9.Misteri

2.1K 64 0
                                    

Najwa melewati pintu pagar sekolah.
Tiba-tiba seorang lelaki menyekat dia daripada meninggalkan tempat itu.

"Arina... Awak janji dengan saya yang awak nak belanja saya hari tu? "

"Hah? Awak ni siapa? "

"Aryan.. Lupa nak kenalkan diri. Seminggu saya cari awak. Dalam masa seminggu awak dah berubah macam ni sekali. "

"Erm.. "

'Macam mana ni... Aku tak kenal budak lelaki ni. '

"Arina.... Awak nak balik ke? "Tiba-tiba seorang lelaki memandu kereta persona menegurnya.

"Cikgu... Ye saya nak balik. "

"Jom cikgu hantar... "ajak Syoaran.

"Tapi cikgu... "

"Takpe cikgu hantarkan. Aryan kalau awak nak bercakap dengan Arina lain kali ya.. Sebab saya diberi tugas oleh Auntie Arina supaya jaga dia. "

"Hah?... Okey.. "

'Kenapa cikgu kena jaga Arina.'Bisik Aryan.
Aryan ternampak Rayyan yang berjalan menuju ke arahnya.

"Kau kenal Arina ke? "Tanya Rayyan.

"Aahh... Tapi dia nampak lain. Kenapa eh? "

"Mungkin kau tak tahu...tapi Arina tu budak kelas aku. Minggu lepas cikgu aku kata dia terlibat dalam kemalangan dan hilang ingatan."

'Tapi.... Aku tak rasa ni Arina yang aku mula-mula jumpa. Dia takde tahi lalat di bahagian jarinya. Habistu siapa tadi?Kembar Arina?Tapi Arina ada kembar ke? '

"Rayyan aku nak tanya kau. Arina ada berapa orang adik beradik? "

"Tak silap aku... Arina anak tunggal. Kenapa?"

"Tak.. Tak ada apa-apalah.. "

'Bila aku tengok Arina tadi.... Hati aku tak bergetar.. Pelik. Sebab setiap kali aku tengok Arina jantung aku akan berdegup kencang. '

....
Sepanjang perjalanannya ke rumah, Najwa dan Syoaran diam membisu. Keadaan mereka agak canggung.

"Arina... Awak ingat saya? "Tanya Syoaran

"Saya... Saya... "Najwa gugup.

"Saya nampak awak sebut nama saya dalam kelas... Awak panggil saya. "

"Ya saya mengaku saya ingat cikgu. Saya hanya ingat memori 7 tahun lepas.... dan... Benda last saya ingat adalah kenangan saya bersama dengan cikgu."

"Tapi...... Saya harap awak tak ingat kenangan awak sepuluh tahun yang akan datang. "Tak semena perkataan itu keluar dari mulut Syoaran.

"Maksud cikgu? "Najwa sedikit terkejut.

"Sebab mula-mula awak pindah ke sekolah ni... Awak seakan-akan tak bahagia. Senyuman awak... Senyuman paksa. Mungkin sebab awak baru kehilangan atuk awak. Tapi walaupun awak dah belajar sekolah ni selama seminggu awak tetap berubah. Tapi saya suka Arina ni.... Arina yang ceria macam mula-mula saya jumpa dulu. "

"Maksud awak.... Saya tak bahagia dulu?"

'Nazira apa yang berlaku dekat kau ?Ramai yang kata kau dah berubah... Apa yang buat kau tak bahagia? Semua ni salah aku.... '

"Arina.. Arina.. "Syoaran memanggil Najwa.

"Kita dah sampai ni.. "kata Syoaran.

Najwa tidak sedar dia dah berada di hadapan rumahnya. Najwa memandang Syoaran.

"Saya turun dulu cikgu. Terima kasih sebab tolong hantar saya. "

"Sama-sama. "

"Jumpa esok cikgu."

"okey.. Bye"Najwa melambai ke arah Syoaran.

..

Gangster itu milikku(completed)Where stories live. Discover now