☆ Pengenalan ☆

146 11 1
                                    

H A Y L E Y

Hai! Nama sya Hayley Briana. Umur sya? 23 tahun. Sya sudah berkahwin dengan seorang lelaki yang bernama Marshall Leon. Kami berkahwin sebab kena jodoh dengan keluarga. Kira kahwin tanpa rela la ni...
Tapi itu di pihak dia... Dia tidak pernah mencintai sya. Sikit pun tidak. Yang bikin hairan, sya boleh pula jatuh cinta dengan dia. Pelik kan?
Kami dijodohkan sebab memang sudah dirancang oleh keluarga kami untuk kasi kahwin kami. Setiap hari, ada saja dugaan yang perlu saya hadapi sebagai isteri si Marshall.
"Bang, kau nda mau makan dulu?" sya soal si Marshall yang sedang sisir rambut dia. Dia mau keluar lagi ni malam. Dia nda layan sya. "Bang," sya cuba panggil lagi.
Dia berpaling ke arah sya dengan jelingan yang mampu membunuh sya. Nda bah hehe
"Kau jangan bising boleh? Sya nda mau makan masakan kau. Silap2 kau letak racun di dalam" dia bilang. Berbisa betul mulut dia ni tau.
"Kenapa sya mau racun abang pula? Bang, jamah sikit makanan tu sebelum jalan. Nanti kosong perut," sya cuba pujuk lagi.
Dia tendang sya menyebabkan sya terpelanting agak jauh dari dia. Sya terlanggar dinding dan terduduk di lantai.
"Sya nda mau makan! Apa yang kau nda faham ni!!!" dia jerit. Dia letak tu sisir dan berjalan ke arah sya. Dia genggam rambut sya trus tarik sya naik.
"Kau dengar sini. Jangan berlagak jadi isteri baik! Kalau boleh sya mau kasi cerai kau tapi nda dapat!" dia tolak kepala sya smpai terhantuk di dinding. "Sya mau bermalam di rumah orang lain malam ni."
"Siapa bang? nanti kala-" belum habis sya bercakap, dia pintas sudah dengan menampar pipi sya. Sya diam.
Tanpa sebarang kata, dia berlalu pergi. Sya lepaskan keluhan yang berat sebelum masuk pg dapur balik. Sya tgk makanan yang terhidang di atas meja makan.
Sekali pun kau nda pernah makan masakan sya...
Benci sangatkah kau dengan sya?
Sya duduk di kerusi dan menangis...
Kenapa sya boleh jatuh cinta dengan dia? Kenapa? Cinta ni... menyakitkan sya. Sangat menyakitkan...

CINTA YANG MENYAKITKANWhere stories live. Discover now