[1] Donghyuk-Daddy

425 17 13
                                    

Kim Donghyuk as your husband
Oh Minjoo as readers



Minjoo pov

"Daddyy!!!"pekik seorang budak dari bawah membuatkan aku dan donghyuk tersentak..

"Apalah yang dia nk tu?"aku ketawa..susahla dapat ank yang terlebih hyper ni..donghyuk dengan malas memyarungkan bajunya dan keluar dari bilik...

"YAH!!apa minhyuk buat ni?bersepah tau tak?daddy dah pesan kan kalau dah main,simpan lah baik baik.."aku keluar dari bilik bila dengar suara donghyuk bergema..

Jarang benar dia nk mengamuk sampai macam ni sekali.

"Minhyuk tahu tak daddy dengan mummy ni penat nk layan perangai buas minhyuk ni..."

"Sayang..kenapa ni?"aku memegang erat tangan donghyuk untuk menenangkan dia..minhyuk yang ketakutan sudah berlari masuk kedalam biliknya...merajuk la tu..

"Awak...saya boleh kemaslah..jangan marah dia macam tu...dia tu budak lagi.."donghyuk melepaskan gengaman tangan aku di tangannya..

"Awak jangan nk manjakan sangat dia tu..saya taknk dia jadi budak nakal nanti..awak tahu tak saya ni penat dengan kerja lepastu balik budak tu buat perangai.."aku terkesima..bahasa dia..walaupun tak nampak kasar bagi korang,hati aku yang kecil ni cukuplah terasa..

"Kalau budak tu takder,awak rasa apa akan jadi pada kita?tolonglah jangan pentingkan diri...awak ingat awak sorang penat?saya ni balik dari kafe terus jaga minhyuk yang buas tu..awak balik kerja bukannya tolong saya jaga minhyuk,tapi menghadap laptop awak tu..tak habis habis dengan kerja..kalau rasa tak boleh berpisah dengan kerja tu,pergilah kahwin dengan dia..dapat ank tak menyusahkan sapa sapa.."

"Sayang"tanganya yang mendarat di bahu aku,ditepis..mood aku dah melayang...bilik minhyuk dituju..

Nk pujuk dia bukan senang guys...

Tok tok tok

"Babyyy..mummy nk masukk ni"aku tersenyum bila takder balasan dari dia..memang sah dia merajuk..

Pimtu dibuka,kelihatan minhyuk yang sedang terbumkang didalam selimut...

"Kenapa ni sayang?"dia mula tonjolkan diri dari selimut dan aku dapat lihat air mata dipipi dia yang putih dan tembam itu..

"Ala baby mummy nangis ea?shhh..nanak nangis...boy tak leyh nangis..nanti tak kuat"dia menyembamkan mukanya kedadaku..belakang kepalanya aku usap perlahan..

"Mu..mmy"

"Nae?"

"Nanti halmeoni nk datang amk hyuk..bolehkan hyuk tidur nengan halmeoni malam ni?"rambut lebatnya diusap..

"Nak lari daddy ke ni?"dia menggeleng sambil mulutnya dicebik..

"Biar mummy hantar hyuk ke sana..baby nk bawak apa?"tangan kecilnya ditunjukkan pada anak patung rilakuma yang dihadiahkan jinhwan kepadanya..

Minhyuk dengan jinhwan ni memang rapat..entah la kenapa dia tu suka sangat dengan jinhwan tu..

***

[H]iKON iMAGINE-Get Ready?SHOWTIME!!+Where stories live. Discover now