Meksika da azteklerden kalan tarihi kanallar üzerinde bir çok yüzen ada vardır. Aztekler bu adaları tarım yapabilmek için kendileri inşa etmişlerdir. Ancak bu adalardan biri diğerlerine göre oldukça farklıdır. Binlerce oyuncak bebek ile çevrili bu ada, ürkütücü bir efsaneye konu olmuştur.
Bulduğu tüm oyuncak bebekleri bir adaya toplayarak orayı bir oyuncak bebek adası haline getiren don joulien santana Barrera adında bir çiftçidir.
Efsaneye göre 1950 li yıllarda küçük bir kız tarihi kanallardan birine düşer ve hayatını kaybeder. Sonraki gün santana , çiftliğin etrafında gezerken oğlan kızın olduğu yerde bir oyuncak bebek bulur. Kızın anısına o bebeği alır ve bir ağaca asar. Ancak bu haraket, kızın ruhunun kendisine musallat olmasına neden olur.
Bu lanetten kurtulmak isteyen santana yaklaşık 50 yıl boyunca toplayabildiği kadar oyuncak bebek toplar ve tüm adayı onlarla doldurur.
Bulduğu oyuncak bebekleri temizlemeden,tamir etmeden ağaçlara asar. Görüntü her ne kadar korkunç olsada santana, bu oyuncakların kendisini koruduğuna inanır.
Santana, 1992 yılında hayatını kaybetmiştir. Cesedi küçük kızın kanala düşüp boğulduğu tahmin edilen bölgede bulunmuştur.Santana da küçük kız gibi boğularak ölmüştür. Fakat ada ve adadaki bebekler onun bıraktığı şekilde korunmaktadır.
Ulaşım yalnızca su yoluyla yapılabildiği adaya her yıl birçok turist gider. Bebkleri ziyaret eden turistlerin anlattıkları ise gerçekten tüyler ürperticidir.
Kimi bebeklerin gözlerinin açılıp kapandığı kimi bebeklerin birbirleriyle fısıldayarak konuştuğu söylenmektedir.
Adaya henüz ayak basmamış olsanız bile etrafından geçerken sizi adaya çağıran bebek seslerinin de duyulduğu da anlatılanlar arasındadır.