Daniel pov
De volgende dag zijn we allemaal al vroeg wakker. Om 8 u zitten we al aan de ontbijttafel. Iedereen is stil. Het nieuwe meisje van gister ook. Blijkbaar was ze best grof tegen die ene Zach ofzo, die verlegen jongen. Ze irriteerde zich aan zijn gestotter. Mijn maag begint te grommen, even later besef ik dat er geen eten aan tafel is. 'Uhhh mensen,' iedereen schrikt op van het plotselinge geluid 'waarom zitten we eigenlijk aan tafel als er geen eten op ligt' Ze lachen allemaal wat. 'Ik zal ontbijt maken wie helpt me?' 'Laat mij maar niet koken' zegt de jongen met de krullen. 'Wat? Bang dat je spaghetti in de fik vliegt?' Hij lacht 'Uhm duh, zou je niet bang zijn? En btw het is geen spaghetti het zijn noodles! Ik ben Jack trouwens!' Iedereen lacht. Ik zie dat 2 meisjes een blond harig meisje naar voor duwen. Maar ze loopt verlegen terug naar haar groepje. Best schattig eigenlijk. 'Wil je me misschien helpen?' vraag ik haar wat verlegen. Ze knikt, iedereen gaat het huis een beetje opruimen en de tafel dekken. 'Waar beginnen we mee..' vraagt het meisje. 'Daniel!' stel ik mezelf voor. Ze bloost een beetje, 'Kylie' zegt ze uiteindelijk. 'Nou Kylie je bent hier de keukenprinses dus beslis maar!' We besluiten om pannenkoeken en wafels te maken. Na een tijdje merk ik dat Kylie wat losser komt. We praten heel gezellig tot dat we ineens een brandgeur ruiken. Paniekerig grijpen we alle doeken die we pakken kunnen en drukken ze op de brandende pannenkoek. Lachend gooien we de pannenkoek weg. 'Keukenprinses hein?' zegt ze nog lachend. Ik lach en dan doen we verder aan de pannenkoeken. Na een tijdje zijn we klaar en horen we dat iedereen al aan tafel zit. 'Voor dat we naar de woonkamer gaan, mag ik even jou gsm lenen? De mijne is plat en ik moet mijn ouders echt bellen!' zeg ik. Kylie kijkt me verward aan maar geeft me uiteindelijk haar gsm. Ik druk een nummer in, en een tijdje later klinkt er een beltoon in de kamer. Ik pak snel mijn gsm uit mijn zak en toon het haar. 'Vanavond sturen?' vraag ik haar. Dan beseft ze dat ik gewoon naar mijn eigen heb gebeld zodat ik haar gsm-nummer zou hebben. Ze bloost, 'Oke' zegt ze glimlachend.
'Waarom ruikt het hier naar brand?' vraagt mijn kamergenoot Jonah. 'Uhm vraag het maar aan onze keukenprinses' zeg ik lachend. Kylie lacht en iedereen kijkt ons verward aan. Na het eten wordt de tafel netjes opgeruimd en gaan we ons klaar maken voor de eerste activiteit. We weten nog niet wat maar we moesten sportieve kledij dragen. Ik sta voor mijn kast en twijfel eventjes wat ik zou aandoen. Jonah komt voor mijn kast staan en pakt er een random outfit uit.
Kylie povLizz, Jessica en ik komen binnen in onze kamer. Meteen wordt ik overrompelt door vragen. 'Hoe was hij? Oehhhh hebben jullie iets gedaan?' Allebei springen ze op bed en liggen ze klaar voor het verhaal. 'Hahha meisjes rustig. Ik moet jullie teleurstellen er is geen story!' Ik besluit om ze niet vertellen van zijn telefoonnummer, anders gaan ze weer zo dramatisch doen. 'Meisjes we moeten ons klaar maken. We zijn altijd de laatste!' De meisjes gaan wat teleurgesteld hun kleren aandoen dus zoek ik maar naar een sportieve outfit. In mijn rommelige valies vind ik een crop top en een sportieve broek.
Ik doe een los dotje in mijn haar en trek mijn schoenen aan. Als we buiten komen zien we dat iedereen al klaar staat. 'Oops weer te laat' fluister ik. We sluipen beetje bij beetje bij de groep aan.
'ROBERTS,SMITH,WILSON! DIT IS DE LAATSTE KEER DAT JULLIE TE LAAT KOMEN! WE ZIJN HIER OP SCHOOLREIS RESPECTEER DE REGELS' roept onze directeur. We knikken een gaan bij de groepen staan. We zien dat het nieuwe meisje er ook al staat. Sari, Siri? Oh nee Sara! Ze staat er best alleen en ik zie dat Zach haar triest aan kijkt. Dat arm joch toch. Zij is echt een bitch! Na een tijdje merkt ze me op. Ze glimlacht vriendelijk, snel kijk ik weg en luister weer verder naar de opdracht.Even later staan we allemaal aan onze kano. Elke groep heeft 3 kano's. We beslissen dat we zeker 1 meisje en 1 jongen gaan zetten in de kano. Jess, Lizz en ik zetten ons in aparte kano's. Sara en Zach komen uiteindelijk in mijn kano zitten. Lizz zit met Cobryn en Daniel en Jess zit samen met Jonah en Jack. Ze geven ons wat tijd om de tactiek te bespreken. Ineens staat Jonah op, 'Oke mensen we gaan dit zo doen: alle drie de kano's varen te samen tot het eiland. Met geluk komen we samen aan. En dan moeten we zo snel mogelijk het groepsparcour afleggen. Als we daarmee klaar zijn rennen we allemaal zo snel mogelijk naar de vlag!' Het is niet echt een plan maar iedereen is het er mee eens. Allemaal staan we al klaar voor te starten. 'EUH mensen! We hebben geen roeispanen!' besef ik. Snel loopt Jonah naar een begeleider. Als hij terug komt is ie niet meer zo zelfverzekerd, 'Blijkbaar heeft niemand hier roeispanen. We moeten terug gaan tot aan het bos en zelf van een stok ofzo iets roeispanen maken.' Nu is iedereen al wat meer gespannen. 'Mensen we zijn in voordeel, geen enkele groep staat klaar voor het bos in te rennen om materiaal, dat betekent dat ze zelf niet door hebben dat er geen roeispanen zijn. Dat kan ons misschien wat voorsprong geven!' zegt Lizz. Iedereen kijkt al wat positiever rond. Na nog 2 min staat de begeleider klaar voor de startscéne te geven. '3....2....1.....START' We rennen als kippen zonder kop het bos in.
JE LEEST
She called me her friend.. ft. Why Don't We
FanfictionFanfiction van Why Don't We❤️ ~ Kylie, Jess en Lizz zijn 3 goede vriendinnen, ze zitten op een grote school in Los Angeles. Iedereen op school haat hun. Ze willen natuurlijk zelf ook niets te maken hebben met de...