- Egyik este álmodtam. Álmot láttam egy rég elfelejtett emlékről.
Egy kislány egy régi telefonfülkében áll és felveszi a csörgő telefont. Először egy recsegő hangot hall, majd megszólal egy nyöszörgő kisfiú.
- Segíííí....
- Ki vagy? – ijedt meg a kislány.
- Segíts...
- Merre vagy?... Váá!! – hirtelen valaki rácsapott a telefonfülke ablakára.
- Katie gyere, megyünk! Ha nem jössz, itt hagyunk. – Ez idősebb fiú volt az aki, nagyon hasonlított a lányra. Szemlátomást türelmetlenül vára őt a biciklije és barátai jelenlétében.
- Még egy perc! – Emelte a telefont újra a füléhez.
- Akkor mi megyünk! – Pattant fel a bicikliére a fiú. A lány azonnal kirohant a fülkéből és a felpattant a fiú csomagtartójára. Még miután elindultak hallatszott, hogy a nyöszörgő hang újra könyörgött.
- Kérlek, segíts rajtam! – Majd a magas sípoló hang jelezte, hogy megszakadt a kapcsolat.
Katie lihegve kelt a rémálmából. Az ágyában feküdt. Soha sem gondolta, hogy 10 év elteltével újra át kell élnie ezt az élményt egy álomban. A mellkasához kapta a kezét és próbálta megnyugtatni magát. Majd, amikor jobban lett elkezdte reggeli rutinját. Amikor elkészült lement a földszintre. A családja már elkezdte a reggelit. Ő is leült a helyére és nekilátott reggeliének. Az apja most is, mint mindig újságot olvasgatott, az anyja csendben ette a tojását, a testvére pedig zabált, mint egy disznó. A fiú, amikor lenyelte a falatot a lány felé fordult.
- Már megint nyöszörögtél álmodban. Nagyon idegesítő tud lenni.
- Nem tehetek róla. – Vonta meg a vállát a lány.
- Rosszat álmodtál? – Kérdezte az anyja. A lány csak bólintott válaszul.
- Miről álmodtál? – Kapcsolódott a beszélgetésbe az apja is. Katie először hezitált, de végül úgy döntött elmeséli. A testvéréhez fordult és megkérdezte tőle.
- Matt emlékszel még, amikor elmentünk biciklizni a barátaiddal és megálltunk annál a telefonfülkénél?
Az egész asztal elcsendesedett és a családtagok a lányt bámulták meredten. Végül az édesanya szólalt meg először.
- Annak már 10 éve kicsim. Akkor is elmondtam, hogy biztos valaki csak szórakozott. Ne foglalkozz vele. – Folytatta reggeliét.
- Biztos igazad van. – Hajtotta le a fejét a lány. Most már emlékezett ő is. Régen is elmesélte, hogy mi történt és ők akkor is csak kinevették az aggodalmát. Ezért is tartotta meg magának a titkait. A reggeli hátralévő része kínos csendben telt el. Miután végzett elindult az iskolába. Út közben elhaladt az emlegetett telefonfülke mellett. Rémület járta át egész testét, amikor az megszólalt. Senki sem volt a környéken csak ő. Hamar tovább is sietett.
Az iskolában az egyik órán elaludt és álmodott. A telefonfülkével szemben állt és felvette, amikor az megszólalt.
- Segíts!...Nincs sok időm... Segíts, kérlek! – Egy körül-belül vele egy idős fiú hangját hallotta. Majd megszakadt a szíve, ahogy könyörgött. Nem tudott megszólalni, csak reménytelenül ott állt és hallgatta a fiú meggyötört hangját. Aztán egy pillanat alatt máshol találta magát. Egy sötét, nyirkos szobában álldogált. Ahogy körül nézett észrevette, hogy a szoba szinte üres volt. Ablakok és bútorok nem voltak, csak egy régi, nedves és penészes matrac hevert az egyik sarokban. Katie azon a matracon ült, pontosabban nem is ő volt az, csak abban a testben volt. Ruha nem volt rajta, egész testét sebek borították, volt, ami már rég elhalványult az idő alatt, de voltak egészen friss karcolások is, amikből még csordogált a vér. A lába egy nehéz lánccal egy vastag vízvezetékhez volt rögzítve, hogy ne futhasson el. Vele szemben pedig egy masszív vasajtó volt. Reménytelennek tűnt a menekvés.
