Lesti terus mengejar fildan namun fildan sdh sampai di mobilnya..
"Kita balik ke malaysia..mami dah tunggu" ujr fildan lg..
"Abang???"
" belakon lah depan mami yg awaktu menantu idaman dia tau" ujr fildan lg dgn nada kesal..
"Whatt awak..belum lama panggil sayang eehh ko malh panggil awak lg" ujr lesti dri dlam hati.
"Ababg lesti na!!" lesti tdk pernah bisa menyelesaikan ucapannya krena selalu di potong oleh fildan .
"Kita balik kemas barang barang habistu pergi ke malaysia titik" ujr fildan kmudian menjalankan mobilnya ke rumahnya..
"Abang kita belum selesai keliling kampung" ujr lesti dgn nada cepat membuat fildan tdk bisa memotong ucapannya .
"Ya suruh awak tak dengar cakap saye siape,sibuk sangat dgn hp tu..geram " jawab fildan.
"Saye..tak abang..iss emang ni cowok ya semalam manisnya bukan main,sekarang kembali lg mirip singa" ujr lesti dri dlm hati..
"Oohh merajuk rupannya abang.." jawab lesti..dgn nada melayunya..fildan terdiam..
"Abang.. Lesti mau...Aduhhhhh" teriak lesti ketika fildan merem medadak mobilnya..Lesti memegangi jidatnya yg memerah.
"Padan muke" ujr fildan dlm hati..
"Kemas baju skrng..abah sama ibu besok baru kemalysia sebab tiket belum ade..harini kite duluan" ujr fildan..
"Kenapa cepat banget ke malaysianya?" jawab lesti
"Sebab mami cakap acare kita di percepat jdi kita pegi ke sane pula di percepat..dah masuk kemas saye nak bincang kejap dgn abah dan ibu" ujr fildan lalu keluar dri mobilnya.
"Weweewewwe ngomong gak pake titik koma,dasar" ketus lesti kesal lalu pergi ke kamarnya
Skip kuala lumpur..
Fildan masih banyak diam,krena masih marah kpad lesti.
"Lama banget marahnya.." ujr lesti sambil memgang tangan fildan yg menyetir..
"Awak nak insiden ke ape,biarkan lah saye fokus dulu" ketus fildan..
Lesti langsung menarik tangannya dan memasang wajah cemberutnya..
Tak berapa lama akhirnya mereka sdh sampai di rumah fildan yg mewah..fildan menyuruh lesti yg membawa koper ke dalam sdngkan ia,dia langsung pergi menemui maminya..
"Fildan..mane lesti" ujr maminnya..
"Fildan penat lah mi..Fildan masuk bilik dulu" ujrnya sambil pergi menujuk kamarnya..
"Ai macam pelik lah aneh" ujr maminnya..
"MassyaAllah.. Lesti kenape bawa bawa bag besar tu" terika maminya ketika melihat lesti yg tegah kesusahan membawa koper nya dan fildan..
"Abang fildan yg minta jdi lesti turutin" ujr lesti..
"Iiiss fildan ni,tak kesian kah dgn istri die ni,mana tdi nampak pelik" ujr maminnya..
"Abang fildan merajuk mami..merajuk sama lesti" jawab lesti berterusterang..
"Laaahhh merajuk rupenye...klau macam tu baik lesti pegi ke kamar bujuk fildan..anak seko tu klau dah merajuk behari hari tau..masa ia nanti besanding muke moyok je yg di pasang" ujr maminya lg...lesti mengangguk lalu pergi menghampiri fildan di kamarnya..
Skip kamar.
Lesti melihat fildan yg sudah tertidur..ia kmudian mendekati fildan..
"Abang...bang marah kan..lesti mau minta maaf..abang" ujr lesti dgn pelan..fildan terbangun lalu memasang wajah cembertunya..
"Abang jgan lah macam ni" ujr lesti dgn logat melayunya..
"Maaf kan lesti abang .lesti janji gak akan ulang lg..lest janji" ujr lesti sambil menangis..
"Iihh awak kenape menangis" ujr fildan..
"Lesti nangis krena abang tak panggil sayang lg..abang dah tak sayang sama Lesti" ujr lesti. Fildan langsung memeluk lesti..
"Tak abang sayang sangat sangat kat lesti..abang dah maafkan lesti..lest jgan nangis lg ya" ujr fildan berusaha menenangkan lesti..lesti sesegukan sambil memeluk fildan..
"Beneran abang dah maafin lesti" fildan mengangguk..
"Tapi sayang kene bagi abang hadiah"
"Hadiah..hadiah apa?" ujr lesti bingung..
"Cium abang" ujr fildan sambil menunjuk pipinnya..
"Iiss abang ni..lesti malu lah" jawab lesti manja..
"Tak pe tak de siape siape pun" jawab fildan..lesti akhirnya setuju dan mencium pipi fildan..
"Abang dah tak merajuk lg kan" ujr lesti memastikan..
"Tak..mane bisa abang merajuk dgn istri abang yg cantik ni" jawabnya..lesti tersenyum..
"Akhirnya singa berubah menjadi kucing yg manis lg" ujr lesti dlm hati..Gimna part ini semoga suka yah jangan lupa Vote n komem kkk
KAMU SEDANG MEMBACA
MEH SANDAR PADAKU
RomanceIni juga salah satu ceritanya kak Zakia Selamat membaca semoga kalian suka.