⚽️11.BÖLÜM⚽️

496 72 17
                                    

    SINIR: 35 OY + 20 YORUM              

                     ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️

Yanağımdaki sıcacık eller, burnuma usulca ilişen tıraş losyonu kokusu. Yo yo gerçekten bayılmış ve az önce ağabey dediğim adamın kolları arasında olamazdım. Hem insan ağabeyini neden koklardı ki?.

"Ayperi haydi uyan da artuk cüzelum. La İvri ha bu kizi hastaneye mi götürsek?."

"Sen kolanyayı ver bana anne eğer uyanmazsa ben götüreyim. Baksana çok zayıf kesin açlıktan bayılmıştır uyanınca sen bir güzel yedirirsin artık."

"Hak ha oni doğru dedun bi deri vi kemuk galmiş. Allah bilur stres yapmiştur da zayiflamiştur. Biliysun ha bu sene imtihana girecek. Allah'um hayirli gapular açsun." Burnumdaki yoğun kolanya kokusu ve hakkımda olan konuşmalar gözlerimi aralamama yardımcı oldu.

"Şukur gavuşturana iyi misun gözumun nuri." Cevriye teyzenin sözlerine odaklanamıyordum çünkü tam olarak sağ kolumun üzerinde sıcacık bir el vardı.

"İ-iyiyim Cevriye teyzem."

"Eğer kendini iyi hissetmiyorsan seni hastaneye götüreyim. Rengin hala soluk gözüküyor."

"Götur sen oğlum hamsi kadar galmiş yüzü bi fiskiya yarasun o kenduni beğenmuş Kismetun kizlari."

"Yok ben ölsem de oraya gitmem Cevriye teyzem. Gidersem vallahi billahi yerden yere sürüklerim onları. Sen tabi bunların ne yaptığını bilmiyorsun. Bu sarışın olanı var ya neydi adı bal mıydı petek miydi?."

"Polen." İvri'den gelen cevap karşısında ben ki dokuz canlı Ayperi ölmüştüm. O kafası kuma gömülesice lanetli kızın adını nasıl bilirdi.

"Ne haltsa işte düğün gecesinde sen gel Batın ağabeyime düğün çıkışı başka yerlere gidelim birkaç bir şeyler içeriz mi demeler oo daha neler neler. Tabi belli bunların aklındakiler Cevriye teyzem aklınca kimin koyduğu belli olmayan bir taraflarını bulduğu ilk erkeğe kakalayacaklar. Ama ben yer miyim yemem bir göreyim bak neler yapacağım onlara." Aynı anda kulaklarıma bodoslama giren iki kahkaha sesiyle olduğum yerde çakılı kaldım. Bir insanın kahkahası bile nasıl bu denli yakışıklı olabilirdi ki.

"İlahi Ayperi sen iyilenmişsun kizum. Ama once bi sakin olasun. Kontrolünü gaybetmis bayurdan aşa yuvarlanan bilyali gibisun. Ben onlara ne edeceğimu biliyrım bekle gör sen." Bakışlarım koluma değdiğinde ocak ayında buz kesmiş olan karadeniz çarptı yüzüme.

  Teni artık tenimde değildi...

"Hanımlar size doyum olmaz ama sayenizde tıraşımı yarım bırakıp geldim. Ha bu arada Ayperi sen bir doktora göründen gerçekten iyi olacak damarların çok belli oluyor ve neredeyse hepsi mor renkte. Büyük ihtimalle demir eksikliği, kansızlık gibi şeyler var sende." Şaşkınlıkla ağzım aralandığında o çoktan arkasını dönüp gitmişti bile.

"İvri halidur kizum seni bi hastaneye götürmek şart olmiştur. Lakin şimdi daha mühim bir konu vardır konuşmamız gereken. O götü gevşek Kısmet ve kizlaruna nasil günü gostereceğumuzi konuşmamuz gerek. Duş peşuma da adam akilli bi plan yapalum."

                    ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️

   Elimde çay tepsisi, yüzümde polyanna gülümsemesiyle aralarında dedikodu yapan kadınlara servis yapıyordum. Cevriye teyzemle yaptığımız plan doğrultusunda tüm mahallenin kadınlarını toplamış gün düzenlemiştik. Eh haliyle işin içerisinde Kısmet teyze ve daha dün işten atılmış kızları vardı. Kısmet teyze ve hamam böcekleri son derece fesatcıl bakışlarını üstüme dikmiştiler. Lakin bilmedikleri bir şey vardı o da birazdan başlarına gelecek olanlardı. Cevriye teyzenin yanındaki yerimi aldığımda benim canım, temiz kalpli halam hala hicbir şeyi anlamamış olcakki ne olup bittiğini Sude'den öğrenmeye çalışıyordu.

