البارت الثاني والعشرون
في منزل ممدوح..
صفاء:ممدوح انت اتصلت بهشام..علشان فرح اخته..
ممدوح:ايوة..كلمته وكلمت كاظم..
هو هيجي بس كاظم عنده شغل..صفاء بتعوج:طيب..وبرفعة حاجب..
والغندورة مرات ابنك..جايه..ممدوح بضيق:كاظم هيبعتها مع هشام..
صفاء بتوعد:هتيجي لقضاها..تستني عليا..ممدوح بتحذير:صفاء..عايزين نلم الليله..
مش ناقصين كاظم يقلب علينا..صفاء بمسكنه:وانا هعملها ايه..هو انا قدها..
ولنفسها بتوعد..استني عليا يابت دعاء..ده انا هوريكي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>كانت صافي دائمة التواجد عند مازن علي غير العادة ..
وكانت تثير حنق نور بأفعالها..وتفتعل المشكلات
بين مازن ونور..واتصلت نور بلين واخبرتها بما حدث..لين بإبتسامة:ولا يهمك ياقلبي..متزعليش..
خليكي انتي مع مازن..وانا هتصرف..نور بضيق:هتعملي ايه يعني..ديه رخمة..
لين بهدوء:ملكيش دعوة..وبعدين قوليلي..
انتي قدمتي استقالتك من الشرطة ولا لسه..نور بإقتضاب:قدمتها من يومين يالين..بس عايزة اقول لمازن..
لين بحزم:قولتلك لأ..الموضوع
خلص..ملهاش لزمه..يلا اسيبك انا سلام..نور بتنهيدة: سلام..وبغيظ..ااااخ منك ياصافي..نفسي اموتك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>كاظم:لين..انا عايزك تسافري المزرعة مع هشام..
لين بتعجب:وده ليه ان شاء الله..من امته..كاظم بجدية:اسمعي الكلام يالين..فرح اخت
هشام بعد كام يوم..وفي المزرعة مش عايز
حد يحس بحاجة..يعني قدام الناس خليكم كويسين..لين بضيق:بس انا مش عايزة ياجدي..
وبعدين انا مشغوله مع نور علشان فرحها..كاظم بحدة:انا قولتها كلمة يالين..وهدي اللعب شويه ..
لين بتذمر:ياجدي انت عارف لسان
صفاء كويس..وانا مش هسكت..كاظم:عارف..متقلقيش..انا هخليهم ملهمش دعوة بيكي..
لين بضيق:طيب..علشانك انت بس..
وبتحذير..لكن لو قالتلي كلمة انا مش هسكت..كاظم:ماشي يالين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>في شقة صافي تدلف اليها لتجد
لين جالسه علي الاريكة في الصالة..صافي بخضة:انتي..انتي دخلتي هنا ازاي..
لين بهدوء:بالمفتاح..
أنت تقرأ
الزهرة المفترسة
Humorالمقدمة... نعم انها انا..من يقولون عنها شرسة.. لا اهتم بما يقال.. فآخر مايهمني هو كلام الاخرين.. بلي انني زهرة بريه جميله متوحشة تجذب الكثيرون.. ولكن تلتهم اي حشرة كانت اتت لتمتص رحيقها.. فأحطم من يقف في طريقي.. كان يهمني احد ما.. ولكن ها قد رحل...