Bora pov
Aku melihat ke arah taehyung dengan pandangan redup....matanya yg sembap jelas sekali dia lepas menangis....ya, aku nampak apa omma tae buat ngan dia.....tak sangka aku. smpi mcam tu sekali dia buat dengan taehyung....aku menapak kearah taehyung yg tdak jauh drpd aku...
P.bora:kau okay??
Aku memegang bahunya terasa sakit hati apabila melihat taehyung yg sedaya upaya menahan tangis drpd keluar ...
P.bora:yahh kalau nak nangis..nangis je...tak payah tahan...
Usai aku berkata begitu kelihatan mutiara jernih mula perlahan turun drpd pelupuk mata taehyung...bibirnya diketap...aku tau betapa sakitnya hati lelaki ni yalah hati anak siapa yg tak sakit bila omma buat diorang begitu...?? sesungguhnya kalau aku ada kat tempat taehyung pasti aku tak bisa untuk bertahan lama ...sbb cuba bayangkanlah...Kau ada kanser otak yg belum tentu esok hari masih hidup lagi ke tak?? Ditambah lagi dengan keluarga sebegitu...Kau rasa kau mampu bertahan...? Bagi aku tidak...tapi dia ttp kuat....dia kuat mengharungi penyakit dia,dia kuat menghadapi perasaan rindu ingin memeluk insan yg bernama omma,dia kuat untuk berhadapan dengan omma appanya demi mendapat secebis kasih sayang dan kata maaf....dan lebih menyedihkan dia kuat menghadapi hri harinya dalam keadaan kesakitan dengan melempar kan sekuntum senyuman walaupun. Hakikatnya org macam dia ... senyuman itu sakit untuk dibuat sbb kau tahu kan itu fakesmile .....tapi kenapa dia bagi fakesmile? Sbb dia mau dan berusaha untuk menjadi seorang insan yg kuat walaupun hakikatnya itu susah untuk dia buat....
Bora:awak okay tak ni?
Tae:hiks....aku dah penat Bora.....apa salah aku?? Besar sangat ke salah aku dengan diorang sampai aku nak peluk omma aku pun tak dpt....aku berusaha Bora aku berusaha dapatkan kata maaf tu drpd dorang tapi ....aku tak tahulah macam mana nak cakap...yg aku tahu aku penat dah tagih kasih syg drpd diorang ya aku penat kalau boleh aku nak mati je senang... Hiks...
P.bora:*peluk taehyung* shhh dah dah Jan nangis...
Tae:aku rindu omma appa aku ...aku nak sangat peluk diorang tapi tak dpt.....hiks hiks....
P.bora:shhh tak apa...biar kan awak kan sakit Jan macam ni nanti sakit awak tambah truk lagi...
YOU ARE READING
KIM TAEHYUNG+SAD LIFE
Fanfictionhidup nya sentiasa dihadiri dengan kesedihan ...dia sanggup korban kan diri demi org yg dia syg..