كلام مهم جدا😄

750 54 2
                                    

الكلام  دا مهم جدا .. للناس اللي بتمتحن .. للناس اللي نفسها ترتبط بحد معين .. للي قلوبهم  بتتمني  حاجه و شايفنها مُستحيله وعاوزنها تتحقق .. 😍 <3 !

- لما تجيبي هديه لجوزك او انت تجيب هديه لخطيبتك او مامتك ربنا يبارك في عُمرها .. لازم تغلف الهديه تغليفه حلوه كدا بورق هدايا وتحطها في شنطه شيك وشكلها عليه القيمه علي راي المثل " الجواب بيبان من عنوانه " فلما تبقي الهديه شيك اكيد اللي جواها بيبقي اشيك واللي بيبقي واخد منك الهديه بيبقي مبسوط بالتغليفه بتاعتها قوي والله في بنات ممكن تحتفظ بشنطة الهدايا اللي بتجيلها من كُتر مهي عجباها ..

- هو انا عاوز اقول ايه ؟ ولله المثل الاعلي .. لما تطلب حاجه من ربنا لازم يبقي طلبك متقدم ومتغلف بشياكه .. بمعني ؟ ان الدعوه عامله زي الهديه .. ربنا لما يشوف دعوتك شيك اكيد هيقبلها .. طب اغلف دعوتي بإيه ؟ اكيد مش بورق هدايا يعني ;D  .. سيدنا ابو سُليمان الداراني بيقول : من اراد ان يسأل الله حاجته فليبدأ بالصلاة علي النبي , وليطلب حاجته من الله ثم يختم الدعاء بالصلاة علي النبي فإن الله أكرم ان يقبل الصلاه علي النبي ولا يستجيب لدعائك وحاجتك التي طلبتها بين صلاتك علي النبي !  يبقي لما تيجي تطلب من ربنا حاجه قول " اللهم صل علي النبي يارب وفقني في امتحانتي وحقق احلامي واسترها معايا وارزقني وقول كل اللي نفسك فيه .. وبعد كدا قول وصل علي سيدنا محمد يا كريم " ربنا مستحيل باذن الله يردلك طلب لو عملت كدا .. جربها نتيجتها مُبهره والله :)) !

اللهم صل علي سيدنا محمد وحرم علي النار كل عين شافت الكلام دا وارزقها فرحه  تبكيها من روعتها قادر ياكريم وصل علي سيد الخلق محمد بن عبد الله 👐❤
#cbd
-
- أعرف رجلا يصلي علي النبي ﷺ يوم الجمعة آلف مرة ♡
- فسآلته هل وجدت ثمرة لصلاتك ..  ؟
= قال أصلِ عليه واطلب قضاء حاجتي "ما اتمنى" فلا تغرب علي شمس نهاري الا وهي مقضيه 😍👌♡
-
لو صليت على النبي كتير بنية إنك تحقق أحلامك .. صدقني  إللي فوق أحلامك كمان هيتحقق ✿ ♡
- فأكثروا - صلو9و♡؏ْ✿الحبيب ﷺםבםבﷺ .. :-) <3 !
-
- بلغ الكلام ده لغيرك فالدال على الخير كفاعله ♥🎈

اسلامي حياتي ❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن