Bir süre sonra Frank abisine masanın üzerinde bulunan defteri uzatarak ''Bugün bu kadar ölüme sebep olan kralın hakkında bilmediklerin var bunun içinde.'' dedi. Maddox defteri açtığında Francis Wood'dan oğullarına yazısını gördü. İçerisinde babalarının günlük şeklinde kaleme aldığı notlar vardı. Sayfaları rastgele çeviren Maddox çizimlerin bulunduğu sayfada durdu. Babaları Francis'in krallık için tasarladığı silahların çizimleri ve şöyle bir açıklama gördüler sayfanın alt kısmında şöyle bir açıklama gördüler: Bugün halkımın gireceği savaşlardan zafer ile ayrılmasını sağlayacak silahlarımın yapımına son verildi. Nedeni krala karşı olan muhalif tutumum olduğu söylendi. Bu durumu özel olarak onunla da görüşeceğim söylendi. Yaptığımın cezaya maruz kalacak bir hareket olduğunu düşünmüyorum. Ama yazdıklarımın devamı gelmez ise yaptırımlarının ölüm olduğunu bilmenizi istiyorum. Defterin bundan sonraki sayfalarında sadece çizimler bulunuyor, herhangi bir not veya açıklama gözükmüyordu. Defteri okuyan Maddox Frank'a bunu neden daha önce söylemediğini sordu. Frank ''Defteri bulduğum andan itibaren babamızın hayata geçiremediği silahların yapımına başlamıştım ve haberin olursa bana engel olacağını düşündüm.'' dedi. Sabahın ışıkları odanın penceresinden içeri vuruyordu. Yargılanma zamanının geldiğini muhafızların kapıyı tekrar vurmalarıyla anladılar. Slaven topraklarında ki sessizlik halkın tedirgin olmasına sebep oluyor. Hala savaşta zannettikleri aileleri için endişeleniyorlardı. Kral Hipis ordusunun yapacağı saldırı için planlar yapıyordu.
Az sayıda olan askerlerini de savunma yapmaları için kaleye konuşlandırmıştı. Kurulun önüne çıkartılan Maddox karşısındaki üst kademe yetkililerden canının bağışlanmasını istemedi. Öğrendiği gerçekler karşısında güçlü kalamıyor, yaşadığı bu kabusun bitmesini istiyordu. Frank abisinin bu sözlerine karşı canının bağışlanması teklifini sundu. Ortadaki tek düşmanın Slaven kralı olduğunu söyleyen Frank'e olan güven halkına getirdiği zaferler sayesinde zaten pekişmişti. Frank'in teklifini kabul eden kurul zindan da bulunan diğer askerlerinde canlarını bağışlamak istese de sabaha karşı kendi hayatlarına son verdiklerini öğrendiler. Maddox'ın artık tek amacı kralı indirip halkına gerçekleri anlatmak oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Umut İmparatorluğu: Başlangıç
خيال (فانتازيا)Tarih boyunca girdikleri bütün savaşlardan zaferler ile ayrılan Slaven imparatorluğu ilk yenilgileri sonucu savunmasız kalır. Gözü kara bir kral zafer için her şeyi yapacaktır. Ve bu duruma karşı çıkmak isteyen cesur bir aile büyük mücadeleler verec...