Blocking both my ear and they're shouting again break free from the voices in my headStep out of them voices..
Empat orang jejaka itu mula berjalan di koridor yang kosong itu. "Jadi.. Korang x pernah cuba cari mereka?"soal Ong. "Semestinya kami cuba" Ren berhenti disebuah pintu. Lalu membuka nya, Ong melihat terdapat dua katil bertingkat disitu. "Ini bilik kau..masuk lah"ucap Ren. Ong melihat kad ditangan nya . Ia adalah nombor tersebut 123. "Dan ini juga bilik kami" Mark mengungkap kan "Kebetulan atau mereka memang kumpulkan kita bersama" Ren melangkah masuk lalu dia duduk diatas katilnya. "Ong , katil tingkat atas adalah kosong"jelas Ren. "Okey," Jawab Ong sekilas lalu terus memanjat katilnya. Mark menutup pintu bilik. "Sebaik pintu ini ditutup kita dah x dpat keluar lagi.. Ia terkunci dari luar"jelas Mark. "Tak ubah macam banduan"gumam ong sekilas. "Oh ya...berbalik pada tadi.. Mereka yg ada disini.. Tak ingat langsung ke..kecuali kita?"soal Ong hairan "Tak.. Kami dah tanya setiap orang disini..mereka tak ingat..bahkan ada yg tak ingat memori mereka semasa berada di peringkat ke 6.. Dan..ada juga yang tewas sebelum berjaya kerana..."kata kata Ren dipintas "UBAT.. Mereka akan suntik kita dengan ubat yg lumpuhkan ingatan... Tapi kita.. Ada sesuatu yang berbeza"jelas Lucas. "Apa kita dah jadi kebal dengan ubatan mereka?"soal Mark "Aku pun tak tahu apa yang dah jadi dengan diri sendiri" balas Lucas. "I don't care about myself anymore..i just care about how to find them.." keluh Ong. "Are you really wanna meet them again?"soal Lucas serius sambil memandang Ong . Ong membalas dengan anggukan "if that I gonna show you the way" balas jejaka itu.
Mayat bergelimpangan disana sini, nyawa ibaratkan semurah..sepotong.. Keju.. Oh tidak ia lebih murah dari itu.
Madam Lasson hanya duduk di kerusi empuknya dan menyaksikan kejadian itu di kaca televisyen."Sampai bila Madam?"sapaan itu membuatkan dia menoleh "Kita sedang menghampiri kejayaan.." ujar Madam Lasson bersungguh "Maksud saya sampai bila kita nak rahsia kan benda ni..mereka perlu tahu...dn kita sepatutnya tak perlu lumpuhkan ingatan mereka" jelas Thomas "Trust me..they don't wanna listen and believe..."balas wanita itu. "Dengn cara begini lah membuatkan mereka tak percaya kan kita" balas Thomas "I know what i do"jelas Madam lasson serius.
"Perempuan tu.. Dia tahu segalanya.. Dia ada muslihat yang kita tak tahu"jelas ren. Ong yang duduk disebelah nya hanya menunduk kan wajah. "Adakah dia tahu yg kita..semua mempunyai.."kata kata Ong di pintas "itu semestinya"jelas Ren .
"Korang" Mark yang baru keluar dari tandas memanggil. "Time to go" ujar Ren sekilas lalu bangun dari duduknya.
Sebalik memasuki tandas tersebut orang melihat Mark memegang penutup lubang pengudaraan yang berbentuk empat segi itu. Lucas yang sudah pun berada di atas membuat isyarat supaya mereka naik secara senyap.
Mereka perlu merangkah seperti askar lagak nya Ong hanya mengikuti langkah mereka "Kita nak kemana?"soal Ong perlahan "kau nak jumpa semula rakan rakan kau.. Dan aku dah cakap yg aku akan tunjuk kan jalan..ini lah dia"balas Lucas perlahan. "sekarang. Kiri atau kanan?"soal Mark. Terdapat dua cabang lorang pengudaraan. "Menurut Ten dan Jun ada 4orang budak baru yg ditempat kan dibilik mereka"ujar Ren "Jadi seperti biasa" lucas berkata lalu membelok ke kiri "Jadi ini bukan kali pertama?"soal Ong "Semestinya bukan"balas Lucas.
Disebuah bilik...
Seorang lelaki sedang mendonggak memandang ke arah lubang pengudaraan yang terdapat dibahagian atas bilik air. Penutup nya telah pun ditanggalkan.
"Diaorang dah sampai ke?"sapaan seseorang membuatkan jejaka itu menoleh. Kelihatan seorang jejaka memakai topi berdiri dibelakang nya
Debuk! Kedengaran bunyi , mereka menoleh "They are here now"jawab jejaka itu. Jejaka berambut perang yang baru melompat keluar dari lubang pengudaraan itu mengulam senyuman.
YOU ARE READING
✔️FIGHT WITH THE DEATH
Mystery / ThrillerVIRUS KEMATIAN itu semakin merebak.. untuk menyelamatkan dunia golongan muda ditangkap dan mereka dijadikan uji kaji untuk mencipta generasi yang kebal terhadap virus ini..namun..ramai yang TUMPAS sebelum ujian diperingkat terakhir berjaya dilaksana...