"Argh!!!!! Kenapa mesti Jackson!!!!" teriak Felix. Jejaka itu bangun dan menjerit pada langit. "Aku Akan BALAS DENDAM ! Kau ingat tu binatang!!!!" hamburan itu menarik perhatian B flies yang berterbangan diudara. Mereka mula menyerang Felix "Felix!! Cukup lah" Vernon menahan tubuh jejaka itu "Korang ingat kami semua ni APA! KAMI BUKAN TIKUS MAKMAL KORANG!!! Faham tak!!!!"bentak Felix yang tidak menghiraukan bahaya itu. Vernon menarik tubuh Felix kebelakang dengan memeluk nya. Air mata jejaka itu jatuh setitis "It's okey..i'll be with you"bisik Vernon. Bam Bam!!! Berdas-das termbakan di lepas kan oleh Daniel , samuel dan I.N dari sebelah kiri. Beberapa ekor B-flies mula mengubah haluan mereka . Samuel mengorak langkah dan satu tumbukan di hadiah kan tepat ke wajah Felix . Felix jatuh tersungkur "Samuel!" Christopher terus berlari mendapat kan samuel yang entah di rasuk apa "Kau nak mati ke FELIX! Han cedera parah.. Bertarung dengan nyawa kau nak buang nyawa pulak ke!"herdik nya geram. "Samuel!" Rakan-rakan nya menahan jejaka itu. Vernon membantu Felix bangun "Apa masalah kau kalau aku mati sekali pun?" Felix mengulam senyuman sinis "Kau!" Samuel berasa geram dengan kata kata Felix . "Han dekat mana sekarang ni?"soal Vernon kepada Daniel "bilik perlindungan dengan yang lain" balas jejaka itu. "Sudah! Cukup lah korang! Ini bukan masa nak bergaduh!!!" Bentak Christopher "Chris mana Jackson?"soalan I.N menyebab kan kesunyian . "Jackson dah tak ada! Dan semua tu pasal mahluk tu!" balas Felix dingin. Samuel dan Daniel berpandangan.
"Argh!!!! Tolong!! Tolong!!" kedengaran teriak kan yang datang nya dari kawasan perlindungan. "SHIT!!!!" Hambur mereka. Serentak mereka berlari kesana.Dalam pada itu Ong masih tergamam.. Ingatan itu...
"No...Felix...Vernon... Please..don't leave me!"teriakan itu.. Jejaka yang sedang berjalan terhuyung hayang dalam kota kegelapan itu...adalah dirinya sendiri.. Dan akhirnya dia...rebah
"Tahniah...orang terakhir yang berjaya memasuki peringkat ini.." suara seorang wanita
"Dia..dah sedar"ucap seorang lagi wanita.
Semua nya putih sebelum bertukar gelap apa bila sebuah topi besi di pakai kan dikepalanya
"Belum masanya lagi... Now..go back...and fight dear" ucap wanita yang memakai tanda nama Lasson itu.. Dan cecair itu yang datang nya dari picagari menusuk masuk kedalam saraf nya. Dia hilang kesedaran.
Mereka memerhatikan segalanya...
"A1, tidak menghampakan seperti selalu" luah Lasson "Dua daripada mereka dapat semula memori mereka ..secara sendiri...saya risau mereka akan..."kata-kata Thomas dipintas "balas dendam...hahaha..jangan risau Thomas...saya dah bersedia dengan semua ni" luah Lasson. Namun sesuatu bermain difikiran Thomas
"Mereka... Kebal dari halusisasi... Suntikan dan uji kaji yang dilakukan ni...menyebab kan otak mereka.. Mereka mempunyai otak yang kebal anti bendasing dan Virus pembunuh saraf yang menukarkan manusia menjadi pembunuh kejam kerana tewas dalam halusinasi.. Tapi...mereka tidak....dan mereka semua akan tetap mengingati tragedi di peringkat ke enam.. Seperti yang dahulu.. Tapi kenapa aku rase..kelompok yang terakhir ini.. Lebih dominan" keluhan dilepaskan.
Api memarak disana sini.