"E hanumlar hoş gelmişsunuz, memnunsunuzdur inşallah."

"Vallahi Cevriye'ciğum ne yalan soliyeyum ben hiç memnun kalamadum."

"Bir saniye Cevriye teyzem ben cevap vermek istiyorum izninle." Cevriye teyzemin kafasını sallamasıyla çayımdan bir yudum alıp sehpanın üzerine koydum.

"Nedir seni memnun edemeyen Kısmet teyzeciğim?."

"Hanumlar ha bu zillinun ne deduğuni diyuy misunuz?. Buyuklere saygı denan bir meret galmamiş." Yavaş yavaş sinirlenmeye başladığımı hissederken hamam böceklerinin sırıtışları beni gaza getirmeye yetti.

"Sen olayı yanlış anlamışsın Kısmet teyzeciğim hem ben ne saygısızlık yaptım ki. Onca insanın arasında evin küçük oğlu Ivri'nin odasına mı girmeye çalıştım yoksa her fırsatta buradaki çok saygı değer teyzelerim, annelerimin oğullarına kendimi yamamaya mı çalıştım?." O anda salondan bir ses yükseldi. Çok kuvvetli olmasa da ben o sesi gayet iyi işitmiştim 'tırt' işte buydu. O tırt sesi ağızlarını açamayacaklarını belli ediyordu. Sonunda Kısmet teyzeye ve kızlarına haddini bildirdiğim için birçok kişi gurur duyar şekilde bakıyordu. Kısmet teyze renkten renge girerken kızlarında en ufak utanma belirtisi dahi yoktu.

"Ben boyle iş gormedum hanumlar elun memleketunda gala gala saygiyi unutmişsun!. Galkun kizlar gideyruz biz sayginun olmaduğu ortamda daha fazla galamayuz!." Kısmet teyze sanırsın ki ocakta yemeği kalmış gibi birkaç saniye içerisinde koltuktan çantasını, şalını alarak kalktı. Lakin gel gör ki kızları hala benim sardığım lahana dolmasını yemekle meşguldü.

"Gız galksanuza ned duriysunuz." Ayaklanan çekirdek aileyi uğurlamak üzere dış kapıyı açtım. E tabi bir de yüzünde zafer gülümsemem vardı tabiki hamam böceklerinin ayakkabılarına kaşıntı tozu dökmemiştim yahu.

"Yine bekleriz Kısmet teyzeciğim. Çok erken kalktınız kalbimiz kırıldı ama(!)." Mors takımı evden çıktığında esas gülümsememi yüzüme yerleştirip salona geri döndüm. Az önce olan kasvetli hava tamamen dağılmış yerini neşeli bir ortama bırakmıştı. Kısmet teyze tüm mahalleliye yapmadığını bırakmamış bir kadındı. E haliyle sonunda onun olmadığı bir ortamda bulunan kadınlar mutluydular. Dolaptan aldığım suyu kafama dikerken diğer yandan da FBI nenenin sözleri canlandı kulağımda.

'Bak uşağum benu bilirsun fikrum neyse zikrum da o. Sen şimdi de bakayım bana ha bu bizim küçük uşağı seviy misun?." Kaşlarım şaşkınlıkla havalanırken ne diyeceğimi bilemedim. Bu kadar kısa sürede birini sevmem mümkün değildi ki. Hem de kim bilir onun bir sevdiği ya da bir sevgilisi olabilirdi.

"Anladum ben anlayacağumi çok istiysan yazacasun imtihanunda burayi gelecesun sevdugunun yanuna. Sakın ha fazla naz yapmayasun bilirsun fazla naz aşık usandurur."

  O anlamsız konuşma beynimde koca bir toz bulutuna sebep olmuştu. Acaba bilmeden bir hareket mi yapmıştım da FBI nene benimle bu denli sakin ve ciddi bir konuşma yapmıştı. Yaslandığım tezgahtan ayrılıp elimde çayımla içerideki hoş sohbete doğru adımladım.

"Kiz Ayperi helal olsun sana. Yillardur sustuk sustuk ama burnumuza geldu."

"Aman be Canan teyze boşversene haydi kalkın kolbastı açayım da kurtlarımızı dökelim." Kolbastının ritmine kendimi öylesine çok kaptırmıştım ki bacaklarının ağrıyacak kadar sert oynuyordum. 

                     ⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️

 

Mor Top (KİM VURDUYA GİTTİ)#Wattys2018Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin