4.fejezet: A nyomozó

45 3 0
                                    

A férfi elkapta a kapálózó lányt és kihúzta a vízből. Katie teljesen átfagyott és meg volt rémülve. Retteget a tudattól, hogy ez az az ember, aki követte őt és fegyvert fogott rá. Fel nézni sem mert rá, de amikor hirtelen kellemes melleget érzet a hátán odakapta a fejét. A férfi a kabátját gyengéden a lány hátára terítette. Kedvesen rámosolygott és édes hangjával megkérdezte.

- Jól vagy? Nem sérültél meg? – Magas férfi volt, teste kidolgozott, látszott rajta, hogy edzi. Haja elrendezett, mégis fiatalosan kócos. Fiatal, és helyes srác volt, olyan 25 év körüli. Katie zavartan bólintott. A férfi is, majd a kabátja zsebéből elővett valamit és a lány felé nyújtotta.

- Ne haragudj, de velem kell jönnöd. – Egy rendőrségi jelvény csillogott a kezében.

Hosszadalmas órákat töltött Katie a rendőrségen. Beültették egy rideg és csendes kihallgató szobába. Kapott egy meleg plédet a hátára és egy forró teát a kezébe és ott hagyták őt gondolkozni. Épp a teáját szürcsölgette, amikor egy magas, vékony férfi lépett be a szobába. Fura bajusz díszítette az arcát. Mögötte pedig, az idő közben Shiro-ként megismert nyomozó tanonc, sétált be a szobába. A fura bajuszos pasas leült Katie-vel szemben egy székre és egy papírra írogatott, ahogy néha felpillantott a lányra. Pár perc elteltével Katie megunta a várakozást.

- Mégis mit jelentsen ez? – Kérdezte.

- Mégis mi? – Nézett a lányra a férfi.

- Hát, hogy itt tartanak és gyakorlatilag őrizetbe vettek.

- Kaptunk egy fülest, hogy elég gyanúsan viselkedsz.

- Gyanúsan? Attól függ, hogy mit nevezünk gyanúsnak.

- Például az, hogy otthon betegnek adod ki magad, az aggódó szüleidnek, hogy aztán mikor elmennek otthonról, te a könyvtárba menj és egy 10 éve lezárt ügy után kutakodj.

- Érdekelt az ügy. Ez miért gyanús?

- Aztán rögtön másnap reggel egy elhagyatott házhoz mész teljesen egyedül és be is törsz. Ez hol nem gyanús?

- Magánjellegű ügyeimet végeztem. Az nem tartozik a rendőrségre. Semmi rosszat nem tettem.

- Akkor miért menekültél? Shiro, azt állította, hogy azért estél a folyóba, mert megpróbáltál elmenekülni előle.

- Ki ne akarna, ha fegyvert fogna rá egy furcsa pasas, aki már 2 napja követ. – Tette keresztbe a lány a kezeit. Látva Shiro meglepődött arcát újra megszólalt. – Jaj, ne mond már, hogy titokban akartál követni? Eléggé feltűnő volt, még egy kisgyerek is észrevette volna.

- Elég, ő még csak gyakornok, nem is ez a lényeg. – Csapott az asztalra a bajszos. – Áruld el, hogy mit kerestél azon a helyen és akkor megúszod egy fejmosással.

- Nem tarthat itt, nem követtem el bűncselekményt.

A férfi elmosolyodott és néhány papírt dobott az asztalra.

- Magánlak megsértése eléggé bűncselekménynek tűnik nekem. Na, áruld el szépen, hogy mit csináltál. Ne keljen anyucinak és apucinak szólnom.

Katie lehajtotta a fejét és erőteljesen elgondolkodott. Ebből már úgyse jöhet ki jól. Vagy a szülei szidják le, vagy elmegyógyintézetbe küldik, ha elmondja az igazat.

- Ez nem tartozik magára. – Végül az örök szobafogságot választotta.

- Legyen így. – A bajszos férfi felállt a helyéről és kiment a teremből. Még az ajtót is jó nagy erővel becsapta maga mögött. Majd Shiro leült a helyére és végül ő is megszólalt.

Furcsa álmok I.Where stories live. Discover now