•~•Hazel's Point Of View•~•
"If I were you, I will not do that again." Kata Aiden dalam nada yang ada a tint of venom.
Namun si Daniel ni tak dapat catch apa yang dimaksudkan oleh Aiden lalu terus insult dan poke dada Aiden.
Dalam satu gerakan yang pantas, Daniel berada face first dekat lantai koridor dengan Aiden yang sedang memegang tangan kanan Daniel di belakangnya dengan kuat.
"Argh! How dare you!?" Jerit Daniel.
Dua goons dia cuba untuk tolong Daniel tapi dihalang oleh pandangan dari Aiden.
"Apa yang korang berdua buat?! Tolonglah aku!" Demand Daniel dekat goons dia. Tapi diorang lari with their tails between their legs.
Tangan Daniel dilepaskan lalu dia lari dari tempat kejadian.
Suasana sunyi seketika sebelum tepukan gemuruh kedengaran dari murid-murid yang berada di sekeliling. Ada yang berwisel dan menjerit berikan ucapan tahniah.
Aiden buat muka confuse sambil pandang sekitar tempat.
"Hahahahaha! Kau nampak tak muka Daniel?! Macam baru lepas nampak hantu!" Aku berkata dengan tangan yang menepuk-nepuk bahu Ivy. Dia tersenyum riang sambil mengangguk tanda setuju.
"Kannn?? Baru puas sikit hati lepas tengok dia sengsara!" Kata Ivy.
Setelah beberapa ketika, semua pelajar meneruskan rutin masing-masing.
"Eh Aiden, macam mana kau buat benda tu hah?" Aku bertanya dekat Aiden.
Aiden memandang pelik ke arah aku.
"Buat apa?"
"Alah yang kau buat dekat Daniel tuu. Pin dia dekat ground."
Muka Aiden berubah terkejut. "O-oh. Tu macam refleks sebab aku panik dalam hati." Terang Aiden.
"Whatt??? Refleks? Biar betul." Kata Ivy yang confuse macam aku. "Nampak macam lebih kepada perkara yang terancang adalah."
"Sirius-ly, aku tak tipu. Benda tu datang tiba-tiba." Kata Aiden.
"Whatever you say, boi."
•~•~•~•~•
After dinner.
Di koridor berdekatan dengan Great Hall.•~•Ian Point Of View•~•
"Awww! Ian pandang aku lahh!! Ahhhh~!"
"Ehh, mana ada! Dia pandang aku!"
"Apa korang cakap ni? Mestilah aku yang dia pandang!"
"Ian! Ambillah hadiah ni!"
"Ambil saya punya jugak!"
Haihhh~ Camnilah setiap hari aku. Ada je budak perempuan bagi hadiah dan coklat. Hidup hensem sangat ni illegal patutnya.
"Maafkan saya korang, tapi saya kena tolak hadiah masing-masing." Kataku sambil memandang ke semua pelajar perempuan yang mengerumuniku.
Lepas aku cakap ayat tu terus semua whine.
"Alaaa. Tapi macam mana ngan hadiah kitorang?" Tanya salah seorang, yang lain mengangguk.
"Hmm, lain kali bagilah saya ya? Saya busy sekarang." Aku berikan senyuman yang paling charming aku boleh buat. Mesti diorang cair!
"Ok! Bye Ian!" Kata semua pelajar perempuan tersebut lalu beredar ke jalan masing-masing.
Setelah aku pasti yang aku dah keseorang, aku sandarkan diri di dinding sambil mengeluarkan keluh yang panjang namun tidak berbunyi.
"...hidup macam ni ke yang aku nak?" Bisikku kepada diriku.
Tiba-tiba aku terdengar suara seseorang memanggilku.
"Ian."
Aku menoleh ke kanan hanya untuk menemukan Ethan dari keretapi berdiri beberapa kaki dariku.
Dengan pantas aku bangun membetulkan komposisiku. "Ehem, hei Ethan. Lama tak nampak kau. Apa khabar?" Tanyaku dengan mesra sambil tersenyum.
Pandangan Ethan tidak boleh dibaca oleh aku.
Setelah beberapa ketika baru dia menjawap. "...aku baik je. Kau pulak? Dah selamat dari 'fangirl' kau?" Ethan smirk dan membuat muka nak muntah masa menyebut perkataan 'fangirl'.
"Hahahaha! Terima kasih sebab ambik berat pasal aku. Ya, aku selamat. Semua benda dah dalam kawalan balik." Aku membalas.
Setelah beberapa ketika, kitorang jalan ke Gryffindor Tower dan Ravenclaw Tower. Dua bangunan ni dekat je antara satu sama lain, jadi tak ada hal lah.
Kitorang berborak buat seketika, sehinggalah Ethan bertanya satu soalan dekat aku.
"Wei Ian, aku nak tanya satu soalan boleh tak?"
Aku mengangguk sambil memandnh Ethan. "Boleh. Tanyalah."
"Err, macam mana aku nak cakap eh?" Ethan mengusap dagunya.
"Cakap jelah, aku gigit kang." Kataku dengan nada yang garang dalam masa yang sama playful.
"Aku perasan masa lepas dinner tu kau kena kerumun dengan budak perempuan." Ethan berhenti seketika.
"Haah, kenapa kau cakap pasal tu lak?" Aku bertanya, hairan dia bangkitkan topik tu.
"Tak adalah, cuma lepas diorang dah blah kau macam... down sikit. Kenapa hah?" Ethan memberhentikan langkahnya dan memandang ke arah aku.
Aku dah lebih dua tapak dari dia jadi aku menoleh ke belakang untuk melihat dia.
"Ohh, pasal tu ke? Tak ada apalah!" Kataku sambil tersenyum nampak gusi aku.
"...I'm not taking any of this shitz. Cakap jelah apa kau rasa. Kita kan kawan." Ethan meletakkan tangannya di bahu kiri aku yang menyebabkan aku pandang dia dengan muka serious.
"Kenapa kau kesah sangat?"
•_•_•_•_•_•
"742 words"
I'm still alive as you can see by this update. Stay tuned for the next chapter!•__________•
YOU ARE READING
Troublemakers
FanfictionDISCONTINUE _Harry Potter Fanfiction_ Sekumpulan pelajar Hogwarts yang berlainan rumah dan year bersepakat untuk meneroka istana Hogwarts untuk menyiasat perkara-perkara aneh yang berlaku sejak kebelakangan ni. Dapatkah diorang menjejak siapa dalang...