Kumpulan itu terperangkap dibilik bawah tanah itu. "Dah tak ada jalan keluar.. Ada timbunan di atas sana!"ujar salah seorang. "Apa kita nak buat ni Edward?"soal David. Dia memegang dada nya.. Kehilangan nafas. Edward melihat kearah Han . Jejaka itu mengalami kecederaan yang teruk.
Edward memerhati sekeliling , mata nya tertancap pada sebuah pintu kecil disitu. Segera dia menendang pintu tersebut namun agak sukar. "Lucio , Eric cepat.. kita tolong Edward" arah David.
"DAMN!"hambur Samuel apabila melihat runtuhan "bertenang mereka masih terselamat.. Cuma mereka terperangkap di bilik bawah tanah..I.N, ONG ! Pergi kearah jalan masuk kedua" arah Christopher. Ong terpingga mana kala I.N mengangguk seraya menepuk bahu Ong supaya mengikuti langkah nya. "Mereka dtg lagi"ucap Daniel menunjuk kearah langit. "Ambik tempat masing masing!"arahan diberikan. Semua berlari ke kawasan masing masing bagi melancarkan serangan. Felix seakan tenggelam dalam dunia sendiri. "Felix! Hurry!"gesa vernon. Seakan tersedar...jejaka itu mengangguk dan terus mengikuti langkah Vernon.
Debuk! Akhir nya pintu terkuak.
Mereka terpaksa merangkak memasuki laluan yang sempit itu. "Cepat korang masuk!" arah Edward. Mereka semua terus merangkak memasuki laluan itu."Han.." David menahan perut Han yg mengalirkan secair merah itu. "I can't..just go..i'll be fine.." senyuman diukir.
"Han.. Kau boleh!' David mengelap air matanya.
Han mengalihkan pandangan menyembunyikan manik jernih yang jatuh menitis. Edward mendapatkan Han. "Kitaorang bantu kau" tangan jejaka itu digenggam "No.. I can't even move.. Pergilah.. Udara semakin sesak disini.." David memeluk Han . Edward menunduk kan wajahnya.
"Edward .." panggilan itu membuatkan Jejaka itu memandang Han "Please"senyuman masih diukirkan. Walau kesakitan itu mula menular "uhuk uhuk" Han terbatuk kecil . Dengan keluhan yang berat. Edward menarik David yang sudah meraung. "Kita kena pergi David.. Sekarang" ucap Edward. David menoleh kearah Han "Sekarang!" Edward meninggi kan suaranya. David memasuki lorong kecil itu dan mula merangkak.
Edward mendapatkan Han pelukan terakhir diberikan "Maaf kan aku ..Han"ucapnya. Han mengangguk air matanya tumpah namun dia tetap tersenyum "Jaga mereka Edward"ucap Han buat kali terakhir.
I.N membuka tali yang berselirat mengikat pintu raga yang terlekap menutupi lubang di.atas tanah . "pintu apa ni?"soal Ong sambil membantu I.N "Ini adalah jalan keluar dan masuk ke bilik bawah tanah" balas I.N "Abang!"kedengaran suara. Mereka berdua melihat ke lorong sempit itu "Henry.."I.N membantu mereka semua keluar dari situ. "cepat" arah i.N. Ong pula memeriksa keadaan mereka satu per satu "Are you okey? Are you okey?" soal Ong kepada setiap seorang. "David! Edward!" ucap I.N dan membantu mereka berdua.
I.N menjenguk mencari kelibat seseorang "Where's Han?"soal nya serius. "I am sorry..bro.." ucap Edward sambil memegang bahu I.N.
"What is that!"teriak salah seorang. Cahaya putih mula menerangi seluruh kawasan sehingga menyilaukan.
"Time to wake up boys"
Han-If this is the last day ..that you can see me.. The only thing that I wanna you see.. Is just .. My lip with smile
YOU ARE READING
✔️FIGHT WITH THE DEATH
Gizem / GerilimVIRUS KEMATIAN itu semakin merebak.. untuk menyelamatkan dunia golongan muda ditangkap dan mereka dijadikan uji kaji untuk mencipta generasi yang kebal terhadap virus ini..namun..ramai yang TUMPAS sebelum ujian diperingkat terakhir berjaya dilaksana...