Hirtelen kicsapódott a vasajtó és egy sötét, magas alak lépett be rajta. Maga Katie sem tudta miért, de azonnal elöntötte őt a félelem. A test, amiben volt remegni kezdett, a levegőt zihálva vette és habár ott volt a lehetőség, hogy elfusson, megmozdulni sem bírt a rettegéstől. Amikor az ember közelebb ért erősen megragadta a karját és Katie sikítva felébredt.
Az egész osztály figyelme rá szegeződött. Látását könnyek homályosították és úgy vette a levegőt, mintha most futotta volna le a maratont. Majd kiugrott a szíve a helyéről. Aztán volt egy pár kínos pillanata. Az egyik srác elkezdett rajta röhögni a többiek pedig követték a példáját. Rámutattak és teljes szívükből röhögtek, a háta mögött sugdolóztak. Katie sírva fakadt és kirohant a teremből. A szekrényéhez sietett, ahonnan kivette a táskáját és mát indult is haza. Az úton a járda kövét figyelte, és amikor valami ott hevert előtte abba dühből, erősen belerúgott, de ez a hatalma energia hamar elszállt belőle, majd elmélkedni kezdett. Olyan valóságosnak tűnt az álma. Nem olyan volt, mint szokott lenni. A hideget, a bűzt és a fájdalmat is érezte, mintha tényleg ott lett volna. Annyira gondolkozott, hogy vajon mi lehetett az az egész, hogy észre sem vette, de már abban az utcában volt, mint a telefonfülke és az idegesen csengett, hogy vegye fel valaki. Átjárta a hideg, amikor meghallotta, de hamar átváltott a félelme kíváncsisággá és belépett a fülébe, de ott addig habozott, hogy a csengés abba maradt.
- Ne! Ne! Ne!... Itt vagyok... Hívj, újra kérlek. – Csapott a telefon mellé és keservesen lehajtotta a fejét. Nem telt el sok idő és a telefon újra csengeni kezdett és a lány időt nem pazarolva azonnal felvette azt.
- Hello.. Hello, ki az? – szólt bele hamar.
- Segíts! Kérlek, segíts rajtam! – Könyörgött a már jól ismert fiú hang.
- Itt vagyok! – A csodálkozását elsöpörve Katie válaszolt. – Segítek neked. Ki vagy? Hol vagy?
- Nem tudom. – Jött a kétségbe esett válasz. – Jön! Erre tart! Mindjárt itt lesz.
Katie nem tudott másra gondolni csak arra a férfira, akit az álmában látott és azonnal átjárta a félelem.
- Tarts ki! Segítek, csak áruld el, hogy hol talállak! – Nyelte le a félelmét és próbálta beszédre késztetni a fiút.
- Én.... píííííííí.... – Letették a másik oldalt. Katie alig tudott észhez térni. A gondolatai csak úgy cikáztak a fejében. „Most mit tegyek? Hol lehet fogságban? Ki rabolhatta el?"
- A rendőrség! – Jutott eszébe és már tárcsázta is a számot. Egy-két csengés után fel is vették.
-Jó napot. Itt a rendőrség. Miben segíthetek?
- Valaki bajban van! Felhívott és a segítségemért könyörgött.
- Hol van ez a személy?
- Azt... nem tudom, de elrabolták.
- Ki rabolta el? Kit raboltak el?
- Nem tudom... - Csillapodott le a lány önbizalma.
- Kislány. Ezt a vonalat fontos hívásokra találták fel nem pedig szórakozásra.
- Én nem szórakozok! – Háborodott fel, de hamar rá kellett jönnie, hogy a felnőttek nem fognak segíteni neki. Letette a telefont és újra elindult haza. Más megoldást kell találnia.
BINABASA MO ANG
Furcsa álmok I.
AdventureA főszereplőnk gyerekkorában átélt egy furcsa élményt, amit azóta se tudott elfelejteni és egyik este újra átélte az egyik álmán keresztül. Azóta furcsa álmai vannak egy elrabolt fiúrol. Ez egy fanfiction a Voltron legendary defnder című amerikai s...