13

349 20 3
                                    

שם סיפור: "מה יגידו השכנים?"

כותב: Taggli

למה אני ממליצה עליו: הספר "מה יגידו השכנים?" מדבר על תאומים דתיים לאומיים, הודיה ונדב, שגדלים במשפחה שמרנית ויבשושית למדיי. כשנדב עוזב לישיבה בצפת כל מערכת היחסים שלהם משתנה, ושניהם נאלצים להתבגר ולהתמודד עם החששות שלהם - נדב עם הרגשות שלו ביחס לחברו בישיבה, והודיה חסרת הגבולות מתאמצת למצוא את עצמה בתוך המסגרת הנוקשה בה גדלה כל חייה.

אחד הדברים היפים ביותר בספר הזה הוא הראליזם המפתיע - התמודדות של מתבגרים דתיים, ההתמודדות עם זהות וחיפוש עצמי, ואפילו סתם כינויי החיבה הטופשים של התאומים. יש הרבה סיפורי תיכון בוואטפד, אבל הספר הספציפי הזה נכנס הרבה יותר לעומק, ומציע קריאה הרבה יותר אנטלגנטית ומורכבת. בנוסף השפה של הספר מאוד עשירה ומרשימה. יש אומנם קצת סלנג פה ושם אבל באופן שמתאים לדמויות, והולם אותן - אפשר להרגיש שהסופרת (ואני באמת חושבת שמגיע לה התואר סופרת) יודעת לכתוב.

צריך לקחת בחשבון שהסיפור מתפתח יחסית לאט. יש אנשים שזה מפריע להם, אבל בעיניי זה דווקא נותן פנאי ומרווח נשימה לדמויות להתפתח ולהתעצב כמו שצריך. הרבה פעמים כותבות פשוט זורקות נתונים כללים על הדמויות במקום פשוט לתת להן להיות - וזו טעות שלא קורת בספר הזה. אפשר ממש להתיידד עם הדמויות, ולהרגיש איך הן נפתחות אלייך בבישנות, ולפני ששמת לב הן הופכות להיות החברות הכי טובות שלך.

ממליצה על הספר בחום!

כריכה:

תקציר:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

תקציר:

"מה יקרה לקשר המיוחד בין התאומים נדב והודיה כשנדב יעזוב את הבית ויעבור לישיבה בצפת? מה יקרה כשיתחילו לגלות אמיתות חדשות על עצמם? איך זה ישפיע על המשפחה שלהם ועל החיים שלהם?

נדב והודיה היו החברים הטובים ביותר אחד של השנייה בשמונה עשרה השנים הראשונות לחייהם, האם הריחוק הגאוגרפי ישפיע על היחסים בניהם? האם הם יעזו לספר את הסודות שלהם אחת לשני? האם החברות שלהם תשרוד? ומה יגידו השכנים?"

ז'אנרים: התבגרות, נוער, רומנטיקה, דרמה

סיפורים מומלציםWhere stories live. Discover now