Neînțelegeri

82 6 3
                                    


  Alarma mă anunță că începe o nouă zi , ultima zi din prima mea săptămână de școală . Am reușit să mă integrez destul de bine . Majoritatea colegilor sunt foarte de treabă , dar am avut parte și de anumite fete cam răutăcioase. Se comportă destul de urât cu mine având în vedere că nu mă cunosc . Ne-am intersectat pe hol de câteva ori , dar nu s-a întâmplat mare lucru .O dată m-am împiedicat de un rucsac lăsat lângă dulapuri , și am dat peste una dintre ele , și i-am vărsat sucul pe ea . Mi-am cerut scuze de mai multe ori , dar n-a vrut să mă asculte . Era o fată blondă , îmbrăcată de parcă ar fi golit toate magazinele cu articole scumpe . Mi se pare că o chema Clara , cel puțin asta am auzit de la o prietenă de-a ei . De atunci de fiecare dată când dau peste ele , îmi aruncă mereu priviri pline cu ură . 
Îmi pare foarte cunoscut numele acesta ,CLARA !!!!
Ah , da ! Cum am putut să uit ? Ea cred că e fosta iubită a lui Andreas , cea despre care Ana mi-a spus că a fost prima fată care l-a înșelat pe cel mai popular tip .
  Cu Andreas nu am vorbit mai deloc . Ne-am salutat pe holuri în pauze și atât , nu vreau să creadă că poate să se comporte cu mine cum s-a comportat cu majoritate fetelor din școală , iar de aceea am încercat să păstrez o anumită distanță.
Am vorbit cu Theo despre acea fată , Ella. Mi-a povestit că a fost o bună prietenă de-a lui și că acum câteva luni s-a mutat într-un alt oraș. Nu am vrut să aflu mai multe despre ea , devreme ce nu mai e aici nu am cum să-mi fac o părere . Mă bucur totuși că am aflat adevărul , iar acum eu și Theo devenim din ce în ce mai apropiați .
Gândurile îmi sunt întrerupte de un mesaj .
” În 20 de minute sunt în fața casei tale ”.  e de la Theo . Mi-a promis că o să mergem împreună la școală , o să vină cu mașina lui să mă ia de acasă.
- Bună , dimineața ! se aude vocea Marei când intru în bucătărie .
- Bună dimineața ! spun entuziasmată.
- Sper că ești pregătită pentru ziua de azi ! îmi spune Mara , vizibil agitată.
O privesc confuză , nu știu la ce se referă .
- Sper că nu ai uitat . Azi ai ultima repetiție înainte de concurs , deci trebuie să te concentrezi, pentru că în ultima vreme ai fost foarte distrasă .
  CONCURSUL! Uitasem asta . Nu am mai repetat atât de mult în ultima vreme și simt că frica de a greși va fi lângă mine. Însă nu pot să-i spun adevărul Marei.
- Sunt foarte pregătită ! mint eu.
- Ne vedem după școală , da ? Liniștită dacă se poate .
Încuviințez și ies din casă , Theo a ajuns deja.  Mă aștepta sprijinit de mașina lui neagră .
Mă apropii de el și-l îmbrățișez.
- Bună dimineața ! Sper că nu am întârziat ! îi spun zâmbind .
Zâmbește și el , iar ziua mea a devenit brusc mai bună.
- Stai liniștită ! A meritat așteptarea dacă te văd zâmbind !
Mă rușinez , nu mai știu ce să spun .
Urcăm în mașină ,iar în mai puțin de 15 minute suntem la școală. Theo are o tehnică de a conduce care mă sperie , merge mult prea repede . Pe drum am vorbit despre prima mea săptămână de școală , despre colegi și despre cât de mândru e de mașina lui nouă. Îmi place mult să-l ascult , are un fel de a vorbi care mă liniștește , l-ași asculta la nesfârșit .
Când intrăm în școală ,toate privirile sunt ațintite asupra noastră.  Mă simt ciudat , nu voiam să fiu în atenția tuturor.
Eu și Theo mergem la dulapuri pentru a lua manualele de care aveam nevoie , iar apoi mă conduce la sala de clasă . Mai erau 10 minute până când ar fi început ora , dar voiam să profit de ele și să-i spun Anei despre concurs.
Intru în clasă , Ana era deja la banca mea . Probabil voia să știe ce s-a întâmplat în dimineața asta .
- Ana, ce mă bucur să te văd ! îi spun imediat ce privirile noastre se întâlnesc .
- Eva , bună ! Ce faci ?
Păi mor de frică și vreau ca zilele astea să treacă cât mai repede.
- Sunt bine ! mint eu .
- Apropo , cum a fost azi de dimineață ? întreabă Ana  entuziasmată.
- A fost bine , am vorbit despre școală , lucruri banale !
Privirea Anei se schimbă brusc , era nervoasă . Sper să nu fie supărată pentru ceea ce am spus . Dar brusc , o voce cât se poate de enervantă m-a lămurit de ce Ana se comporta așa.
- Măi, măi ,măi ! Pe cine avem noi aici ? Chiar pe eleva cea nouă , Eva , parcă ?!
Îmi întorc privirea și dau de Clara, probabil cea mai enervantă fată din această școală. Mă privea cu ură , simțeam asta .
- Ce s-a mai întâmplat acum , Clara ? o întreb mai mult ca să scap de ea .
- Am venit să aflu niște lucruri .
- Ce fel de lucruri ? întreb enervată de prezența ei .
- De cât timp ești împreună cu Theo ? întreabă pe un ton nervos .
Sunt uimită de întrebarea ei . Nu mă așteptam la asta , mai ales din partea Clarei .
- Clara , cred că exagerezi ! spune Ana .
- Nu cred că te-am întrebat pe tine !? Deci, Eva ?
- Noi nu suntem împreună , suntem prieteni foarte buni ! Dar nu înțeleg de ce trebuie să-ți spun ție lucruri legate de viața mea .
- O să ți-o spun o dată și clar , STAI DEPARTE DE THEO ! îmi spune asta și pleacă .
Nu pot să-mi dau seama ce s-a întâmplat . Nu înțeleg ce se întâmplă cu fata asta , de ce se comportă așa cu mine și mai ales de ce mi-a spus să stau departe de Theo .
- Nu trebuie s-o bagi în seamă ! E o frustrată și gata ! îmi spune Ana ca să mă liniștească.
- Da, dar nu înțeleg care e problema ei .
- Clara e îndrăgostită de Theo de când eram în gimnaziu . El nu i-a acordat niciodată atenție , dar ea a continuat să încerce se fie cu el . A încercat să îndepărteze orice fată de care Theo era atras . Asta cred că va face și de data asta , dar nu-ți fă griji , niciodată planurile ei nu au ajuns la bun-sfârșit .
- Stai puțin ! Nu mai înțeleg nimic . Clara nu era cu Andreas?
- Ba da , dar asta a fost doar un plan de-al ei , prin care credea că-l va face gelos pe Theo ! Un plan foarte prost dacă mă întrebi pe mine.
Nu mai spun nimic pentru că sună clopoțelul , iar ora începe .
Nu am reușit să mă concentrez deloc la matematică . Gândurile îmi erau în altă parte . Nu voiam să acord prea multă importanță lucrurilor spuse de Clara , dar nu am putut . Ce voia să-mi facă dacă , eu si Theo vom ajunge să fim mai mult decât prieteni ? Am decis să nu-i spun nimic lui Theo , nu voiam să-l fac să se certe cu Clara , și mai ales nu voiam să o fac pe Clara să mă urască și mai mult .
Ora trece încet , profesoara scrie încontinuu probleme pe tablă .
L-a un moment dat primesc un mesaj .
” Ne vedem în pauza mare, în grădina școlii ? O să fiu acolo cu un prieten ! ”
Era Theo . Îi răspund cât timp profesoara era întoarsă spre tablă.
” Sigur , o să vin cu Ana ! ”
Primesc imediat răspunsul .
” Perfect ! ;) ”
Într-un final clopoțelul anunță sfârșitul primelor ore . Eu si Ana ieșim din clasă și ne îndreptăm spre grădina școlii , acolo unde Theo ne aștepta . Dar nu era singur, după cum mi-a și spus , lângă el era un băiat , brunet . Nu l-am mai văzut până atunci .
Când ne vede , Theo se ridică de pe bancă și ne îmbrățișează . Celălalt băiat se prezintă , se numea Filip și era cel mai bun prieten a lui Andreas . Ambii erau în echipa de fotbal a școlii .
- șiii, cum a fost ziua voastră ? ne întreabă Theo la un moment dat.
- Plictisitoare , spun eu .
- Da, ar fi fost cea mai plictisitoare zi , dacă minunata ta prietenă , Clara , nu ar fi făcut cea mai mare criză de gelozie . spune Ana , vizibil nervoasă.
- Ce a făcut ? întreabă Theo .
- Ce ai auzit ! A venit la noi în clasă și i-a apus Evei să stea departe de tine, asta a făcut !
Nu voiam ca Ana să-i spună ,nu știu de ce a făcut-o .
- Clara se cam joacă cu focul , dar de data asta se va arde rău .
