Kim Jiwon as your husband
Lee Haeun as youHaeun POV
Bunyi deringan telefon membuatkan aku terjaga...kepalaku yang pening ni membuatkan pergerakan aku terbantut..
Aku perlahan lahan bergerak untuk mencapai telefon di atas meja..
Jiwon Hubby🐇
"Sayang!! Kenapa lama sangat nk angkat?Awak okay ker?"
"Hmm...Jiwonn..cough.."
"Sayang??Awak sakit ker?"
"Entah..lah..tiba tiba..pening"
"Tunggu saya..saya dah otw nk balik ni..awak baring jer atas katil yer?jangan pergi mana mana selagi saya tak balik..arraseo?"
"Nae"
Panggilan itu dimatikan..denyutan di kepalaku membuatkan aku tidak dapat membuka mata..
Jariku laju mengurut dahi agar pening itu surut namun tiada apa yang terjadi..sakit tu semakin lama semakin menusuk..
"Baby"senyuman mula terbit di bibirku bila suara jiwon mula kedengaran..
Aku merasakan katil dihenyuk..tanganku yang panas ini digengam erat oleh jiwon..
"Awak demam ni...kita pergi klinik yer?"aku menggeleng..aku rasa kalau aku rehat jer mungkin sakit ni akan surut..
"Sayang...awak panas sangat ni.."jiwon membelai kepalaku lembut..mataku dibuka sedikit untuk melihat jiwon..nafasku yang berat ini terasa sangat panas..
"Kalau macam tu,oppa pergi beli ubat dulu ya?"aku merengek tanda tidak mahu dia meninggalkan aku..jiwon mengeluh..
Lantas telefon pintarnya diraih..nombor adiknya ditekan..
"Kau kat mana u?"
"Boleh tolong belikan hyung ubat demam?haeun demam teruk ni..tak sampai hati aku nk tinggalkan dia sorang sorang"
"Dia tak nk pergi klinik.."
"Okay hyung tunggu.."
Panggilan itu dimatikan..jiwon memandang isterinya yang tidak selesa itu..tangan isterinya dilepaskan perlahan lahan..dia kemudiannya pergi ke tandas untuk mengambil air..
Sebaldi air dan tuala kecil diletakkan di atas meja..baju kemeja haeun ditanggalkan tanpa menganggunya..
Peluh di dahi haeun disapu perlahan..jiwon mencelup tuala kecil itu kedalam sebaldi air dan memerahnya..tuala itu dikesatkan pada badan haeun dan diwajahnya..
Ting Tong
Kerja jiwon automatik terhenti apabila bunyi loceng kedengaran..tuala itu diletakkan di dahi haeun dan jiwon membaluti tubuh haeun dengan selimut..
"Nah ubat.."plastik ubat yang dibeli dihulurkan kepada jiwon..
"Thanks"adik jiwon mengangguk..
"Macam mana dengan dia?teruk ker?"
"Dia tengah tidur..badan dia tu panas sangat..kau pun tahu dia tu jarang demam..tu yang aku risau.."
YOU ARE READING
[H]iKON iMAGINE-Get Ready?SHOWTIME!!+
FanfictionA stories that can fulfill our "delulu" dream -ot7 stan