9

77 11 2
                                    

Jackson membuka balutan pada badan Felix "Dah okey ke?"soal Felix bersahaja. Sesekali dia melakukan senaman leher . "Dah, tak perlu dibalut lagi pun"balas Jackson. Selepas jejaka itu menyimpan pembalut tersebut dia melabuhkan punggung nya disebelah Felix yang sedang menyarung baju t-shirt tu.

"Kenapa kau pandang aku macm tu?"soal Felix hairan "Ada sesuatu yang berlaku... Kau ... Ada sesuatu yang kau tahu ke?"soal Jackson. Felix mengulam senyuman "Terlalu banyak.. Sampai susah aku nak jelaskan..dan dalam pada masa yang sama..terlalu banyak sesuatu yang aku atau kita semua perlu tahu" ungkap Jackson penuh dengan makna tersirat "Apa yang kita semua perlu tahu?"soal Jackson "Tentang..mengapa kita semua terperangkap disini..dan mengapa mereka melakukan kita macam ni"Dengan ucapan itu Felix memandang keatas. Seolah olah memandang seseorang dengan pandangan yang tajam  "Felix..Siapa..mereka?"soal Jackson dengan berhati-hati. Felix mengukir senyuman sinis sebelum membalas "Manusia yang sama macam kita tetapi..ada kekurangan iaitu...HATI" jelasnya.

Seorang wanita mengulam senyuman sinis.. "Boy...aku percaya suatu hari nanti...mungkin kau akan bersyukur.. Dengan semua ni....nampak nya..dah sampai masa kita keluarkan burung....dari sangkar"

Kekecohan berlaku diluar...

"Kenapa ni?"soal Vernon bersama ahli squad "Budak baru ni cuba menakut-nakut kan kita!"jerkah Brian .Ong kelihatan termengah-mengah seperti dia baru di kejar sesuatu yang dasyat "Mahluk tu..atau B flies.. Aku nampak mereka terbang dihutan sana...masa aku disungai!"terang Ong cuba menyakin kan mereka "Tak mungkin! B flies tak akan muncul disiang hari!"bantah lagi seorang. "Diam dulu Justin" ujar Vernon. Jejaka itu memegang bahu Ong . Sambil memandang tepat keanak mata jejaka itu "Betul ke ni..Ong?"soal Vernon serius. Ong menepis tangan Vernon "Walau apa pun.. Kita kena pergi dari sini sekarang!" Ong terus mengorak langkah namun terhenti apabila tangan nya ditahan oleh Vernon.

Kedengaran bunyi ketukan Gong! Yang terhasil dari atas menara kayu yang mereka bina untuk memantau
"Shit! What the hell are you doing Edward!"hambur Brian sambil mendonggak ke atas melihat gerangan jejaka yang mengetuk gong tersebut. Edward segera menuruni tangga dan melompat kebawah "The hell that you are cursing for is just infornt of us... B flies are coming to us"Dia menyatakan dan mereka semua tercegang "What the hell is going on here?"soal Samuel hairan. "Dah tak ada masa nak persoalkan ! Kita kena lari!"Ong merentap tangan nya . "Yup he is right.. We don't have any time anymore" Christopher memegang tangan Ong lalu menyerahkan pistol panjang itu "You are in this squad right now" Christopher berkata. Mereka tergangga. Ong melihat vernon seakan meminta pertolongan. Baru sahaja vernon ingin membuka mulut "They are coming!"Ucap I.N seraya Mengeluarkan pistol nya "Ong .. Kau dengan aku, Vernon bawa mereka semua ..." Boom boom "Argh!!"teriakan penduduk disitu keadaan mula kacau "Mereka dah mulakan serangan"ucap Daniel seraya melepaskan tembakan. Bam! bam ! Christopher menyambung percakapan nya "Beritahu Jackson, tapi jangan benarkan Felix serta"ucap nya tegas "I will"balas Vernon .Sempat Dia memandang Ong yang masih terkaku itu. "We need to hurry!"Bentak Han lalu berlari untuk menyerang dengan lebih dekat "Han!" teriak mereka "tak pe ..aku ikut dia"segera I.N membalas.

   "Apa yang berlaku?"soal Felix hairan "Stay here" arah Jackson lalu jejaka itu mengambil pistol panjang nya dan beredar.

Pintu di tutup..

"Jackson!" Vernon menyapa bersama beberapa ahli lain dan remaja belasan umur "Vernon jaga mereka.. Kejap mana Ong?"soal Jackson cemas "Dia..dia ada di Squad" Jelas Vernon. Boom Boom! "Sana tu!" David menunding ke arah langit. "Tak mungkin" Jackson dan Vernon berpandangan. Kelihatan kilat menyambar dan beberapa ekor B flies turun dari langit "Bawak mereka ke bilik bawah tanah!" arah Jackson . Vernon mengangguk . Jackson segera berlari menyertai Squad.

Pintu dikuak.

"Felix?"soal Vernon kaget melihat Felix terpacak dihadapan pintu "Jaga mereka vernon" ucap Felix "Kau nak kemana ni!"bentak Vernon sambil menahan tangan Felix "As usual" balas nya bersahaja lalu merentap tangan nya. "NOT THIS TIME FELIX!" vernon meninggi kan suara nya. Serentak itu Felix menoleh memandang tepat kearah Vernon yang turut merenungnya.

 Serentak itu Felix menoleh memandang tepat kearah Vernon yang turut merenungnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Boom boom letupan berlaku disana sini. Kumpulan remaja itu mula ketakutan "Kita tak ada masa ni korang!"sampuk edward tegas. "Betul tu..adik - adik perlu dilindungi sekarang!" bentak David "Edward! Take over of this" ucap Vernon sambil memegang bahu Edward yang terpingga. "Felix.... I will follow you" ucap Vernon. Picu pistol nya ditarik. Vernon mara terlebih dahulu meninggalkan Felix yang terpaku seketika. Boom Boom serangan berlaku lagi. "Huh! Vernon. wait for me!" teriak Felix lalu terus mengikuti langkah vernon . Jejaka itu mengulam senyuman "Let's go.felix" ucapnya. Felix mengangguk kan kepala.

Edward hanya mampu menggelengkan kepala. "Cepat masuk semua!" arah nya lalu mereka semua bergerak dengn pantas memasuki bilik.itu.

..
BAM!BAM! "Okey Daniel?"soal Samuel . Mereka berdua menyerang di sebalik pohon yang berdekatan Jejaka itu mengangkat ibu jari nya"Bilangan nya bertambah dan kali ini mereka menyerang diwaktu siang" terang Daniel "Ini pelik!" samuel dan Daniel berkata seretak BOM BOM. Makluk itu menembak mengunakan mata nya dan menyebab kan api memarak.

"Han!"teriak kan kedengaran. Daniel dan samuel serentak berpandangan.

Disisi lain..

"This is danger! We can't go more closer to them.. Or.."kata -kata Ong diabaikan oleh Christopher "You stay here..i'll go there" balas jejaka itu lalu terus berlari. "Chris!"teriak Ong apabila seekor  B-Flies menembak kearah Christopher. Segera ong menolak tubuh Christopher kekiri dan mereka jatuh bersama. "kau okey?"soal Ong. "belakang kau Ong!" jerit chris. Bam! bam! tembakan dilepaskan mereka menoleh kelihatan Jackson disitu. Tapi malang tidak berbau apabila seekor B flies menyerang Jackson dan jejaka itu kini berada dibawah mahluk itu. Warna anak mata mahluk itu mula mahu meledak kan bebola api itu.

"Jackson!!"teriak mereka. Ong dan christopher melepas kan tembakan namun sudah terlambat apabila api yang panas telah pun membakar tubuh Jackson.

Dan kejadian itu disaksikan oleh Felix serta Vernon yang baru tiba.

Felix terduduk diatas tanh. Jackson sempat menoleh kearah nya tadi sambil mengulam senyuman dan berkata sesuatu "Take care of them..i trust you"

B flies yang menyerang Jackson telah pun ditembak bertubi tubi dan mahluk itu rebah diatas tanah..manakala Jackson... Dia telah berubah menjadi abu yang berterbangan diudara....

Jackson- Good friends are like stars you don't always see them but you know they're always there

✔️FIGHT WITH THE DEATH Where stories live. Discover now