•~•Andrew's Point Of View•~•
Lepas detention dekat FIRST DAY OF SCHOOL, aku mula berjalan untuk ke kelas Transfiguration.
Kau tau tak jauh mana kelas tu dengan kelas Snape? Aku dah lah dah lambat sebab detention. Mesti Prof. McGonagall marah aku pastu bagi aku detention lagi.
My life is full with detentions.
Prof. Frye bagi aku map sekolah ni sebab dia tau otak aku tak akan hafal semua benda ni.
Cakap pasal Prof. Frye, baru aku teringat lepas Transfiguration ada DADA.
_Transfigurations Classroom_
Masa aku masuk dalam kelas, Prof. McGonagall tengah ajar dekat depan. Disebabkan nak bagi imej baik, aku ketuk lu pintu.
Knock. Knock.
"Yes, Mr Hawkins?"
Uish! Macam mana dia tau nama aku? Power lah prof ni.
"Maafkan saya sebab lambat. Saya kena tolong Prof. Snape dekat kelas dia tadi." Aku jawap dengan yakin.
"Ah, yes. Prof. Snape already told me in this letter. Please, do join us and take a seat." Prof. McGonagall senyum sambil menunjukkan ke arah sebuah tempat duduk dekat bahagian belakang sekali sebelah seorang pelajar perempuan Gryffindor.
Aku menunduk sedikit sebagai tanda hormat lalu menuju ke arah tempat duduk yang ditunjukkan.
"But remember Mr Hawkins. This will be your last reminder. So don't even try to be late to class again or else."
'Glup.'
_Defends Against The Dark Arts Classroom_
Aku berdiri sekejap dekat depan pintu masuk kelas DADA, tak tau nak masuk ke duduk luar untuk tunggu orang lain.
Aku berdiri kat sini sebab tak ada satu pun jasad yang aku nampak.
Pahal koridor ni tak ada orang hah? Ke aku salah kelas? Tapi betullah aku tengok peta yang Prof. Frye bagi.
Klang!
Bunyi apa tu?! Dengarnya macam datang dari dalam kelas ni. Nak masuk ke tak...?
.
.
.
.F it. I'm going in.
Ye, aku tau ni tindakan basic white person dalam mana-mana movie seram. Nak buat macam mana, aku curious!
Dengan pantas aku buka pintu tersebut menggunakan bahu aku dengan daya yang kuat.
Dush!
Aku disambut dengan situasi yang sangat pelik dan ganjil.
.
•~•Hazel's Point Of View•~•
Menyampah betullah aku tadi! Tak guna punya Daniel cari pasal ngan aku masa Charms.
Boleh pulak dia sepak-sepak kerusi aku dari belakang. Aku sepak jugak anak orang ni. Nasib baik Ivy ada! Boleh suruh dia marah si tak guna tu!
"Sabarlah Hazel. Mana tau dia saja-saja je buat macam tu." Kata Ivy yang tengah berjalan di sebelah aku sambil menepuk-nepuk bahu aku dengan perlahan.
"Hmph! Boleh blah! Pergi matilah dia tu. Tak nak aku tengok muka hodoh dia lagi." Aku mendengus.
Kitorang dalam perjalanan nak ke Great Hall. Sekarang ni tengah waktu makan tengah hari dan aku kebulur. Makanan apa yang sedap eh? Teringin lak nak makan pancake, walaupun tu makanan aku makan masa breakfast tadi.
Senang cerita aku kempunan. Kau tau tak jenis bater untuk pancake?! Mestilah korang tak tau.
"Lepas lunch apa?" Aku tanya Ivy.
"Potion." Jawap Ivy.
Aduhhh! Pahal potion lak lepas ni?! Aku benci kelas potion. Bukan sebab aku benci dekat potion, aku benci orang yang mengajar potion tu. Kenapa Snape asyik nak ambik point dari Gryffindor? Dia tak puas hati ngan kitorang ke?!