- Theo , nu o lua așa ! spun încercând să-l liniștesc .
- Nu pot ! Clara trebuie să înțeleagă că eu nu simt ceea ce simte și ea și nu are niciun rost să mai încerce să se apropie de mine . E absurd !
Nu știu ce să spun . Îl îmbrățișez pe Theo și îi șoptesc la ureche că totul va fi bine . Sper ca toate să se rezolve cât mai curând .
Între noi se lasă o tăcere usturătoare . Era de parcă nu ne-am mai fi văzut niciodată .
- Am să profit de acest moment pentru a vă da o veste bună ! privirile lor se îndreaptă acum spre mine . Mâine o să am un concurs special pentru mine și mi-ar plăcea să veniți și voi acolo . Chiar a-și vrea să vă am alături .
- Fi sigură că vom fi acolo ! răspunde Ana , și mă prinde de mână .
- Cum a-și putea rata asta , abia aștept ! spune Theo și îmi face cu ochiul .
Am fost foarte fericită să aud că sunt de acord și că o să îmi fie alături . Astfel emoțiile vor fi mult mai mici. L-am invitat și pe Filip , îmi pare un tip de treabă .
Clopoțelul anunță într-un final sfârșitul orelor pe ziua de azi . De acum , e oficial . AM TERMINAT PRIMA MEA SĂPTĂMÂNĂ DE ȘCOALĂ ! Sunt fericită că am reușit să evadez din acea monotonie și că acum am aflat ce înseamnă viața .
După cursuri merg direct acasă pentru a începe repetițiile . Mi-e puțin teamă de concurență , dar sunt sigură de ceea ce sunt în stare și vreau să câștig doar dacă voi merita .
Părinții mei mi-au spus că vor fi și ei acolo pentru a mă susține , lucru care mă bucură mult . O să am alături persoane dragi mie , iar asta o să facă ziua de mâine o zi cu adevărat specială . 
Brusc primesc un mesaj .
”Nu a fost prea frumos din partea ta să nu mă inviți și pe mine la concursul tău . ”
NU pot să cred ! De fapt NU VREAU să cred asta .  Mă mir de cât tupeu are acest tip . Cum cred că v-ați dat și voi seama , mesajul pe care l-am primit e de la un tip , chiar Andreas .
Nu o să-i răspund la mesaj și chiar nu vreau să fie acolo pentru mine . El nu e unul dintre prietenii mei și sincer nici nu vreau să fie . Însă mă gândesc cum de a știut de concursul meu , singuri care știu sunt Ana, Theo și Filip și nu cred că vreunul dintre ei i-a spus ceva . Însă vreau să mă conving și îi dau un mesaj lui Theo .
” I-ai spus cumva din întâmplare lui Andreas despre concursul meu ?”
E o întrebare prostească, știu asta ,dar trebuie să știu .
Theo îmi răspunde imediat .
” Poftim ? Cred că glumești !”
Nu mă surprinde deloc răspunsul lui .
” Îmi pare rău , dar mi-a trimis un mesaj cum că nu a fost frumos din partea mea să nu-l invit și pe el la concurs şi credeam că poate i-ți spus voi din greşeală.”
” Cât tupeu are ! Eu nu i-am spus nimic , dar cred că ne-a auzit pe mine și pe Filip când vorbeam despre asta la antrenament . ”
Acum cred că am înțeles totul . Andreas e la fel de băgăcios ca și Clara , ei doi chiar s-ar fi potrivit .
” Am înțeles ! Și scuze încă o dată!”
” E în regulă ! Nu te mai gândi la asta , trebuie să te concentrezi la concurs! Abia aștept ziua de mâine. ”

Dragă jurnalule ,
Nu cred că pot da o definiție clară a vieții de licean , dar am observat că în liceu nu poți fi prieten cu oricine , iar Clara e dovada clară a unei persoane care nu mă place deloc . Nu voiam s-o fac să mă urască ,dar dacă ea asta vrea , e problema ei . Nu pot s-o fac să mă placă , cum nici nu pot sta departe de Theo , lucru de care ea m-a sfătuit .
  Mâine am să arăt tuturor tot ceea ce am învățat anii ăștia . Vreau să-i fac mândrii pe părinții mei și poate am să reușesc să-i spun adevărul mamei . Nu-mi place s-o mint , dar asta e singura variantă prin care pot merge la școală, prin care pot avea prieteni și chiar dușmani .
Nu vreau ca Andreas sau Clara să-mi strice buna-dispoziție aşa că mâine voi uita în totalitate de ei .

Traieşte, iubește şi gata! Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum