني دايمًا ؛ دايمًا على بالك ، خليني دايمًا ، دايمًا على بالك ؛ يا مسافر وحدك وفايتني ، ليه تبعد عني ، ليه تبعد عني وتشغلني"

سرحت في نص الاغنية وافتكرت كريم ، كريم !! انا مكلمتهوش من ساعة ما جيت أمريكا !! اكيد زعلان ..

خلصت وبعدها سمعت حد بيصقف ، رفعت راسي ولقيت ولدين واقفين جنب بعض كانوا تقريبا من سني ، فيهم شبه من بودي وطنط نِكي ..

بودي "سيف !! حُسام !! جيتوا امتى؟"

حُسام "لسة داخلين دلوقتي"

حُسام "لسة داخلين دلوقتي"

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
هـاڤـانـا || HAVANADonde viven las historias. Descúbrelo ahora