35

215 11 0
                                    

Zach p.o.v.


'Wakker worden!' Jess springt vrolijk op ons bed. Of nou ja ik lig er voor de helft af door Daniel. Jess springt op haar gemak door. 'Hey Zach op staan!' Ze geeft me een duw met haar voet waardoor ik op de grond lig. 'Jess!' roep ik lachend. 'Hoezo slaapt hij gewoon verder?' vraag ik wijzend naar Daniel. Jess haalt haar schouders op en pakt haar gsm erbij. Ze zet 'Hey brother' van Avicii super luid op. Daniel springt wakker, 'Goeiemorgen!!!' zegt Jess vrolijk. Daniel gooit humeurig een kussen naar Jess. 'Opstaan! Douchen! Klaarmaken! Nu!' roept ze nog voor ze de kamer verlaat. Ik schud lachend mijn hoofd een loop naar de tweede badkamer. In 10 minuten kom ik gewassen en omgekleed uit de badkamer. 'Uit de weg, mijn beurt!' zegt Daniel nog steeds humeurig, ik lach en loop naar beneden. Lizz en Kylie staan te klungelen in de keuken. 'Lizz, je doet toch geen zout in het pannenkoekenbeslag!' zegt Kylie boos. 'Wat moet je er anders in doen?' vraagt Lizz die haar lach probeert in te houden. 'Suiker jij idioot!' Kylie gooit het pannenkoekenbeslag in de vuilbak. 'Sorry ik ben geen Daniel hoor!' zegt Lizz lachend. 'Over Daniel gesprokken..' De meisjes schrikken op, ze hadden me nog niet gezien. 'Ik heb medelijden met zijn toekomstige vriendin!' De meisjes kijken me nu allebei verward aan. 'Hij heeft me van het bed afgeduwd, ik heb nog nooit zo een rugpijn gehad!' ik wrijf pijnlijk over mijn rug. 'Sukkel!' zegt Kylie lachend. Ik schud haar haar door elkaar, om haar te plagen. 'En wat doen we nu met het ontbijt?' vraagt Kylie zuchtend. 'Ik ga wel wat halen!' zeg ik terwijl ik Kylies autosleutels van het keukeneiland. 'Lizz gaat wel mee!' Lizz kijkt Kylie boos aan, 'Hoezo moet ik?' 'Zou-' Lizz steekt haar vinger op, 'Maak die zin maar niet af!' Kylie en ik lachen.


'Wat doe je?' vraag ik aan Lizz die zich in de winkelkar probeert te wurmen. 'Ik wil in de kar gaan zitten, dat is toch duidelijk! Btw jij duwt!' Mensen kijken ons raar aan, maar dat negeren we. 'Waar heb jij zin in?' vraag ik als we in de juiste afdeling staan. 'Alles behalve pannenkoeken!' Ik grijns en pak een 20-tal ontbijtkoeken, en cacaopoeder voor de warme chocomelk. 'Lekker!' zegt Lizz terwijl ze alles aanpakt. 'Dus hoe gaat het nu met wiskunde?' 'Serieus Zach, het enige moment van de dag, dat we bijna niet aan school hoeven te denken, vraag je mij iets over wiskunde?' Ik krab verlegen in mijn haar, 'Het gaat goed trouwens, dankzij jou! Nog eens bedankt!' 'Graag gedaan!' zeg ik nog steeds wat verlegen.


'Zo die vrouw aan de kassa keek niet zo vrolijk!' lacht Lizz. 'Lizz je zat in een kar waar max 15 kg op kan. 'Hey op het kinderzitje mag er max. 15 kg, niet in de kar zelf!' Ik grinnik. We laden de auto uit en brengen alles naar binnen. 'We zijn terug!' 'Honger!' Jack en Corbyn komen vrolijk naar ons toe. Ze nemen de zakken aan en zetten alles klaar. 'Waarom hebben jullie me niet wakker gemaakt?' vraagt Tyler die de keuken inloopt. 'Omdat het ons niet kan schelen!' zegt Lizz die en hap van haar koffiekoek neemt. 'Mag ik me douchen?' vraagt Tyler wat afwezig, Kylie knikt. 'Binnen een halfuur school mensjes!' iedereen zucht diep.


'Instappen mensen!' zegt Jonah terwijl hij de deur aan de bestuurderskant van zijn versleten auto. 'Je hebt echt een nieuwe auto nodig, Jonah!' Nep-beledigd kijkt hij me aan, 'Ik ben trots op mijn schatje!' Ik lach en zet me naast Jonah. Tyler komt de deur uitgelopen met Kylie op de voet. Ze sluit de deur en zonder nog iets te zeggen, loopt ze naar haar auto. Tyler kijk twijfelend rond en komt dan naar ons toe. 'Mag ik instappen jongens?' zegt hij nonchalant. Hij probeert de deur open te doen maar Jonah heeft net op tijd de deuren dicht gedaan. 'Sorry bro! Geen plaats!' zegt Jack grijnzend. Tyler loopt denkend naar Kylies auto.


Lizz p.o.v.


Tyler klopt op de autoraam. Rustig doet Kylie het raam open. 'Doe de deur open dan kan ik meerijden?' 'Waarom zou je meerijden?' vraagt Jess bot. 'Lekke band, remember!' zegt hij wijzend naar een auto wat verder op. 'Je hebt toch benen gekregen? Loop naar school!' zeg ik grijnzend. Kylie start dramatisch de auto op en rijdt weg. 'Het 40 minuten stappen!' horen we Tyler nog roepen. We lachen en geven elkaar een high-five.


Kylie trekt Jess mee aan haar arm. 'Ik wil niet!' zegt Jess kinderachtig. Kylie zucht en geeft het op. 'Wat is er?' vraagt Jonah die bij Jess gaat staan. 'We hebben wiskunde!' antwoord ze zuchtend. Jonah lacht, 'Ga nou maar!' Hij geeft haar een kus op haar voorhoofd. 'Ohhhhh!' zeggen Kylie en ik meteen. 'Wat is er assholes?' vraagt Jonah met een opgetrokken wenkbrauw. 'Jenah is gewoon cute oke?' zegt Kylie grijnzend. 'Heeft iemand Tyler eigenlijk al gezien?' vraagt Daniel ineens. Iedereen schudt lachend zijn hoofd. 'Dat kan wel even duren!' zegt Jess terwijl ze me een duwtje geef. 'Jess we moten nu echt gaan!' zegt Kylie kinderachtig. 'Hoezo nu al? De les begint pas over 5 minuten!' antwoord Jess koppig. 'Ja maar het is aan de andere kant van het gebouw! En die mevrouw Brown ofzo kan me al niet af!' Jess zucht en loop uiteindelijk met Kylie mee. 'Succes!' roep ik hun nog achterna. Na een tijdje staan we allemaal recht en lopen we naar onze lessen.

She called me her friend.. ft. Why Don't WeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu