Hoofdstuk 13 EXP GV [1]

252 24 3
                                    

08:00
Bedrijf

Jonas werd als laatste gewekt door agent Tom. Iedereen stond al klaar. Niemand had een pyjama mee en ze hadden geslapen in hun kleren. Alles voor onze Mila dacht hij, hij stond op en samen liepen ze rustig naar buiten. Weer deur na deur , wc na wc, douch ma douch, woonkamer na woonkamer , eetzaal na eetzaal, keuken na keuken, lege verlaten ruimte na lege verlaten ruimte, hij gokte dat werknemers hier vroeger ook echt leefde. Zou wel het meest logisch zijn omdat er echt te veel ruimtes woonbaar waren. Voor 10 jaar leegstaan was het gebouw nog best in een goede staat. Ze kwamer echter bij een deur waar waarvan de zaal veel vraagtekens opriep. ' een bioscoop?' Zei Alex direct ' waarom een biscoop?' ' ja en waarom in zo een perfecte staat als het gebouw al 10 jaar leegstaat. Het is alsof het gister nog is schoon gemaakt ..' Bij Jonas ging er een belletje rinkelen , hij werd er nog hoopvoller van ' JA JIMMY! Inderdaad, waarom alsof het GISTEREN nog is schoongemaakt ..?' ' KABONGA JA! Mila is er gister natuurlijk nog geweest!!' De ghost rockers hadden voor het eerst in vele weken weer een oprechte lach op hun gezicht ' jongens, laten we niet te enthousiast doen, we moeten echt door , de rest van mijn crue onderzoekt dit gebied wel.' Hij gaf een knik naar een van zijn collega's die daar dus ook bleven. Hij had genoeg collega's mee dus er bleven er 5 achter in de zaal. De rest liep verder ' maar dan is Mila vast in de buurt toch?' 'Ja Charlie, ze is in ieder geval hier geweest, en dat geeft hoop' antwoordde Tom op Charlie. Dat was ook zo, Tom spreekt te waarheid, hij zegt wat hij denkt, of dat nu hard is of niet , dat is zijn job.


09:00
Bedrijf

Ze kwamen aan bij Mila haar deur. Zelf wisten ze het natuurlijk nog niet tot ze daadwerkelijk de deur door trapte. ' jongens , hier zit een slot op. Ik denk dat ze hier zit.' ' ja maar waarom hoor ik niks?' ' geen idee Alex. Oke jongens !' Riep Tom naar zijn collega's 'op 3! EEN , TWEE , DRIE!!' Jonas zag de bezorgde blik op elke agent, de een verbergt het slechter dan de ander.

Maar ze hadden het stuk voor stuk geschreven op hun voorhoofd.

Ze ramden door de deur en tot grote verbazing zagen ze Verlinden daar gewoon... zitten. Met een lach? ZIEK! Waarom doet diw rotzak een verdomde lach op zijn gezicht? Terwijl Tom en de agenten Verlinden oppakte keek Jonas langs hem heen naar het bed achter hem. ' WAT HEB JIJ MET MILA GEDAAN !!??!' Jonas rende richting Verlinden om hem een goede ram in zijn gezicht te geven tot Tom hem stopte ' het is het niet. Waard. Kijk jij nu eens even bij Mila en bel de ambulance NU.'

Jonas ging toch bij de andere ghost rockers zitten die al bij Mila waren gaan zitten. Alex was al de telefoon met de ambulance spoed hulp die hem aan het praten hielden terwijl ze naar hun ip adres aan het gaan waren, het zou ongeveer 8 minuten duren. Terwijl de politie Verlinden meenamen en 3 agenten achter bleven om een oogje in het zuil te houden , konden de ghost rockers naast Mila blijven zitten. ' wat is ze mager he...' begon Charlie na een lange stilte. Niemand raakte haar echt aan, ze zag er heel kwetsbaar uit en zeker alsof ze wel 10 kilo was verloren door Verlinden..  ook hadden ze allemaal door dat Mila amper ademde , ze ademde heel zwaar ' Santiago's geven niet op, jij geeft niet op.' Jonas sloot zijn woorden af met een kust op Mila haar voorhoofd. ' als ze maar weet dat ik van haar houd...' Charlie keek Jonas aan en Jimmy deed een arm om hem heen ' dat weet ze wel makker' probeerde Jimmy om de sfeer iets beter te krijgen. ' Dat weet ze wel...'

Experiment MILA 001Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu