البارت الثاني و الثلاثون..
ذهبت لين الي سامي..
سامي بضيق:خير يالين..جاية ليه..لين بتعجب:الله..ايه ياسامي...مش عايزني اجي ولا ايه..
سامي بتعوج:لأ مش القصد..بس انتي مش بتجيبي الا البلاوي..لين بضحكة معاتبه:هههههههه..اخص عليك..
انا برضو..وبعدين انا سمعت حاجة كدة..سامي بترقب قلق:خير..قولي استر ..
لين بضحكة:سمعت انك هتجوز ياسمسم..
بس متقوليش..وانا اللي معرفاك عليها..سامي وهو يضيق عينيه:لين عايزة ايه بالظبط..
لين بمسكنه: ولا حاجة ياسمسم..انا جايه ابارك بس..صافي:سامي انا كنت....لين..
لين بإبتسامه جانبية:اهلا بالحلوة...مبروك..صافي وهي تنظر الي سامي: الله يبارك فيكي..بس علي ايه..
لين بضحكة:سامي هيبقي يقولك..مش كده ياسمسم..
وبغمزة..ومتقلقش..الفستان عليا..سلام..وتهم بالرحيل..
ولكن تلتفت..سامي الا بالحق هشام فين..سامي بضيق:معرفش يالين..
لين بعدم اهتمام: طيب..اشوفك بعدين..سلام ياعروسه..صافي بتساؤل:تقصد ايه ياسامي..
سامي وهو يزفر في ضيق:متخديش في بالك..ديه دماغها طاقة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>كان هشام يقضي ليله مع فتاه ما.. ليتفاجئ
هشام بمن يطرق عليهم الباب بقوة..ثم يكسر
ليجد امامه بوليس الاداب ويأخذونه هو وتلك الفتاه و..في القسم..
هشام بغضب: اقدر اعرف ايه اللي بيحصل انا هنا ليه..
الضابط بحدة: نعم ياروح امك.. مش عارف اش حال
لو مكناش جايبينك ملفوف بملايه انت والبت اللي معاك..هشام بعصبية: انت عارف انت بتكلم مين..
الضابط بغضب: هو كل واحد معاه قرشين.. ولا
مسنود من حد هيتنطط عليا.. اخرس ياض احسنلك..هشام بغضب وهو يتمتم: بس اخرج من
هنا يابن ال... واعرفك انت بتكلم مين..ليأمر الضابط العسكري بإلقاء هشام في الحجز..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>في اليوم التالي علم كاظم ولين بحبس هشام..
كاظم بغضب: ازاي يعني يتحبس من
امبارح ومقلتليش ليه.. انا عايزه يطلع حالا..المحامي: ياباشا ده ممسوك متلبس مع البت..
كاظم بعصبية: مش مشكلتي.. امال محامي
وبتاخد علي قلبك قد كدة ليه.. طلعه يا فوزي..المحامي: هحاول ياباشا بس مش هيطلع فورا..
كاظم بلهجة آمرة: اعمل قرد يافوزى..
وطلع هشام من غير مشاكل.. فاهم..
أنت تقرأ
الزهرة المفترسة
Humorالمقدمة... نعم انها انا..من يقولون عنها شرسة.. لا اهتم بما يقال.. فآخر مايهمني هو كلام الاخرين.. بلي انني زهرة بريه جميله متوحشة تجذب الكثيرون.. ولكن تلتهم اي حشرة كانت اتت لتمتص رحيقها.. فأحطم من يقف في طريقي.. كان يهمني احد ما.. ولكن ها قد رحل...