"Aku tak sukalah Potions. Snape jahat sangat. Suka sangat berat sebelah dengan Slytherin." Aku mengeluh.
Ivy hanya mampu menggeleng dekat statement aku. Dia pun dah letih.
"Dah lah, jom gerak sebelum aku gigit kau." Kata Ivy. Aku mengangguk dan ikut Ivy menuju ke Great Hall.
Dalam perjalanan ke sana, ada sorang budak yang buta pergi langgar aku. Habis terjatuh semua buku.
"Hoi! Jalan pandang depan la!" Aku berkata dalam nada marah.
Aku melutut untuk mengambil buku yang bersepah di koridor. Budak-budak yang lalu semua bagi pandangan kotor dekat kitorang.
"...maaf." Kata si buta sambil membantu aku kumpul buku.
Bila aku pandang muka dia baru aku sedar yang dia tu budak transfer yang ada kembar dari Hufflepuff. Siapa hah nama dia? Aku lupa lak.
Lepas semua barang dah dikumpul, aku bangun untuk perkenalkan diri dengan lebih terperinci.
"Sorry lah pasal tadi. Salah aku jugak tak pandang kau." Aku meminta maaf. "Ehem, anyway, nama aku Hazel Grace dan ni kawan aku."
"Ivy Chess. Great to meet you." Kata Ivy sambil tersenyum.
"I'm Aiden Hawkins. The pleasure is all mine." Katanya dengan senyuman kecil.
"Ki--" belum sempat aku cakap, aku terdengar suara orang yang paling last aku nak jumpa.
"HEY!"
Aku menoleh ke belakang dengan muka tak puas hati.
"Setiap kali kau ada je mesti ada roadblock, Grace. Besar sangat ke kau ni sampai koridor ni jadi sempit?" Kata Daniel, smirking.
Goons dia dua ekor tu mesti ada. Dioranglah yang besar sampai terhalang jalan.
"Boleh blah tak?" Kata Ivy yang cuba tenangkan diri dari menjerit dekat Daniel.
"Oh? Sekarang Chess yang do the talking eh, Grace? Why? Too much of a coward to do it yourself?" Daniel dan goons dia ketawa terbahak-bahak. Aku harap kau tersedak Daniel.
"Stop."
"Huh?" Daniel pandang ke arah Aiden dan datang dengan lebih dekat dengan dia. "Did you even know who I am?" Tanya Daniel yang lebih pendek bila dibandingkan dengan Aiden.
"Of course you don't! Let me introduce myself." Daniel buat betulkan tali leher dia. ACAH JELAH BUDAK NI.
"Ehem, ehem. They call me Daniel McCooper. But I prefer Daniel. I am the son of the McCooper family, a rather popular pureblood family in this Wizarding World." Daniel smirk. Aku nak sangat lap smirk dia tu.
"May you burn in Hell..." Aku bisik.
"..." Aiden hanya pandang ke arah Daniel dengan unamused face.
Daniel dah hilang sabar dengan Aiden dan halakan jari telunjuk dia ke dada Aiden sebab dia tak dapat reaksi yang dia nak dari Aiden.
Ramai pelajar lain yang telah membuat bulatan disekeliling kitorang untuk tengok apa terjadi.
"If I were you, I will not do that again." Kata Aiden dalam nada yang ada a tint of venom.
•_•_•_•_•_•
"988 words"
Chapter ni panjang sikit sebab idea aku melimpah ruah. Be grateful people!•__________•
YOU ARE READING
Troublemakers
FanfictionDISCONTINUE _Harry Potter Fanfiction_ Sekumpulan pelajar Hogwarts yang berlainan rumah dan year bersepakat untuk meneroka istana Hogwarts untuk menyiasat perkara-perkara aneh yang berlaku sejak kebelakangan ni. Dapatkah diorang menjejak siapa dalang...