Song Yunghyeong as your boyfriend
Kim Jinae as readersJinae Pov
Telefon yang digengamku dilempar keatas katil dengan geram..sejak dua menjak ni,yunghyeong langsung tidak menghubunginya..apabila aku menghantar mesej kepadanya,hanya balasan yang pendek aku terima..
Aku mengeluh berat sambil memandang frame gambar aku dan yunghyeong..mungkin dia dah tak suka aku?atau dia dah jumpa yang lain?
"Haishh.."rambutku dikusutkan..mungkin..yunghyeong sibuk jer kan?yerlah,dia tu seorang usahawan makanan terkenal..mungkin banyak permintaan yang masuk membuatkan dia tak der masa nk call aku?
Aku cuba bersangka baik pada yunghyeong...aku bersiap siap untuk pergi ke class memandangkan harini class aku mula tengah hari..
Aku ni masih lagi belajar..macam mana aku jumpa yunghyeong?
Entahlah..dia tu kawan kepada kawan aku..jung chanwoo..melalui chanwoo lah aku mula rapat dengan yunghyeong..
Kalau tak,mungkin aku tak jumpa dia..yerlah dia tu dah bekerja sedangkan aku masih lagi belajar..namun,umur tidak menghalang aku untuk terus mencintai dia..
Memandangkan yunghyeong dah terlampau sibuk,aku kenalah guna bas untuk ke universiti..selalunya,dia akan ambil dan hantar aku kesana..
"Sorang jer ker?"aku mengangkat muka dan melihatnya..
"Erm sorang jerlah.."dia mula mengambil tempat di sebelahku..
"Ouh.."keadaan yang awkward ini membuatkan aku tidak selesa..lagi lagi,dia berada terlalu rapat dengan aku..
"Jinae"
"Guanlin"
Mata aku bertaut dengan matanya..senyuman manis yang diberilan guanlin membuatkan aku terkedu..
"Eo?awak cakaplah dulu"leher aku digosok tanda aku malu dan kekok..
"Awak dululah.."aku mula memandangnya..
"Em..sebenarnya..."
"Adik berdua ni taknk turun ker?kita dah sampai ni"kami berdua tersentak dan mula untuk turun..
"Nantilah kita borak yer..saya kena masuk dulu"guanlin mengangguk dan aku meninggalkan dia..
***
"Chanwoo,kenapa dengan yunghyeong tu?sibuk sangat ker sampai dah tak layan aku?"ujarku sedih..
"Alah..kau kena faham..dia tu businessman..nk sangat couple dengan dia,kenalah sabar"jawab chanwoo sambil leka bermain game di telefonnya..
"Tapi,dulu dia tak macam ni.."
"Kau try lah buat sesuatu.."
"Aku dah cubalah..kau ingat aku duduk diam jer..bila bila masa jer hubungan ni nk putus.."chanwoo menurunkan telefonnya..
"Kau ni...senang senang jer nk putus..try lah sabar sikit lagi.."
"Aku ni dah lama sabar dengan dia..aku ni pun ada perasaan..dia tak pernah nk pedulikan perasaan aku.."air mataku turun.. chanwoo tersentak dan cuba untuk memeluk namun perbuatannya terbantut apabila kelibat yunghyeong mula kelihatan....
YOU ARE READING
[H]iKON iMAGINE-Get Ready?SHOWTIME!!+
FanfictionA stories that can fulfill our "delulu" dream -ot7 stan