•~•Ethan's Point Of View•~•
"Kenapa kau kesah sangat?"
Entah kenapa ayat tu sakitkan hati aku. Biasanya aku dah tak rasa apa-apa kalau dengar ayat tu. Hah! Memanglah, sebab aku ni suka jaga tepi kain orang.
Dengan muka yang tunjukkan confusion dan marah, aku membalas. "Kenapa aku kesah sangat? Hei, you, stupid kid. Listen to me."
Ian terkejut dengan nada yang aku gunakan. You don't see that coming do you?
"Aku tak kesah pasal kau, aku tak nak tau pasal kau. Heck, kenapa kita kawan? Kalau kau boleh panggil ni kawan."
"Oh wow- okay, Ethan relax--"
"Relax? Relax?! Macam mana aku nak relax? Aku tau perasaan kau. Aku pon dulu macam kau. Kalau kau asyik nak tolak orang yang nak tolong kau sampai bila pon tak akan elok!" Aku mendengus. Mesti muka aku dah merah tahan marah.
"...." Ian terkedu. Aku ambil masa ni untuk pergi dari situ. Tapi tak sebelum katakan, "Kalau kau nak kan pertolongan, jumpa aku kat perpustakaan esok lepas lunch."
Dengan tu aku pun pergi meninggalkan Ian keseorangan tanpa menunggu jawapan darinya.
•~•~•~•~•~•
•~•Ivy's Point Of View•~•
Dah lepas bed time untuk pelajar biasa. Yang tinggal hanyalah aku, pengawas yang berwawasan! Hahaha!
Ehem, ehem, tak profesionalnya aku ni. Eiiii!
Aku Ivy, korang selalu nampak aku jadi watak sampingan yang mesti ada cakap sikit je dialog aku. Semua salah author---
.
.
.
{Please Standby}Apa pun, aku ditugaskan untuk buat round dekat training ground yang berdekatan dengan Black Lake.
Kenapa? Aku pon tak tau. Dah Prof McGonagall suruh aku iya kan jelah.
Marilah kita bertugas!
Di Training Ground.
Sambil aku berjalan di sekitar laluan utama ke training ground, tak ada satu pelajar pun aku nampak. Hmm, bagus bagus. Baik budak-budak sekarang ni.
Setelah beberapa minit aku meronda, aku tiba di laluan bersebelahan dengan Black Lake.
Aku pun terfikir, 'Hmm cantik jugak pemandangan kat sini, dengan full moon dia lagi. Rehat jap ah.' Lalu aku pun duduk bersila di bawah sebatang pokok sambil memandang sekeliling.
Mata aku terhenti di satu kawasan yang berlumpur. Seingat aku, hari ni tak hujan pun. Apakah?
Untuk mendapatkan kepastian yang tu sebenarnya lumpur, aku memberanikan diri untuk melihat apa benda sebenarnya tu.
Sewaktu aku menuju ke arah lumpur tersebut, aku tersadung dekat sesuatu yang kecil dan tajam. Nasib baik aku sempat tangkap diri aku dari terjatuh.
Bila aku tengok benda apa yang aku pijak tu terkejut gila aku!
Benda tu bersinar di bawah cahaya bulan. Kalau ditengok dengan lebih dekat, aku boleh pastikan yang batu sebuah permata ruby yang berbentuk diamond.
Aku hairan kenapa benda berharga macam ni boleh ada dekat sini. Mungkin ada orang terjatuhkan batu ni? Tapi tak mungkinlah pelajar boleh beli benda ni. Impossible.
YOU ARE READING
Troublemakers
FanfictionDISCONTINUE _Harry Potter Fanfiction_ Sekumpulan pelajar Hogwarts yang berlainan rumah dan year bersepakat untuk meneroka istana Hogwarts untuk menyiasat perkara-perkara aneh yang berlaku sejak kebelakangan ni. Dapatkah diorang menjejak siapa dalang...