chap 5

20 3 0
                                    

Skip(after 1 month)
Sebulan sdh taehyung berada di hospital hubungan tae ngan Bora semakin rapat. sedikit sebanyak taehyung bisa melupakan hal keluarganya walaupun jauh didalam hati ingin sahaja dia memeluk omma,appa dan hyung tercinta .....

Tae pov
Aku merenung jauh bagaikan nak tembus tu tingkap hospital dah sebulan  aku menjalinkan hubungan persahabatan dengan bora sedikit sebanyak rindu kepada keluarga ku hilang sbb bora seorang yg sangat ceria walaupun hakikat tidak....dia sama macam aku...disisihkan,diabaikan pasti semua tu sakit bukan? Sdg aku merenung mula terbit rsa bosan di htiku lantas aku turun drpd katil sambil membawa kantung air(?)(author tak tau apa namanya) dan kluar drpada wad ini....sdg ralit aku berjalan lemah tiba tiba aku tetdengar suara esakan drpd suara yg sangat aku kenal pantas kaki aku melangkah kearah wad yg dari mana terhasilnya suara tangisan itu....segera aku intip apa dibualkan oleh mereka....

??:dok tiada cara lain lagi ke untuk sembuhkan anak saya?

Dok:ada tapi kamu mesti cri org yg sanggup dermakan jantungnya kepada pesakit....sebab nyawa pesakit sekarang dalam hujung tanduk jika tak dirawat secepat mungkin anak puan tdak bisa diselamatkan..."

???:berapa lama lagi anak saya boleh bertahan?? Setahun ?

Dok:tak anak tuan boleh bertahan selama sebulan

Tersentak aku mendengar penyataan doktor itu.....seolma hyung boleh bertahan selama seminggu je....omma yg mnangis ku pandang sayu walaupun terbit rsa kecewa tapi lekas aku tepis ketepi....aku menyorok sbb doktor itu keluar drpad wad hyung aku .....setelah doktor itu beredar lantas aku mengintip apa lagi perbualan yg dibualkan oleh omma appa aku...

Omma:ini semua salah si taehyung tuuu kalau dia jaga betul betul kim namjoon benda ni takkan jadi kat anak kita......entah mana dia sebulan ni entah entah dah mati kot budak tuuu....errr tapi biarlah lebih senang kalau dia takde didunia ni.....menyusahkan org je!!

Terpempan,terkesima aku mrndengar bait bait kata drpada mulut omma aku....aku ingat kan sebulan aku tiada mereka akan rindu aku tapi ianya salah malah omma mendoakan aku cpat mati.....terasa telinga dan hati ini sakit apabila mereka bercakap lantas aku bergerak keluar hospital....sungguh aku sangat kecewa....diri ini ingin sahaja memeluk tubuh perempuan itu yg bergelar kan omma tapi apakan daya aku tak kuat .....lelaki atau perempuan bila dibuat sebegitu oleh keluarga pasti air mata mengalir.....

End pov Tae
No one pov

Taehyung berjalan keluar daripada hospital kakinya trus menerus melangkah ke hadapan tanpa dia sedari....ambulans yg menuju ke arah taehyung tlh merempuh taehyung....dia hanya nampak org kearahnya sebelum semuanya gelap....

KIM TAEHYUNG+SAD LIFEWhere stories live. Discover now