y/n Pov
Aku dekat mana ni? JUNGKOOK?!
Apabila aku mahu turun dari katilku, V terus datang mendapatkan aku.
'Awak nak pergi mana? Keadaan awak masih lemah ni.. Awak berehatlah dulu.' Katanya kepadaku. Aku terus duduk di katilku..
Air mataku keluar tanpa diminta pun. Taehyung memelukku untuk menenangkan aku.
'Awak...Kenapa saya yang rasa sakit ni?'kataku berserta dengan tangisan.
'sabar ye.. tapi kalau saya nak tanya awak sesuatu boleh tak?' kata Taehyung dengan melepaskan pelukan.
Aku hanya menganggukkan kepala sambil mengesat air mataku.
'Awak kenal Jungkook ke?'katanya kepadaku.
'Saya kenal dia dah lama tapi...kenapa awak cakap tentang dia pula ni? Awak kenal dia ke? 'kataku.
'Saya memang kenal dengan dia. Dia kawan lama saya..'kata Taehyung yang mengejutkan aku.
'Tapi saya tidak pernah nampak awak pun bersama dengan Jungkook.'kataku.
'Ouh..Saya kenal dia dari tadika sampailah sekolah rendah lepas tu saya pergi berhijrah ke London tapi kami masih lagi berhubung.'kata Taehyung.
'Ouhhh..V..macam mana keadaan Jungkook sekarang ni?' kataku.
'Dia okey..Yang penting sekarang ni keadaan awak tu..Saya risaukan keadaan awak..'kata Taehyung yang membuatkan hatiku berdegup lagi.
'Kim Taehyung.. Tadi awak ada nak bagitahu saya sesuatu ke?'aku baru teringatkan sesuatu.
'Mana ada..'kata Taehyung. Aku dapat merasakan yang Taehyung tengah menyembunyikan sesuatu daripadaku.
'Okey.. Saya dah boleh bekerja kan.. Bosanlah duduk sini. Mesti banyak pesakit yang memerlukan doktor sekarang ni..' almaklumlah aku ni intern dekat sini.
'Profesor Kang yang suruh awak berehat dulu. Petang nanti baru awak boleh sambung tugasan awak tu. Saya kan ada.. Saya boleh ganti awak. Saya pun intern juga dekat sini.' Kata Taehyung.
'Baiklah..'
...
31/07/2018
YOU ARE READING
CINTA + JJK (COMPLETE)
FanfictionCERITA INI MENGISAHKAN Y/N YANG MENCINTAI KAWANNYA SENDIRI,JUNGKOOK. TETAPI JUNGKOOK HANYA MENGAMBIL KESEMPATAN KE ATAS Y/N TERUTAMANYA DALAM PELAJARAN. Y/N SEDIH APABILA DIA MENDAPATI JUNGKOOK MENCINTAI ORANG LAIN. Y/N MEMBAWA DIRI SAMPAI KE LONDON...