الفصل الواحد والعشرين

5.3K 81 0
                                    

الفصل الواحد والعشرين........
زياد :بابا ساعات لازم نكسر كرامه الشخص الزياده وكبرياء وانا اسف عهد بالذات شي ممنوع فيه النقاش.......... وغادر....
سالم : ربنا يهديك يا زياد وانت بالذات............
..... وفي غرفه عهد أخذت هاتفها.... وكتبت رساله لروجنيا..... (انا مواقفه....)......... وأخذت تفكر في طريقه للانتقام وفتحت الحاسوب الخاص بها لتري الشيطان وزياد من تكون عهد....... وف الاسكندريه.... نزل فهد لاسفل وهو يرتدي بنطال للركبه اسود .... وتشيرت حكلي.........
ريم..... صباح الخير.......
فهد.... صباح الورد.... ايه الجمال دا  هاتي قهوتي بقي
ريم.... طاب مش ينفع عصير فرش كدا ومانجو كمان
... فهد.... بتغريني يعني
ريم... افطر واشربه واكون عملتلك القهوة.....
فهد.... أما نشوف......... وبعد وقت انهي فهد بعض لقيمات من طعامه........ وشرب القليل من كأس العصير و وجلس يري بعض الأشياء المهمه للعمل علي هاتفه... وهنا أخذته من ريم قائله.. :.. مفطرتش ليه...
فهد... لا شبعت هاتي القهوة....
ريم... بحزن.... خدها.....
فهد... مالك..
ريم... وقد وضعت يدها علي مرفق فهد جعلته يصدم..... "ممكن افهم مالك"
فهد... مالي ياريم انا معملتش حاجه غلط انا وانتي بتصرف عادي واحد وبنته عمه.... وأخته
ريم... طلما مغصوب علي عشيتي سبني...
فهد.... لا يا ريم انتي عارفه وجودى هنا ووجودك كان ازاى كان غصب عنك وواجب عليا
ريم.... دا انا حمل تقيل اوووى كدا
فهد..... لا يا ريم... بس انتي تعبانه وكل شويه بحاله ووضع وانا اكتر حد عارف دا كويس مينفعش اني استغل دا بأي شكل من الأشكال فاهمه....
ريم... انتي شايفني مريضه..... انت مش فاهمني...
فهد.... ريم اهدي وياريت اقعدي افطرى عشان الدواء.....
ريم...... علي فكرة انت والدواء ملكش لازمه لأنه لا نفعني ولا مسكت في أيدي وعدتني للطريق الصح
...... وتركت فهد ولكن..... امسك فهد بيدها قائلا.... طلما مش فاهمك يبقي اقعدي... فاهمني.. بالضبط كل حاجه عندك........ وبصيلي في عيني ولا خايفه...
ريم..... ايوة طول عمرى خايفه منك حتي قلبي خاف منك رغم أنه عايش عشان انت موجود بس خوفه أكبر انه ينطق انا عايشه معاك وانا خايفه انتي متعرفش لما لاقيت بتصلي انا اطمنت قد ايه... بس خوفت يكون دا وقت عابر وترجع زى الاول تاني... انا بقيت بخاف اخرج اعيش وكنت بيعمل زيك بتغير لاسوء بس انت كنت ضدي انا بقي مكنش عندي ولا القوة ولا الطاقه اني أوقف ضد حد عارف ليه صوت الرصاص والدم والضرب والأمر والنهي غطي علي فهد اللي عرفته بقيت كل ما بشوفك بيدور6علي فهد انا اعرفه وعشيت معاها... لكن اختفي أملي الوحيد ترجع ليا وتكون زى ما تكون مع أي حد بس إياك تظلم حد غيري عشان الظلم بيوجع القلب اوووى
فهد... بصدمه... ظلمتك....
ريم... ايوة ظلمتني قسوتك عليا كانت ظلم بعدك عني ظلم تجاهلك ليا ظلم تغييرك دا ظلم واللي حصل زمان أكبر ظلم ولو افتكرك افتكره اخاف انا لو كرهت هكره الشيطان مش فهد الللي اعرفه كويس
....... وضعت يدها تتأمل وجهه..... وهنا اخذ فهد نفس عميق فعلي ريم أن تعرف الحقيقه...
فهد... هتصدقني ولا هفضل في نفس الصور السوداء دى...
ريم..... وقد وضعت يدها علي يد " مصدقاك قبل ما تتكلم...."..... وهنا امسك يدها واخذها لمكتبه في الشاليه وقال...... وهو يخرج صورة من درج مكتبه
فهد..... دي امي الحقيقه.... حياه متولي... مش ناهد...  ناهد كانت أم ضياء بس بابا اعترفلي بالحقيقه دي لما لاقيت عقد جوازهم مرة وسألته ومعرفش... يكذب عليا.. ومن وقتها مبقتتبش بزعل.. منها الا علي اخويا ضياء.....  ومرة سمعتها بتكلم سمعت صوته وحفظته كويس بعدها كانت حادثه ماماتك..... وبعدها ابويا اتصاب وحالته كانت حظر بعد يوم اسكندريه علي الشط.... ويوم قتل ناهد هانم حطت سم لاخوكي في الأكل وجه في اخويا لما كانوا بيلعبوا ومن غير تفكير سرقت مسدس بابا وفرغته فيها مكنتش شايف غيير دم اخويا وابوي وامك.... ولما كبرت عرفت  ان صاحب الصوت هو جون وقتل ماماتك عشان اختارت ابوكي لما حاول معاها معرفش وبالنسبه ليه انتي حلم عايش عشان يوصله وناهد... اتفقت معاها تقتل العائله من الورثه ما عدا انتي عشان تكوني لضياء الله يرحمه وتدخل العايله في المقابل في تجارة السلاح... ووقتها يحكم هو نسل العايله وكل شي فيها لأن اكيد هو يتجوزها ويخلص منها مافيش... حل غير دا دي الحقيقه في أبسط حاجه الناس اللي اختفوا من الخدم خوفتهم بس وهما عايشين في حمايتي  ولادهم شغالين في شركتنا وحياتهم مستقرة بس كان لازم يتادبوا... بس انا مظلمتش حد سيبت الكل يقول عليا الشيطان عشان اكسب مركز قوة مضاعف بس انتي اللي كنتي وجعاني علطول نظرة عنيك دايما قدامي نظرة وجع وخوف...  مكنش قصدي أنا آسف اني وجعتك....
ونظرت ريم بصدمه من يعتذر الشيطان مستحيل
فهد.... بجد ياريم انا سبب اللعنه علي العائله دي بسببي كل دا حصل
ريم... وقد أمسكت بيد فهد قائله :...، انت مش اسف علي اي حاجه غير انك بعيد عني...  وانت عمرك ما كنت لعنه بس عشقك كان عندي لعنه العشق....
..... يتبع.....

لعنه العشقحيث تعيش القصص. اكتشف الآن