iKON Jinhwan as your enemy
Han Gaeun as ReadersGaeun POV
Soalan peperiksaan yang berada diatas meja aku dijawab dengan tekun..
Aku merupakan pelajar yang agak pandai di sekolah itu namun,prestasi aku semakin menurun disebabkan oleh lelaki pendek bernama Kim Jinhwan..
Dia adalah salah seorang lelaki yang aku paling benci kat dunia ni..aku tak tahu kenapa dia suka cari kesalahan aku..dan dia juga pembuli..tak padan dengan badan betul..
Aku cuba untuk menumpukan sepenuh perhatian pada kertas soalan itu..sedaya upaya untuk tidak memikirkan jinhwan..
Sila berhenti menulis sekarang
Ayat yang paling dibenci pelajar bila tengah syok jawab exam..lagi lagi exam math...laju tangan menulis bila cikgu suruh hantar....
Aku menghempas pen keatas meja..kertas dibelek belek takut takut ada yang masih belum terjawab..
Bila aku rasa kertas itu sudah perfect,aku letakkan di tepi meja untuk memudahkan cikgu mengutipnya..well,aku ni pelajar yang baik..
Aku keluar dari kelas bila waktu peperiksaan tamat dan juga waktu rehat bermula..aku mula menyampah bila nampak jinhwan berada di depan kelas aku..mesti dia datang nk tunggu chanwoo..
Malangnya,harini kawan aku tak datang..kena demam campak katanya😂..rehat sorang sorang la aku harini..
"Woi gaeun"aku mengeluh..apa lagi si pendek ni nak..
"Nak apa?"dengan muka tolol,aku menjawab..aku melihat kawan kawannya yang memerhatikan kami..
"Tolong betulkan tie aku ni"mulutnya terjuih kearah tienya yang agak senget..aku mengigit bibir geram..
Dia fikir aku ni secreatery kim ker nk betulkan tie orang?
"Cepatlah.."dengan malas,aku mendekatinya..nk tahu kenapa aku hanya turut arahan dia?sebabnya,appa dia pengetua sekolah ni..kalau dia mengadu benda bukan bukan,aku yang susah..
Tie nya aku pegang..kalau aku ni jahat,aku dah cekik dia dengan tie ni..nasib baik aku baik..
Matanya menikam tajam mataku..aku hanya buat dekk jer..tiba tiba,geng geng bahlol sekolah tolak aku sehingga aku dan jinhwan jatuh tersungkur diatas lantai..keadaan aku dan jinhwan yang agak em tu membuatkan aku membahang..
Kawan kawannya hanya tersenyum kearah kami..
Aku bangun dari badannya dan berlalu pergi..sadis betul hidup aku..
***
Aku mengoyakkan plastik roti coklat yang dibeliku dengan kasar....belum sempat aku mahu menyuapkan kedalam mulutku,ada satu tangan yang merampasnya..aku mendengus geram..
"Kau nk apa hah?"dadaku turun naik dengan pantas apabila tahap kesabaran aku sudah melebihi had..air mata yang ingin keluar aku tahan..
"Alah..rileks jerlah..emo apesal?"aku menjegil mataku kepadanya...kawan kawannya sudah buat muka risau..chanwoo hanya memandang aku dengan pandangan simpati..
YOU ARE READING
[H]iKON iMAGINE-Get Ready?SHOWTIME!!+
FanfictionA stories that can fulfill our "delulu" dream -ot7 stan