14

59 9 1
                                    

Di cafe teria..
Dinner Time 8.30 pm..

Tiga orang jejaka itu memandang sekeliling . Lucas memandang ke arah Mark yang sedang duduk di sudut sana seorang diri sambil mengulam senyuman kearah mereka. "kau pasti tentang hal ini Lucas?"soal William yang berada dihadapan nya " very sure"balas Lucas. Ren Pula hanya mengangguk kan kepala.

Mark secara tiba-tiba membaling makanan nya kearah seorang lelaki yang berbadan besar itu dari arah yang bertentangan dan menyebabkan lelaki itu salah faham dan menyerang sekumpulan disana. Kekecohan mula tercetus.

Lucas, Ren dan William segera bertindak dengan membaling makanan kearah orang lain dan mereka didalam itu mula berkelakuan seperti kanak-kanak . Makanan dan minuman berterbangan disana sini pekerja kantin juga puas mententeram kan keadaan.

Ren segera mengetuk -getuk pintu masuk yg berkunci itu untuk menyedarkan pengawal yang sedang berjaga diluar.

"Sir !!! Help!!!" deng deng!!! Bunyi pintu digoncang menyedarkan pengawal yang berbaju Army Squad tu . Mereka segera merempuh memasuki kafe tersebut apabila menyedari kekacauan itu.
Ren memandang kearah Mark dan memberi isyarat agar mereka harus berlari keluar sekarang. Mark menarik Wlliam dan diikuti orang Lucas dibelakang.

Di sebuah lagi Kafeteria yang terdapat disitu..

Kekacauan turut berlaku "Felix..come" teriak Chirstopher . Felix mengangguk dan dia berlari selepas Chirstopher.

"Over here" Edward melambai kearah mereka berdua. "Macam mana kita nak buka pintu ini?"soal Felix apabila dia melihat alat pengimbas kad tersebut. Dengan tenang Vernon menunjuk kan sekeping kad lalu mengimbas nya dan pintu terkuak. Christopher menoleh kesisi di mana terdapat sebuah toilet disitu yang pintu nya terkuak dan menampak kan kaki. Christopher menguak pintu tersebut. Kelihatan seorang jururawat terbaring tidak sedarkan diri "wow ..both of you haved be rude with women huh?"soal Christopher sambil tersengih. "We don't have a time" balas Edward mengesa Chris untuk segera beredar. Chris menutup pintu toilet itu lalu terus mengikuti jejak rakan nya.

"Vernon mereka dimana?"soal Edward jejaka itu tidak dapat bertenang apabila siren mula dibunyikan. "Korang!"teriakan itu membuatkan mereka menoleh. Kelihatan William,Lucas Ren dan mark yang tergesa-gesa "Come here! Arah sini" ujar William sambil dia berlari mengikuti langkah tiga orang jejaka yang berada di hadapan nya. Segera mereka semua berlari.

"Hands Up!" kedengaran suara kelihatan Army squad dibelakang mereka. "Cepat Korang!"gesa Mark.

Mereka akhirnya tiba di hadapan sebuah pintu yang di perbuat daripada keluli itu. "Ini jalan mati ke?"soal Vernon cuak. "Hands UP" mereka semua menoleh kearah Army squad yang mengepung mereka . Keadaan menjadi genting detik ini.

Tup tok tup tok bunyi tapak kasut itu membuatkan fokus mereka terarah. Seorang wanita dengan pakaian doktor itu menapak keluar dari kelompok Amry squad "Dr Lasson"ucap Lucas sambil mengulam senyuman sinis "Lucas... Berapa kali lagi awak nak buat masalah? Tak serik ke dengan kawan kawan awak yang terpaksa menanggung setiap kesalahan awak?"soalan itu diutarankan . Dr Lasson menyilangkan tangan nya ke dada. Riak wajah Lucas bertukar sedingin ais. "Watch out!"teriak seorang Army squad namun telah terlambat bom asap itu telah dicampak kan kearah mereka oleh Mark. Lucas segera berpaling dan menekan password segera pintu besi itu mula menaik keatas.

Namun ia hanya separuh kemudian ia terturun semula "Shit! Guys Hurry up!"gesa Ren dalam kesamaran itu.Uhuk uhuk!!! Kedengaran Army squad terbatuk batuk dan asap tebal itu menghalang pandangan mereka. Namun dalam pada itu tinggal Felix yang terpaku menyaksikan senyuman Dr Lasson dan dia melihat insan yang dia kenali iaitu David,samuel, dan IN dibawa keluar dan tubuh mereka digari "I know you will not gonna do that.. Your friend in my hand... I know you still remember them" ugutan itu membuatkan Felix terpaku.

Diluar..

Mereka semua berhenti daripada berlari sebaik melepasi pintu yang sudah hampir tertutup diparas kepala itu.

"uhuk uhuk Tebal betul asap tu"omel Ren. Vernon dan William berpandangan dan merenung kehadapan "FELIX!!!!"Nama itu terluah mereka berdua segera ingin berpatah balik namun tubuh mereka ditahan oleh Mark dan Ren. Christopher dan Edward hanya terpaku melihatkan dimana Felix mengukir senyuman dan mengangguk "It's okey". Kelihatan juga beberapa lagi rakan -rakan mereka yang digari. Tubuh Felix ditendang dan jejaka itu terbaring meniarap. Sempat Felix menoleh kearah mereka semua sebelum pintu tertutup sepenuhnya. "NO!!!!"teriak William . Akhirnya Mark melepaskan nya dan dia terduduk diatas tanah.

Medan itu kelihatan hancur sepenuhnya.. Seorang jejaka meriba kepala rakan nya. Tangan mereka yang berlumuran darah saling berpegangan.

"No matter what William..
Please promise me one thing
You need to take care of them..
And you need to take care of yourself more than the other.. Please..
You deserve to be happy" ucapan itu dituturkan oleh jejaka yang diriba nya itu. Sebelum satu cahaya putih yang menyilaukan memisahkan mereka berdua sekali.lagi....

"No Felix!!! Aku tak akan biarkan ini berlaku lagi..Untuk kesekian kali ini.. Aku janji ..aku akan kembali...Felix"Pasir itu digenggam. Air mata William jatuh setitis.  Terasa bahu nya di pegang kuat. Dia menoleh kelihatan Vernon disitu "Yup.. That's right...apa pun keputusan kau lepas ni.. Kau perlu tahu..aku sentiasa ada disisi kau" luahan Vernon dibalas dengan anggukan dan jejaka bernama Ong William itu memerhati dengan penuh dendam kearah pintu besi yang memisahkan mereka.
"I'll be back"

✔️FIGHT WITH THE DEATH Where stories live. Discover now