اقتباس

4.4K 29 0
                                    

اقتباس..... وفي المشفي... خرج الطبيب من غرفه العمليات.....
... مني.. دكتور طمني هو كويس مش كدا...
الطبيب... الحمدلله قدرنا ننقذ حياه المريض وحالته أن شاء هتكون كويسه جدا بس مش هيخرج من هنا قبل اسبوع عشان نطمن علي مكان الرصاصه محصلش مضاعفات..  لأي وتر أو عضل.. أو شريان...
مني.... ممكن اشوفه....
الطبيب.. ممكن طبعا...
فهد... متشكرين يادكتور....
رؤءف... الحمدلله بخير... بس مين عمل كدا..
فهد... الموضوع دا موضوعي... مني خلي بالك من جوزك ونفسك ومتقلقيش كل شي هيكون تمام وانت يا رؤءف يالا القعده هنا مالهاش فائده مني هتفضل جنب جوزها.....
صباح... مش هسيب ابني لا.....
فهد... يا أمي مراته جنبه ولآ ايه
صباح... بس يابني..
فهد...  مبسش عشان.. ولاده ميقلقوش... عليه...
رؤءف.... يالا ياعمتي......... وبعد رحيل الجميع....
مني... مدحت اللي عمل كدا صح يا فهد..
فهد... لا ياحبيبتي مش مدحت دي المافيا...
مني. بخوف... ايه...
فهد... طارق.. كان مشترك معايا في موضوع كدا... بضاعه المفروض شركه من شركاتهم عماله مناقصه بيها انا دخلت طارق وكسبها وكسب السوق العالمي كمان...
مني... عشان كدا الايام اللي فاتت كان في الشغل علطول...
فهد... بالضبط... انا اسف انه دخل في حساباتي.. بس فعلا هو يستاهل الصفقه.. دي  وهما يستاهلوا عشان لعبوا معايا قبل كدا....
مني... فهد انا مش عايزه ازى لحد كفايه.. ومش عايزه ليك...
فهد..  متقلقيش يامني..  المهم خليكي جنب جوزك. وفي ناس هنا مهمتهم ينفذوا اي طلب ليكم والحماية.... ورقمهم هيوصلوك في مسج... سلام...
..... وبعد وقت.. دخلت.. مني غرفه طارق.. وأخذت تنظر له بحزن وقد جلست بجواره...
مني... كدا ياحبيبي تقليقني عليك كدا... بس عارف انت وحشتني اوى في عز زعلي منك ببقي عايز احضنك واعيط واشتكيلك من كل حاجه شوفتها من غيرك... هو احنا بجد مش هنعرف نرجع تاني.. انا قلبي وجعني لما وقعت ومكنتش بترد عليا وحسيت انك هتموت..... متعملش كدا تاني.. ماشي..... وأخذت تمسك بيده... وتنظر له.. بحزن لقد تعبت من الفراق والألم هل يمكن أن تسامح..... ونبدأ من جديد......
........... وفي ذالك الوقت كاد فهد يشتعل غضبا وقلقا علي غياب زياد ذالك... وكانت الساعه قرابه 5 صباحا أين هو واين عهد.. أيضا.... و آن جرس الباب.. ودخل زياد وهو يجر قدميه بتعب حزن قهر عده أشياء.. وعهد خلفه وعليها سترته... يبدو أن هناك أمر جلعهم بذالك الحزن البادي عليهم.... أو القهر القاتل فيهم......
ريم... زياد حبيبي انت كنت فين...
زياد.... لا رد منه يمشي كالتائه... بلا هدف... ولكن اوققه ألم داخله من ناحيه قلبه... ألم شديد.. لم يترك مجال لتالمه... حتي تاوه ساقطا فاقدا الوعي....
ومنا ذهبت عهد بلا وعي إليه... وصرحت ريم بصوت عالي... "زياااااد".... يتبع

لعنه العشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن