17

52 9 0
                                    

Seorang lelaki memakai baju kot labuh berwarna putih itu menguak pintu pejabat tersebut.

Kelihatan seorang wanita dengan aura dominan disitu. "Kita tak boleh seksa dia lagi... Felix.."kata kata Thomas dipintas "Kita bukan menyeksa dia...kita cuma.. Uji dia ..sama ada dia layak..ataupun tidak.. Kita telah pun berjaya mengumpulkan mereka yang layak bukan?"soal Lasson. "Tapi..."kata -kata Thomas di pintas apabila Lasson menunjuk kan picagari yang terkandung cecair hitam itu. "Ujian terakhir..Virus...Mari kita tengok ..sama ada..dia mampu pergi jauh atau pun tidak"Lasson mengulam senyuman sinis sambil memerhati kaca cctv yang merakam sekujur tubuh lelaki yang pucat sedang terbaring di situ.

  
   Korang berdua perlu larikan diri seperti kami....

  Mereka akan jalan kan ujian yang lebih menyeksakan....

Dan...ramai antara kami yang tumpas....

Lima hari kemudian...

Levis dan Lucas terhendap-hendap di ruangan koridor itu. Hari ini walau apa pun yang terjadi mereka berdua perlu meloloskan diri. Lasson si Dr yang berperangai Haiwan itu mahu melakukan ujian gila.. Dengan menggunakan VIRUS KEMATIAN .

Setiap langkah yang mereka atur kata -kata yang diungkapkan oleh 3 orang jejaka itu sentiasa terniaga.

"Oh jadi korang berdua tertangkap terlebih dahulu sebelum berjaya keluar.."

"Maklumat tu langsung tak membantu dude"

"Sudah begini.. Ambik kad pengimbas ini.. Gunakan laluan pintu kecemasan belakang namun ..ia ada kod rahsia.. Dan bagi kad pengimbas yang kami curi ni..kod nya ialah 1234"

"Semudah ABC kan kami mengambil.masa tiga hari untuk cuba."

"Korang adakah korng telah berjaya keluar dari neraka ni?"

"ye..tapi..kami ditangkap semula..dan pastinya kali ini sukar untuk kami..tapi..tidak bagi korang.."

"Selepas itu.. Pastikan korang melarikan diri ke markas lama..berehat di situ..kemudian teruskan perjalanan mencari seorang jejaka yang diberi nama Charli Vic"

"Di sebalik kota terbengkalai yang terdapat gelandangan.. Di situ dia berada.. Bendera Putih tercalit C.V itu pertanda nya..dia akan tolong korang...dan.. Tolong berikan ini"

Seutas rantai tali dengan loket botol kaca kecil yang terdapat gulungan kertas didalam di serah kan..

"Berikan pada nya..sampai kan salam kami..dan maaf...kerana kami..Tewas..."

Dalam pada itu..

"Lucas dan Levis... Siapa yang lebih bersedia untuk ujian ni.. Virus?"soal Lasson kepada Thomas "Lucas.."Jawab jejaka itu sekilas. Siren kedengaran...

Lucas dan levis dapat keluar daripada kawasan tersebut dan mereka telah berjaya menghilang kan diri selama 3 hari.

Namun mereka berdua di tangkap semasa memasuki sempadan KOTA TERBENGKALAI...

OLEH ARMY SQUAD

Army squad merupakan squad yang di bina oleh organisasi itu untuk melawan mahluk mahluk yang terjangkiti virus kerana..mereka..adalah KEBAL terhadap Virus...namun malang nya mereka bekerja untuk Organisasi yang melakukan mereka seperti Haiwan dahulu.. Tidak ke mereka sedar? Seketika..Ada sesuatu yang membuatkan Lucas dan Levis tersedar..yang mereka semua tidak mengingati apa apa.. Dan apa yang mereka tahu ...organisasi itu yang menjaga mereka dan orang orang seperti dia dan Levis ada lah...PEMBELOT.

Debuk!!

Tubuh kedua jejaka itu ditolak masuk kedalam bilik tahanan. Lucas telah pun diserang demam panas.

"Berapa kali aku kata kan.. Korang tidak akan boleh terlepas"Gelak Lasson. "Tolong.. Lucas demam..dia perlukan rawatan"rayu Levis "Nurse.. Take Him"Arahan dikeluarkan . Dua orng jururawat itu segera masuk dan membawa tubuh Lucas yang terbaring dan mengigil. "Dia demam panas Dr"ucap jururawat itu "Demam panas hanya akan sembuh selepas seminggu secara keseluruhan.. Ini malang untuk kita menguji dia.."keluh Lasson. Thomas baru memuncul kan diri. Lasson memandang Levis yang ketakutan "Thomas..apa kata kalau dia?"soal Wanita itu dengan senyuman kejam "Levis..tubuh nya belum bersedia..besar kemungkinan..."kata kata Thomas dipintas "Esok..Adalah Levis"...

Lucas mengenggam penumbuk nya erat . Vernon menepuk bahu jejaka itu. "Kalau bukan kerana aku...pasti Levis..masih hidup.. Dan bukan nya Mati dan menjadi mahluk jijik diluar"Kelas Lucas. "Perempuan tu..memang terlalu kejam"Tegas Vernon. "Dia tahu bahawa..tubuh Levis masih belum bersedia untuk Virus tu...Dia..mahu membuatkan kematian Levis supaya aku tunduk pada nya...ya dia berjaya"ujar Lucas sayu. "Ia mesti terlalu sukar"Balas Vernon "Ya.. Aku biarkan sahaja apa yang mereka mahu lakukan.. Termasuk.. Ujian virus tu"mendengarkan ucapan itu Vernon memandang Lucas tidak percaya "Jadi..kau...kebal terhadap virus?"soal Vernon terkebil dan Lucas membalas dengan anggukan...

✔️FIGHT WITH THE DEATH Where stories live. Discover now